تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
سهم خواهی از فدراسیون تا سرخابی

آیا آجورلو و درویش تغییر می‌کنند؟

شایعه تغییر مدیران استقلال و پرسپولیس بلافاصله بعد از تغییر مدیر استادیوم آزادی خبر از تغییرات گسترده مدیریتی در فوتبال می‌دهد.

کد خبر: ۱۳۸۲۵۶
۱۲:۳۶ - ۱۲ مهر ۱۴۰۱

آیا آجورلو و درویش تغییر می‌کنند؟

دیدارنیوزـ شقایق آسیایی: از آنجایی که باشگاهها دولتی هستند، تغییر مدیر و هیات مدیره در یک سیکل تعیین شده انجام می شود و شاید هیچ ربطی هم به نتیجه یا عملکرد آن افراد، نداشته باشد.

در حال حاضر با وجود اینکه استقلال و پرسپولیس در پایان هفته هفتم با ۱۴ امتیاز، در صدر جدول هستند خبر از تغییر درویش مدیر پرسپولیس و آجورلو مدیر استقلال به گوش می رسد!

اگر بخواهیم یک نگاه اجمالی به کارنامه این دو نفر بیندازیم باید گفت که سردار آجرلو بعد از ۹ سال موفق شد، استقلال را با تمام بی پولی ها و پرونده های  CAS و غیره استقلال به مقام قهرمانی برساند که این یک موفقیت بزرگ محسوب می شود. او پس از جدایی مجیدی هم تیم را با هر تربیتی بود، سرپا نگه داشت.

از طرفی پرسپولیس با درویش نایب قهرمان لیگ بیست و یکم شد. درویش با یک نقل و انتقالات پر سر و صدا و جمع کردن هر چه آس در بازار بود، تیم خوبی از پرسپولیس ساخت که از درون دروازه تا نوک حمله را بازیکنان نامداری تشکیل می دهند و این تیم به راحتی با پشت سر گذاشتن حریفانش موفق شد تا صدر نشین لیگ شود.

در این شرایط سوال اساسی اینجاست که پس چه چیزی باعث شد تا خبر تغییر مدیران قرمز و آبی را بشنویم؟

شاید بهترین پاسخ، مناسبات پشت پرده باشد. همانطور که می دانید روز گذشته احمد مددی از مدیریت استادیوم آزادی کنار گذاشته و  علت هم خرابی نورافکن ها عنوان شد. در حقیقت اعتراض و دیر آمدن بازیکنان پرسپولیس به زمین و ربط پیدا کردن آن به کار نکردن چراغ ورزشگاه باعث شد تا احمد مددی جای خودش را به امیر حسین فتحی بدهد.

اما وجه مشترک این دو مدیر ورزشگاه آزادی هم این هست که هر کدام در مقطعی مدیر عامل باشگاه استقلال بودند‌ و حالا هم اگر هر فردی از این جمع که برشمردیم، از سمتی برکنار شود در جای دیگری به کار گرفته می شود و از این بابت لطمه ای به آینده شغلی مدیران دولتی وارد نخواهد شد، چون مثل یک کارمند انتقالی می گیرند و از بخشی به بخش دیگر می روند.

در خبرها نام میرشاد ماجدی به عنوان جانشین آجورلو مطرح شده، سرپرست سابق فدراسیون که تا روز آخر برای ریاست جنگید و نشد .

همانطور که می دانید میرشاد ماجدی در حال حاضر یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است که از لحاظ فکری زیاد با سیاست‌های تاج همخوانی ندارد و بارها به صراحت عنوان کرده که پای برگ سرمربیگری کی روش را امضا نمی کند!

در دوره ریاست عزیزی خادم، ماجدی سمت ریاست کمیته جوانان را داشت. او پس از برکناری عزیزی خادم مدتی به عنوان سرپرست فدراسیون مشغول کار شد.

پس از روی کار آمدن مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون تاج از او خواست تا بار دیگر مسوولیت کمیته جوانان را بر عهده بگیرد که با مخالفت ماجدی مواجه شد‌.

با توجه به شرایط موجود و اینکه می دانیم ریاست تاج و رقابت این دو نفر بر سر کسب جایگاه اول فوتبال در فدراسیون به نظر عاقلانه‌ترین کار برای میرشاد در پستی خارج از فدراسیون است. چه سمتی بهتر از مدیریت باشگاه استقلال که روزی میرشاد ماجدی بازیکن آن بوده برای او می تواند جذاب باشد.

اما آنچه که مسلم است تغییر مدیر با وجود پرونده های فیفا و Cas در فقره استراماچونی و ملیچ در فصلی که استقلال مدعی عنوان قهرمانی است و به خاطر جام جهانی کلی تعطیلی در پیش است، می تواند ریسک بزرگی برای ماجدی باشد فعلا باید صبر کنیم و ببینیم  که در روزهای آینده چه تدبیری برای این دو پست کلیدی فوتبال ایران یعنی مدیریت استقلال و پرسپولیس رخ می دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی