تیتر امروز

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

آمریکا، استرالیا و ژاپن رزمایش‌های چین را محکوم کردند

پس از رزمایش‌های اخیر ارتش چین در پاسخ به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، سه کشور آمریکا، استرالیا و ژاپن این اقدام چین را محکوم کردند.

کد خبر: ۱۳۸۱۲۷
۱۱:۲۲ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱

آمریکا، استرالیا و ژاپن رزمایش‌های چین را محکوم کردند

دیدارنیوز: وزرای دفاع آمریکا، استرالیا و ژاپن رزمایش‌های اخیر ارتش چین در پاسخ به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را محکوم کردند.

به نقل از تاس، وزارت دفاع ژاپن روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد «یاسوکازو هامادا»، وزیر دفاع این کشور، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا، و «ریچارد مارلِز»، وزیر دفاع استرالیا، رزمایش‌های نظامی چین در ماه گذشته در تنگه تایوان را محکوم کردند.

سه وزیر روز گذشته در ایالت هاوایی آمریکا دیدار و گفتگو کردند. بنا برگزارش‌ها در جریان رزمایش‌های ارتش چین که پس از سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان انجام شد، چند موشک بالستیک چین به منطقه اقتصادی ژاپن برخورد کرده بودند.

در بیانیه وزارت دفاع ژاپن آمده که «وزرا بر اهمیت صلح و ثبات در تنگه تایوان تأکید کردند و همچنین نسبت به وضعیت دریای چین شرقی و چین جنوبی ابراز نگرانی کردند و تأکید کردند که مخالف هر گونه تلاش یک‌جانبه برای تغییر وضعیت منطقه از طریق زور یا هر اقدام یک‌جانبه دیگری هستند که به دنبال افزایش تنش‌ها در منطقه است».

وزرای دفاع آمریکا، استرالیا و ژاپن همچنین بر «افزایش و تقویت آموزش‌ها و فعالیت‌های سه‌جانبه و توسعه همکاری‌ها در زمینه فناوری‌ها و تجهیزات دفاعی» تاکید کردند.

دور تازه تنش‌ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدار‌های مقامات چین، ۱۱ مرداد وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست «چین واحد» است. پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر می‌کند.

ارتش چین در پاسخ به این اقدام تحریک‌آمیز دولت آمریکا چند رزمایش پی‌درپی در اطراف جزیره تایوان برگزار کرد. چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، اما کشور‌های غربی و آمریکا طی چند ماه گذشته تحرکات خود را در تایوان افزایش داده‌اند و این موضوع با واکنش سخت چین روبرو شده است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی