تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نگرانی آمریکا از تصمیم چین علیه تایوان

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید کشورش از اینکه چین بخواهد علیه تایوان از زور استفاده کند، نگران است و می‌خواهد تنش بین این دو کشور به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود.

کد خبر: ۱۳۹۰۹۵
۰۹:۲۰ - ۲۹ مهر ۱۴۰۱

نگرانی آمریکا از تصمیم چین علیه تایوان

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه آمریکا گفت که «ما نگران این هستیم که چین ممکن است در مقطعی علیه تایوان از زور استفاده کند».

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب در سخنانی اعلام کرد که «ما تمرکز زیادی بر این داریم که اختلافات بین چین و تایوان به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود و نه از طریق اجبار یا زور».

بلینکن در ادامه افزود: «ما تهدید روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای را بسیار جدی می‌گیریم، اما هنوز دلیلی برای تغییر وضعیت هسته‌ای خود ندیده‌ایم».

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه موضع‌گیری خود علیه چین گفته که «ما نگران این هستیم که چین ممکن است در مقطعی علیه تایوان از زور استفاده کند».

پیشتر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده در ۱۷ اکتبر در کالیفرنیا نسبت به تصمیم و هرگونه اقدامی از سوی چین برای الحاق تایوان از طریق حمله نظامی هشدار داده و گفته بود آمریکا در این زمینه در حال برنامه ریزی است.

در حالی که واشنگتن در حال تجهیز تایوان است، اما سالهاست که سیاست ابهام استراتژیک را در قبال تایوان در پیش گرفته و مشخص نیست که آیا در صورت حمله پکن از این جزیره حمایت خواهد کرد یا خیر!

برخی منابع تایید کرده‌اند که واشنگتن در حال مذاکره با تایوان برای تولید مشترک تسلیحات آمریکایی است.

وبگاه ژاپنی نیکی به نقل از ۳ منبع آگاه گفته است که بایدن در حال بررسی برنامه‌ای برای تولید سلاح‌های پیشرفته مشترک با همکاری و مشارکت تایوان است. گفته شده هدف از این طرح، تقویت قابلیت انباشت سلاح‌های آمریکایی در تایوان، سرعت بخشیدن به حمل و نقل آن‌ها و تقویت بازدارندگی در برابر چین است.

جزئیات بیشتری از طرح آمریکا برای تولید مشترک تسلیحات پیشرفته با تایوان اعلام نشده است، اما چندی قبل، وزارت خارجه آمریکا نیز با قرارداد ۱.۱ میلیارد دلاری فروش تجهیزات نظامی به تایوان موافقت کرده بود.

با وجود آنکه دولت چین متعهد شد که اگر ایالات متحده فروش تسلیحات جدید به تایوان را رها نکند، «اقدامات متقابل» انجام خواهد داد، اما وزارت خارجه آمریکا با این قرار داد موافقت کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی