تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

تذکر کتبی بابت «علی کریمی خائن نیست»!

هیات نظارت بر مطبوعات بابت یک یادداشت با عنوان «علی کریمی خائن نیست»، به یک روزنامه تذکر کتبی داده است. به نظر می‌رسد پس از قطعی و محدودیت‌های شدید اخیر در اینترنت ایران و ناآرامی‌ها بعد از فوت دردناک مهسا امینی در گشت ارشاد، باید در انتظار تذکرهایی از این دست برای رسانه‌ها به ویژه از نوع غیر دولتی باشیم.

کد خبر: ۱۳۸۱۱۷
۰۹:۳۳ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱

تذکر کتبی بابت «علی کریمی خائن نیست»!

دیدارنیوز: هیات نظارت بر مطبوعات به یک روزنامه به دلیل نوشتن مطلبی درباره علی کریمی تذکر کتبی داد.

موضوع تذکر: گزارشی درباره علی کریمی

در روز‌های پایانی شهریورماه بود که روزنامه اعتماد با انتشار گزارشی تلاش کرد به صورت منصفانه و بی‌طرفانه ریشه‌های اصلی کنشگری یکی از اسطوره‌های ورزشی کشور را مورد بررسی قرار دهد.

در این گزارش با اشاره به برخی رفتار‌های تند و خشن با چهره‌های ورزشی این پرسش طرح شده بود که چرا به جای برخورد‌های سلبی و اتهامات واهی، تلاش نمی‌شود زبانی متناسب و فراگیر برای گفتگو با نسل‌های مختلف و چهره‌های گوناگون کشور به کار گرفته شود.

مگر غیر از این است که علی کریمی و اساسا هر چهره دیگری در بخش‌های فرهنگی، ورزشی، هنری، سیاسی و... ظرفیت‌های کشور هستند و باید برای نسل‌های آینده کشور حفظ شوند. حرف‌های‌شان شنیده شود و تلاش برای جذب حداکثری صورت گیرد، اما هیات نظارت بر مطبوعات به مدیرمسوول روزنامه اعتماد تذکر کتبی داد.

در متن این تذکر کتبی آمده است:

«جناب آقای بهزادی مدیرمسوول روزنامه اعتماد، با سلام، احتراما، مسوولیت اجتماعی رسانه‌ها ایجاب می‌کند در ایجاد انسجام اجتماعی و نیز جلوگیری از ایجاد اغتشاش و آشوب در جامعه و هدایت اعتراضات موجود در میان اقشار مردم به مسیر‌های منطقی و غیر احساسی برای حل مسائل کشور اقدام شایسته و بایسته انجام دهند. بر این اساس انتظار این است که روزنامه اعتماد در انتشار مطالب این ملاحظه را رعایت نماید.

با این مقدمه به آگاهی می‌رساند؛ موضوع انتشار یادداشتی با عنوان «علی کریمی خائن نیست» در شماره مورخ ۳۱/۶/۱۴۰۱ آن روزنامه، در جلسه مورخ ۲/۷/۱۴۰۱ هیات محترم نظارت بر مطبوعات مطرح و به دلیل مضمون حمایت‌آمیز یادداشت مذکور از علی کریمی که در مطالب منتشره از طرف ایشان دعوت به عبور از چارچوب‌های قانونی وجود دارد، مقرر شد، به استناد بند ۵ مفاد ماده ۶ قانون مطبوعات، به جنابعالی تذکر داده شود. انتظار می‌رود، در تهیه و تدوین مطالب و انتخاب تیترها، ملاحظات و چارچوب‌های قانونی و ملی را مورد توجه و عمل قرار دهید.»

سید علاءالدین ظهوریان، دبیر هیات نظارت بر مطبوعات

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی