تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

پاسخ کنعانی درباره اشغالگری روسیه و تحویل پهپاد به مسکو

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اشغالگری روسیه (همه پرسی در مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا در اوکراین و الحاق به روسیه) گفت ایران بر ضرورت رعایت کامل اصل تمامیت سرزمینی کشور‌ها به عنوان یک قاعده بنیادین حقوق بین الملل و احترام به اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد تاکید می‌کند. او درمورد ادعای مقامات اوکراینی درباره استفاده ارتش روسیه از پهپاد‌های ساخت ایران در جنگ اوکراین هم گفت: ایران اخبار منتشر شده در خصوص تحویل پهپاد به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین را بی اساس دانسته و آن را تایید نمی‌کند.

کد خبر: ۱۳۸۲۰۹
۱۸:۳۳ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱

پاسخ کنعانی درباره اشغالگری روسیه و ادعای اوکراین درخصوص پهپاد ایرانی

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه به سوال خبرنگاران در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری همه پرسی در مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا در اوکراین و الحاق این مناطق به روسیه پاسخ داد.

ناصر کنعانی، در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری همه پرسی در مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا در اوکراین و الحاق این مناطق به روسیه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچون همیشه و بر مبنای مواضع اصولی خود، بر ضرورت رعایت کامل اصل تمامیت سرزمینی کشور‌ها به عنوان یک قاعده بنیادین حقوق بین الملل و احترام به اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد تاکید می‌نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که بایستی از هرگونه اقدام تحریک آمیز که می‌تواند مسیر رسیدن به صلح و ثبات و آرامش را بهم بزند، پرهیز شود.

کنعانی افزود: متاسفانه آتش جنگ خانمان‌سوز اوکراین که بر اثر اقدامات تحریک آمیز ناتو با محوریت آمریکا، بوجود آمد، همچنان شعله ور است و تلاش‌های صورت گرفته به منظور کاهش تنش و منازعه، به خاطر اقدامات برخی طرف‌های ذینفع که منافع خود را در تداوم بحران و تنش دنبال می‌کنند، به نتیجه‌ای نرسیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران، از هرگونه تلاشی که برای حل و فصل صلح آمیز منازعه اوکراین صورت می‌گیرد، حمایت نموده و همواره آمادگی خود را برای کمک و مساعدت به این روند اعلام نموده است.

ادعای اوکراین درباره ارسال پهپادهای ایران به روسیه

ناصر کنعانی، در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اخبار منتشر شده در هفته‌های اخیر و نیز موضع برخی مقامات اوکراینی مبنی بر استفاده ارتش روسیه از پهپاد‌های ساخت ایران در جنگ اوکراین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشر شده در خصوص تحویل پهپاد به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین را بی اساس دانسته و آن را تایید نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما از ابتدای منازعه تاکنون، همواره سیاست اصولی و روشن خود را مبتنی بر بیطرفی فعال و مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف، به دور از خشونت، اعلام کرده ایم.

کنعانی تاکید کرد: در این راستا، طی ماه‌های گذشته وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس‌ها و دیدار‌های متعدد خود با همتایان روس و اوکراینی، همواره بر لزوم حل اختلافات به صورت مسالمت آمیز و از طریق گفتگو، تصریح و آمادگی کشورمان را برای مساعدت به این روند، اعلام کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی