تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
در دیدار روسای جمهور ایران و سوئیس مطرح شد

رئیسی: مطالبه تضمین با توجه به سابقه منفی آمریکا کاملا منطقی است

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در دیدار با گای پارملین رئیس‌جمهور سوئیس در نیویورک گفت: با توجه به سابقه آمریکا، مطالبه جمهوری اسلامی برای دریافت تضمین پایداری توافق، مطالبه‌ای کاملا منطقی است.

کد خبر: ۱۳۷۷۰۹
۰۸:۰۴ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱

رئیسی: مطالبه تضمین با توجه به سابقه منفی آمریکا کاملا منطقی است

دیدارنیوز: رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت کنونی آمریکا مدعی مخالفت با تصمیم‌های دولت قبل و بازگشت به توافق است، گفت: ما تاکنون رفتار عملی و جدی که نشانه جبران رفتار‌های گذشته و رفع تحریم‌های ظالمانه باشد، مشاهده نکرده‌ایم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دیدار آقای گای پارملین رئیس‌جمهور سوئیس که در محل اقامت رئیس‌جمهور انجام شد، روابط ایران و سوئیس را روابطی دوستانه و خوب خواند و گفت: افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی و بخصوص تسهیل روابط پولی و بانکیِ دو کشور ضرورت دارد.

رئیس‌جمهور مشکل قضیه هسته‌ای را تصمیم نگرفتن آمریکایی‌ها دانست و افزود: این آمریکا بود که از برجام خارج شد نه ایران و با وجود عمل کردن ایران به تعهدات خود، طرف‌های غربی از انجام تعهداتشان سرباز زدند.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه ما میز مذاکره را ترک نکرده و برای یک توافق خوب و عادلانه آماده‌ایم، گفت: با توجه به سابقه آمریکا، مطالبه جمهوری اسلامی برای دریافت تضمین پایداری توافق، مطالبه‌ای کاملاً منطقی است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: با وجود ۴۰ سال فشار و تحریم، ایران نه تنها متوقف نشده بلکه پیشرفت کرده است، بنابراین حربه تحریم کارآیی خود را از دست داده است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه دولت کنونی آمریکا مدعی مخالفت با تصمیم‌های دولت قبل، و بازگشت به توافق است، گفت: ما تاکنون رفتار عملی و جدی که نشانه جبران رفتار‌های گذشته و رفع تحریم‌های ظالمانه باشد، مشاهده نکرده‌ایم.

در این دیدار گای پارملین رئیس‌جمهور سوئیس نیز با تأکید بر لزوم افزایش همکاری‌های دو جانبه، گفت: از سال ۲۰۱۶ نقشه راهی برای بهبود روابط تجاری دو کشور ترسیم شد که همچنان به آن پایبند و معتقدیم باید موانع سیاسی و ژئوپلیتیک را از سر راه همکاری‌های دو کشور کنار زد.

آقای گای پارملین همچنین امنیت ایران و غرب آسیا را ضامن امنیت اروپا دانست و گفت: همکاری‌های پولی و بانکی از جمله عرصه‌های قابل گسترش در روابط دو جانبه است.

رئیس‌جمهور در دیدار نخست‌وزیر عراق: امیدواریم تفاهم طرف‌های عراقی و تسریع در روند سیاسی به تشکیل دولتی مقتدر در عراق منجر شود

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که روند سیاسی انتخابات پارلمانی عراق هر چه سریع‌تر با گفتگو و تفاهم طرف‌های عراقی به نتیجه برسد و دولتی قوی و مقتدر تشکیل شود.

سید ابراهیم رئیسی در دومین روز از سفر خود به نیویورک، در دیدار «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق که در هتل محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، با ابراز تقدیر صمیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت ایران از دولت و ملت عراق بخاطر میزبانی خالصانه و برگزاری باشکوه مراسم اربعین امسال، گفت: امیدواریم هر چه سریع‌تر روند سیاسی در عراق با تفاهم و گفتگو به تشکیل دولتی مقتدر منجر شود.

رئیسی همچنین با اشاره به سخنان نخست‌وزیر عراق درباره لزوم تسریع در تکمیل پروژه مسیر ریلی بصره به شلمچه اظهار داشت: رفع گره کوچک این پروژه و تکمیل سریع‌تر آن نتایج و دستاورد‌های عظیمی در گسترش تعاملات و همکاری‌های دوجانبه و نیز تسهیل تردد زائران به اماکن مقدسه دو کشور خواهد داشت.

رئیس جمهور در ادامه ابراز امیدواری کرد که روند سیاسی انتخابات پارلمانی عراق هر چه سریع‌تر با گفتگو و تفاهم طرف‌های عراقی به نتیجه برسد و دولتی قوی و مقتدر تشکیل شود.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با قدردانی از حسن نیت و تلاش‌های دولت عراق و شخص نخست وزیر این کشور برای بهبود روابط کشور‌های منطقه با یکدیگر و از جمله ایران و عربستان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از اصلاح روابط با عربستان استقبال می‌کند، اما اصرار داریم که این روند بر اساس توافقات و تفاهمات انجام شده در گفتگو‌های مسئولان دو کشور در عراق پیش برود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مناسبات منطقه‌ای خود همواره منافع امت اسلامی را در نظر داشته است.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز در این دیدار با سپاسگزاری از ابراز رضایت مقامات و مردم ایران از مهمان‌نوازی مردم عراق از زوار اباعبدالله الحسین (ع) گفت: مردم عراق تنها به وظیفه خود در قبال زوار عزیز سید و سالار شهیدان عمل کرده‌اند.

نخست وزیر عراق با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سیاسی کشورش، از حسن نیت و تلاش‌های دولت جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری‌ها با عراق نیز قدردانی کرد.

جمهوری اسلامی آماده برگزاری نشست جهانی گفتگوی رهبران ادیان الهی است
رئیس جمهور بروز درگیری میان ادیان الهی را باعث فرسایش ادیان و موجب رواج الحاد و بی‌خدایی در جوامع دانست و خاطرنشان کرد: به جای درگیری، برخورد و حذف، پیشنهاد گفتگوی اندیشه‌ای میان ادیان را مطرح کرده و تثبیت کنیم تا نظرات پیروان ادیان مختلف به یکدیگر نزدیک‌تر شود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز از سفر به نیویورک، در نشستی با دیدار با رهبران ادیان الهی با بیان اینکه نقطه اشتراک همه ما پیروان ادیان الهی، خداپرستی است، گفت: توجه به خدا در میان ادیان الهی را به عنوان یک اصل مشترک را پایه هم‌اندیشی، هم‌افزایی و همکاری برای آینده قرار دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه باورمندان به ادیان الهی بر این نکته اتفاق‌نظر دارند که جامعه بدون خدا و اعتقاد به مبدا و معاد برای بشر تباهی خلق می‌کند، نه رشد و سعادت، افزود: بشریت پیش روی خود دو جنگ خونین و فاجعه‌بار جهانی و ۷۰ سال ظلم به مردم فلسطین را به عنوان بخشی از مصادیق کنار نهادن خدا از عرصه اداره جامعه می‌بیند، لذا ضرورت دارد خداباوری را در کنار همه تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در نظر بگیریم.

رئیسی با اشاره به اینکه وحدت ادیان الهی به این معنا نیست که افراد از دین و آئین خود دست بردارند، اظهار داشت: وحدت و یکپارچگی به این معنی نیست که پیروان ادیان مختلف از دین و آئین خود دست بردارند، بلکه به این معنا است که بر نقاط اشتراک و اتفاق به ویژه خداپرستی، تاکید کرده و اختلافات را کنار بگذاریم.

رئیس جمهور خداپرستی و توجه به قوانین الهی را بزرگترین مانع درر مسیر استکبار، خودبینی و خودمحوری و میل بر سلطه به دیگران برشمرد و تصریح کرد: اساس ظلم و تعدی در جهان ناشی از خودبزرگ‌بینی بوده و راه پرهیز از خودبرتربینی توجه به قوانین الهی و خداپرستی است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه حق زندگی اجتماعی به معنای این نیست که کسی حق داشته باشد خواسته و دریافت‌های شخصی خود را به دیگران تحمیل کند، خاطرنشان کرد: سلطه‌طلبی یکی از جلوه‌های الحاد است که مجال تفکر و اندیشه را از انسان‌های دیگر سلب می‌کند.

رئیس جمهور توحید و عدالت را دو محور مورد تاکید و قبول همه ادیان الهی دانست و گفت: در پرتو عدالت است که انسان می‌تواند زندگی سالم، امن و آسانی داشته باشد. بنا به فرموده امام محمدباقر علیه‌السلام وقتی انسان رابطه با خودش، با خدا، با دیگران و با هستی و طبیعت را به درستی تنظیم کرده باشد، می‌تواند در مسیر کمال قرار گیرد و اگر این ۴ ساحت ارتباط را به شکل صحیح تنظیم نکند، ناگزیر در مسیر ظلم به خود و دیگران و هستی حرکت خواهد کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه عدالت و چگونگی اقامه آن در ادیان الهی بسیار مورد تاکید قرار دارد، افزود: خداوند در قرآن به پیامبر اسلام تاکید می‌کند که تو موظف به هدایت مردم هستی تا خودشان قسط و عدل را برپا دارند و این شرط تحقق جامعه و زندگی عادلانه است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در کنار گسترش الحاد، گرایش به دین نیز به ویژه در میان جوانان گسترش بسیاری یافته است، تصریح کرد: گسترش معنویت در میان جوامع برای رهبران ادیان الهی مسئولیت‌آور است و رهبران ادیان الهی با دقت و جدیت از بروز هر گونه درگیری میان ادیان الهی ممانعت کنند.

آیت‌الله رئیسی بروز درگیری میان ادیان الهی را باعث فرسایش ادیان و موجب رواج الحاد و بی‌خدایی در جوامع دانست و خاطرنشان کرد: به جای درگیری، برخورد و حذف، پیشنهاد گفتگوی اندیشه‌ای میان ادیان را مطرح کرده و تثبیت کنیم تا نظرات پیروان ادیان مختلف به یکدیگر نزدیک‌تر شود، زیرا گفتگو میان ادیان به همکاری سازنده و موثر آن‌ها منجر خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به آفت ضربه زدن به دین با پوشش دینداری در طول تاریخ افزود: داعش به نام خدا و با پرچم منقش به نام خدا و رسول‌الله (ص) جنایات هولناکی مرتکب شد که هیچ فرد دیندار و آزاده‌ای آن‌ها را تایید نمی‌کند.

رئیسی با تأکید بر ضرورت توجه رهبران و پیروان ادیان الهی به مساله عدالت و مقابله با بی‌عدالتی در جهان، افزود‌: اگر می‌خواهیم عصر‌ها و نسل‌ها به دین گرایش پیدا کنند، باید در مقابل ظلم و تجاوز به حقوق انسان‌ها حساس باشیم. دین اسلام برای این منظور راهکاری مترقی به نام امر به معروف و نهی از منکر اندیشیده است که به نوعی ضمانت اجرای دین در جامعه محسوب می‌شود. این اصل مهم در اسلام، یک نظارت اجتماعی به خصوص نسبت به سیاستمداران، صاحبان قدرت و ثروت است.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری راهپیمایی عظیم و بی‌نظیر اربعین اظهار داشت: این راهپیمایی گرامی‌داشت یاد نماد مظلومیت و ایستادگی در برابر ظلم است، نمادی که به بشریت نشان داد اگر در برابر ظلم سکوت شود، فساد و ظلم همه جامعه را در بر می‌گیرد.

آیت‌الله رئیسی در پایان سخنان خود با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی برای میزبانی از نشست گفتگوی میان ادیان الهی، گفت: همچنین پیشنهاد می‌کنم برگزاری این نشست‌ها را به عنوان مجالی برای همفکری و هم‌افزایی برای رفع مشکلات و گره‌های زندگی انسان معاصر ادامه دهید.

در آغاز این نشست ۱۳ نفر از رهبران ادیان مختلف حاضر در نشست، در سخنانی به تشریح دیدگاه‌ها و بیان نظرات خود پرداختند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی