تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

رویکرد جدید نمایشگاه بین المللی محیط زیست را باید تقویت و حمایت کرد

بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست امسال در شرایطی از ۱۹ تا ۲۲ مهرماه در مجتمع نمایشگاهی گفتگو تهران برگزار می‌شود که نقش آفرینی شرکت‌های خلاق، دانش بنیان و فناوری‌های نوین در کنار کسب و کار‌های و ایده‌های نوظهور در حوزه محیط زیست و ارائه دستاورد‌ها و اقدامات بخش صنعت و خدمات در این زمینه از جمله محور‌های اصلی این رویداد بزرگ محیط زیستی کشور خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۷۶۸۲
۱۴:۲۹ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۱

رویکرد جدید نمایشگاه بین المللی محیط زیست را باید تقویت و حمایت کرد

 

 

دیدارنیوز: بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست امسال در شرایطی از ۱۹ تا ۲۲ مهرماه در مجتمع نمایشگاهی گفتگو تهران برگزار می‌شود که نقش آفرینی شرکت‌های خلاق، دانش بنیان و فناوری‌های نوین در کنار کسب و کار‌های و ایده‌های نوظهور در حوزه محیط زیست و ارائه دستاورد‌ها و اقدامات بخش صنعت و خدمات در این زمینه از جمله محور‌های اصلی این رویداد بزرگ محیط زیستی کشور خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا مزینانی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص برگزاری این نمایشگاه با رویکرد جدید گفت: امروزه معضلات توسعه شهرنشینی و چالش‌های محیط زیستی و اقتصادی به یکی از دغدغه‌های اصلی دولت‌ها تبدیل شده و در این رابطه نقش راهبردی فناوری‌های نوین، ایده‌های خلاق و دانش بنیان در حل بسیاری از این مشکلات پوشیده نیست.

وی افزود: با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری فناوری‌های نو و پیشرفته و وجوه متمایز آن در کاهش آلاینده‌های محیطی، بهبود مصرف انرژی و سلامت جامعه و همچنین ارتقا شاخصه‌های محیط زیستی، از این رو شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق می‌توانند در این زمینه نقش کلیدی ایفا کنند و در این راستا لازم است اینگونه مجموعه‌ها مورد حمایت و پشتیبانی جدی و کارآمد قرار گیرند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست می‌تواند یکی از بستر‌های حمایت و تقویت مجموعه‌های خلاق و دانش بنیان باشد، اظهار داشت: باید توجه داشت که مجموعه‌های دانش بنیان وخلاق با رویکرد مبتنی بر دانش و فناوری توان تاثیر بر کاهش میزان اتکا و بهره برداری از منابع طبیعی و زیرزمینی، نفت، منابع فسیلی و تجدید ناپذیر را داشته و از این منظر می‌تواند بسیاری از مشکلات محیط‌زیستی که صنایع و تکنولوژی‌های قدیمی به وجود آورده اند، را حل و فصل کند.

مزینانی با بیان اینکه در شعار امسال نیز موضوع استفاده و توجه به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بطور ویژه‌ای از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: بر این اساس یکی از مهمترین راهبرد‌های سازمان حفاظت محیط زیست نیز امسال بر توجه بیشتر به مجموعه‌های خلاق و فناوری‌های نو و نوظهور دلالت دارد و بر این اساس شعار محوری محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه انتخاب شده است که گام‌های اجرایی برای تحقق این شعار در نمایشگاه پیش رو ملموس است.

وی یکی از سیاست‌های اصلی محیط زیست استان تهران را نیز تقویت و توجه بیشتر به شرکت‌های دانش بنیان و فن آوری نو و ایده‌های برتر محیط زیستی عنوان کرد و گفت: در کنار رویکرد و سیاست نمایشگاه بین المللی محیط زیست، این اداره کل آمادگی دارد تا در راستای تسهیلگری و رفع موانع پیش رو برای فعالیت مجموعه‌های دانش بنیان و مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک و همکاری کند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار امیدواری کرد حضور و مشارکت فعال شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست افق تازه‌ای برای حمایت از تولید داخلی و فناوری‌های نوین، انرژی‌های تجدید پذیر و دانش بومی را به همراه داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی