تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گشت ارشاد بله یا خیر؟ (۵)

پیگیری پرونده مهسا امینی در کمیسیون شوراها/ ویس کرمی: بررسی پرونده زمان‌بر است

در حالیکه ویس‌کرمی نماینده لرستان در گفتگو با دیدارنیوز رسیدگی به پرونده مهسا امینی را زمان‌بر می‌داند، آصفری، نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها در مجلس می‌گوید: گزارش نهایی امینی ظرف سه هفته آینده به مجلس می‌آید.

کد خبر: ۱۳۷۹۱۶
۱۲:۴۵ - ۰۴ مهر ۱۴۰۱

پیگیری پرونده مهسا امینی در کمیسیون شوراها/ ویس کرمی: بررسی پرونده زمان بر است

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: زمانی که مطالبه مردم برای پیگیری ماجرای مرگ مهسا امینی (دختر ایران)، جدی و در قالب اعتراض مطرح شد، مجلسی‌ها دست به کار شدند تا در مقام نماینده مردم بودن روشنگری کنند و قالیباف هم گفت که رسیدگی به این پرونده را به طور جدی پیگیری می‌کند.

درست در روزی که مهرداد ویس کرمی نماینده شهرستان چکنی استان لرستان در گفتگو با دیدار از جزئیات پرونده مهسا امینی اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید نمی‌دانم گزارشی به هیات رئیسه رسیده است یا نه سمیه رفیعی هم به دیدار می‌گوید: «پیگیری کامل این پرونده به کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس واگذار شده است البته کرمی این را هم اضافه کرد که رسیدگی به جزییات این پرونده به دلیل داشتن جزییات حقوقی و اجتماعی که دارد زمان بر است و در نهایت گزارش پرونده به رئیس مجلس داده می‌شود.»

ویس کرمی در پاسخ به این پرسش که آیا نتیجه رسیدگی به پرونده مهسا امینی در مجلس مطرح می‌شود یا نه، می‌گوید: «مجلس از یکشنبه هفته آینده کار خود را آغاز می‌کند و در حال حاضر نماینده‌ها در حوزه‌های انتخابی هستند و طرح جزییات پرونده هم به تشخیص هیات رئیسه انجام خواهد شد.»

توپ در زمین پزشکی قانونی

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس که از اعلام گزارش نهایی علت فوت مهسا امینی ظرف سه هفته آینده خبر داده بود، توپ را در زمین پزشکی قانونی انداخت گفت که این نهاد هنوز نظر رسمی و نهایی خود را در رابطه با اینکه مهسا امینی بر اثر ضرب و شتم فوت کرده یا بر اثر استرس این اتفاق برایش رخ داده است را به مجلس ارائه نکرده است.

نماینده مردم اراک با اشاره به اینکه مطالب زیادی پیرامون این پرونده مطرح شده، اما کمیسیون بعد از دریافت گزارش نهایی پزشکی قانونی نظر نهایی را صادر خواهد کرد، تاکید کرد: «در فیلم‌هایی که در کمیسیون رویت شد و بر اساس گزارش اولیه دستگاه ها، ما ضرب و شتمی علیه خانم امینی ندیدیم!»

از سوی دیگر شیوا قاسمی‌پور، نماینده مردم مریوان در مجلس هم با بیان اینکه شفاف‌سازی حادثه فوت مهسا امینی را دنبال می‌کنیم، می‌گوید برخی سخنان و حرکات مسئولان احساسات مردم را جریحه‌دار کرده است.

او، همچنین در خصوص آخرین پیگیری‌ها نسبت به حادثه درگذشت مهسا امینی و همینطور وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر هم گفت: «اتفاقی که برای مهسا امینی رخ داد بسیار ناراحت‌کننده بود. به عقیده بنده مسئولان کشور می‌توانستند خیلی بهتر در این مساله رفتار کرده و با سخنان و حضور خود خیلی راحت‌تر این مساله را پیگیری کرده و به سرانجام برسانند و به اصطلاح ماجرا را جمع کنند. البته منظور از جمع کردن نادیده گرفتن نیست بلکه می‌توانستند قبل از اینکه دل‌ها و احساسات مردم از برخی سخنان و حرکات‌شان جریحه‌دار شود، در کنار خانواده داغدیده و مردم حضور پیدا کنند.»

پروانه سلحشوری، نماینده پیشین مجلس هم در گفت‌و‌گویی اعلام کرده که گشت ارشاد به جز اینکه باعث ترس و وحشت مردم شده و جدایی و تفرقه و تنفر به وجود آورده، دستاورد دیگری نداشته است و در هیچ کجای دنیا و در هیچ دولتی که به رسمیت شناخته شده، حجاب اجباری وجود ندارد. ما تنها کشوری هستیم که حجاب آن، اجباری است.

در نهایت باید منتظر ماند و دید که آیا سه هفته‌ای که نمایندگان مجلس برای مشخص شدن پرونده مهسا امینی تعیین کرده‌اند، همان سه هفته طول می‌کشد یا ممکن است سه هفته‌ای که آن‌ها وعده آن را داده‌اند با سه هفته‌ای که جامعه می‌شناسد متفاوت باشد، زیرا تعطیلات هفتگی و مستمر نمایندگان همیشه بیشتر از حضور آن‌ها در مجلس بوده و از امروز چراغ روزشمار اعلام نتیجه پرونده مهسا امینی روشن شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی