تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
مخالفت پارلمان با استعفای حلبوسی همزمان با تظاهرات و برخورد خمپاره به منطقه سبز

بحران سیاسی در عراق؛ آتش اعتراضات شعله‌ور شد

معترضان عراقی روز چهارشنبه ۲۸ سپتامبر در بغداد، پایتخت عراق همزمان با جلسه استعفای محمد حلبوسی رئیس پارلمان، با پلیس ضدشورش درگیر شدند.

کد خبر: ۱۳۸۰۲۹
۱۱:۰۰ - ۰۷ مهر ۱۴۰۱

بحران سیاسی در عراق؛ آتش اعتراضات شعله‌ور شد

 

دیدارنیوز: به گزارش یورونیوز؛ نیرو‌های امنیتی پیشتر تلاش کرده بودند تا قبل از اینکه برخی از معترضان و ماموران پلیس ضدشورش به سمت یکدیگر سنگ پرتاب کنند، جمعیت را متفرق کنند.

دور تازه ناآرامی در عراق در حالی پس از چند هفته آرامش نسبی از سر گرفته شد که اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان پارلمان با رد درخواست استعفای محمد حلبوسی، وی را در مقام ریاست مجلس ابقاء کردند.

عراق از زمان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در اکتبر سال گذشته، در یک بحران سیاسی عمیق به سر می‌برد. با این که سائرون، ائتلاف تحت رهبری مقتدی صدر، روحانی پر نفوذ شیعه در انتخابات پارلمانی بیشترین آرا را کسب کرد، اما موفق به تشکیل دولت نشد.

هواداران مقتدی صدر اواخر ماه ژوئیه، و پس از استعفای جمعی نمایندگان جریان سائرون به ساختمان مجلس هجوم بردند تا از تشکیل دولت توسط گروه‌های شیعه مورد حمایت ایران، موسوم به چارچوب همانگی، جلوگیری کنند. روند تشکیل دولت در نتیجه تجمعات، درگیری با نیرو‌های امنیتی و تحصن آن‌ها در بیرون از مجلس، عملا متوقف شد.

نیرو‌های امنیتی عراق عصر چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که در هنگام برگزاری جلسه در پارلمان عراق سه راکت به منطقه سبز بغداد برخورد کرده است. در جریان این حملات راکتی، چهار نفر از اعضای نیرو‌های امنیتی ازجمله یک افسر مجروح شدند. در این بیانیه آمده است که یکی از راکت‌ها در مقابل ساختمان پارلمان سقوط کرد.

در زمان تنظیم این خبر، راهپیمایی مخالفان در مرکز بغداد و به‌ویژه میدان تحریر همچنان ادامه دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی