تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

ناآرامی‌ها پس از مرگ «مهسا»؛ با مردم بیشتر حرف بزنیم

عباسعلی یزدانی، عضو هیات‌مدیره انجمن مددکاران اجتماعی ایران در مطلبی با عنوان «با مردم بیشتر حرف بزنیم»، درباره اعتراضات خیابانی پس از مرگ مهسا امینی در گشت ارشاد تهران نوشت: چطور انتظار داریم بیش از هشتاد میلیون جمعیت، همه یک حرف بزنند و هیچ تنوعی وجود نداشته باشد؟ آیا با این همه مشکلات و گرانی‌ها که دلیلش را هم خیلی وقت‌ها نمی‌دانستند، برای حفظ جامعه‌شان همراهی نکردند؟

کد خبر: ۱۳۸۰۰۵
۱۳:۱۹ - ۰۶ مهر ۱۴۰۱

ناآرامی‌ها پس از مرگ «مهسا»؛ با مردم بیشتر حرف بزنیم

دیدارنیوز: چندین روز از اعتراضات در خیابان می‌گذرد و صد‌ها نفر از مردم و نیرو‌های مسلح آسیب دیده‌اند. وقایعی که شاید با یک عذرخواهی و چند تغییر ساده می‌توانست پاسخ داده شود.

در تمام این سالها، دانشمندان و کارشناسان هشدار دادند که به سوالات مردم پاسخ دهید و با مردم حرف بزنید. در هر جامعه انسانی اشتباهاتی رخ می‌دهد و هر قانونی پس از وضع و اجرا ممکن است به‌خاطر تغییر شرایط جامعه نیاز به اصلاح داشته باشد. هم منطق این را می‌پذیرد و هم در قانون اساسی این سازوکار پیش بینی شده است که هر کجا دیدید قانون و مقررات نیاز به اصلاح دارد آن را اصلاح کنید.

آیا مجلس‌ها و شورا‌های متعددی که در کشور ایجاد شده‌اند وظیفه‌ای غیر از این دارند؟ مردم حق دارند سوال داشته باشند و حق دارند از مسئولین سوال بپرسند. مسئولین وظیفه دارند به سوال مردم پاسخ بدهند. این‌همه شعار مبنی بر جلب مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و این همه سخنرانی برای تقویت سرمایه اجتماعی است. مشارکت یعنی حضور آگاهانه و رضایتمندانه.

چطور انتظار داریم بیش از هشتاد میلیون جمعیت، همه یک حرف بزنند و هیچ تنوعی وجود نداشته باشد؟ دنیای پر تحول امروز نیاز به ادغام اجتماعی دارد. ادغام و یکپارچگی و همبستگی با یکی شدن و بی‌تنوع بودن فرق دارد. یک پارچه هزار رنگ ممکن است داشته باشد، اما کلیت آن به هم پیوسته است.

بیایید با مردم بیشتر حرف بزنیم. این ملت عاقل هستند و همیشه عاقلانه همراهی کرده است. آیا با این همه مشکلات و گرانی‌ها که دلیلش را هم خیلی وقت‌ها نمی‌دانستند، برای حفظ جامعه‌شان همراهی نکردند؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی