تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
همه رفت و برگشت‌های فتح‌االله زاده به استقلال

حاجی به جای سردار + ویدیو

شب گذشته در حالی که آتش‌سوزی بازداشتگاه اوین به تیتر یک رسانه ها تبدیل شده بود در باشگاه استقلال علی فتح‌الله زاده به جای مصطفی آجورلو در پست مدیریت باشگاه نشست.

کد خبر: ۱۳۸۸۲۳
۱۵:۲۶ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱

فتح الله زاده

 

دیدار نیوز ـ شقایق آسیایی: در ماه‌های ‌گذشته همواره زمزمه تغییر مدیریت در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به گوش می رسید، تغییراتی که دلایل زیادی نیز برای آن عنوان شد که از مهم‌ترین آنها می توان به رویکرد آجورلو در مواجهه با صدا و سیما در بحث حق پخش تلویزیونی اشاره کرد.

مصطفی آجورلو در یک سالی و اندی که از حضورش روی صندلی مدیریت باشگاه استقلال گذشت یک قهرمانی پس از ۹ سال برای استقلال کسب کرد. در عین حال او همواره وعده‌های رنگینی به هواداران آبی داد در حالی که برخی رفتارهای او در مدیریت باشگاه متناقض به نظر می‌رسید.

آجورلو در آخرین کنفرانس مطبوعاتی‌اش که جلسه معارفه ساپینتو بود از اقداماتی رونمایی کرد که برای برای اکثریت جامعه فوتبال غافلگیر کننده بود؛ از تلویزیون اینترنتی، اسپانسر البسه، ساخت استادیوم به سبک فرانسوی، کامل کردن کمپ حجازی و زمین تمرین  اختصاصی گرفته تا تذکر غیرمستقیم به وزیر ورزش و  خط و نشان برای صدا و سیما!

اما این وعده‌ها به وقوع نپیوست. او حتی در مورد کمترین خواسته هواداران آبی که برگزاری جشن قهرمانی با حضور زنان و مردان هوادار آبی بود نیز کوتاهی کرد.

در عین حال نباید فراموش کنیم که احتمالا اتفاقات اخیر مثل بستن مچ‌بند مشکی و استوری‌های حمایتی بازیکنان از مردم و پس از آن محرومیت و بازگشت عارف غلامی هم‌ برای آجورلو بدون هزینه نبوده است. در هر صورت این اتفاق، بی‌حاشیه ترین تغییر مدیریت در یک دهه گذشته در باشگاه استقلال است که در عرض یک شب و با تصمیم هیات مدیره به وقوع پیوست و علی فتح الله زاده برای سومین بار به استقلال بازگشت. در ادامه همه رفت و آمدهای او به استقلال را مرور می‌کنیم.

همکاری با حجازی و پورحیدری

علی فتح الله زاده  در آبان ۱۳۷۵ برای اولین بار به عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب شد. در آن زمان او از لحاظ سن و سال از مربی وقت یعنی ناصرحجازی هم جوان تر بود. در این دوران فتح‌الله‌زاده ۲ عنوان قهرمانی در  لیگ آزادگان در سال‌های ۱۳۷۶ و ۸۰ـ۱۳۷۹ به دست آورد و در لیگ برتر فوتبال ایران (فصل ۹۲ـ۱۳۹۱) نیز قهرمانی را به دست آورد. چهار مرتبه نیز کاپ قهرمانی جام حذفی را در فصل‌های ۸۰–۱۳۷۹، ۸۱–۱۳۸۰، ۸۷–۱۳۸۶ و۹۱–۱۳۹۰ با مربیان متفاوت، بالای سر برد. آبی‌ها همچنین یک نایب قهرمانی آسیا را در سال 19۹۹ میلادی با مدیریت فتح الله زاده، تجربه کردند. فتح الله زاده بیشترین دوره همکاری با دو مربی محبوب آبی‌ها یعنی ناصرحجازی و منصور پورحیدری را در اختیار دارد.

دومین حضور علی فتح الله زاده به ۷ اسفند سال ۹۸ بازمی‌گردد. در آن زمان او با حکمی از سوی هیات مدیره به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب شد که پس از کمتر از یک ماه، عنوان شد او به دلیل مشکلات حقوقی نمی تواند مدیریت باشگاه را برعهده بگیرد. فتح الله زاده در همان زمان کوتاه حضورش در حالی که استقلال با آندره استراماچونی به صدر جدول رسیده بود نقش پررنگی در برکناری این مربی محبوب آبی ها بازی کرد.

و امروز نیز سومین دوره حضور فتح الله زاده به عنوان مدیر عامل استقلال آغاز می‌شود یعنی ۲۳ مهر ۱۴۰۱. این بار او در شرایطی این مسئولیت مهم را برعهده گرفته که استقلال رسیدگی به دو پرونده استراماچونی و میلیچ را پیش رو دارد و شایعه شده ۴۰۰ میلیارد تومان از حساب باشگاه مفقود شده است! وضعیت حق پخش تلویزیونی هم که معلوم نیست و تنها خبر خوشحال کننده، هم امتیاز بودن استقلال و پرسپولیس در صدر جدول است.

فتح‌الله زاده البته از چهره‌های جذاب فوتبال ایران برای رسانه‌ها نیز بوده و حاشیه‌های زیادی نیز داشته است. از ماجرای اخذ دکترای اقتصاد و عنوان شوالیه از سوی یک دانشگاه واقع در آذربایجان گرفته تا بگو مگوها با دیگر نام‌های فوتبال ایران، بمب‌های خبری‌اش و رقابت بی‌پایان با امیر عابدینی مدیر عامل اسبق پرسپولیس در دهه‌های گذشته.

بخش‌هایی از گفتگوی دیدارنیوز با علی فتح‌الله زاده که در خرداد ماه امسال انجام شده را در ادامه ببینید.

 

ویدیوی کوتاه از جلسه دفاع از تز دکترای فتح الله زاده در جمهوری آذربایجان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی