تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

رحمان، قهرمان جهان؛ ایران دوم شد

در آخرین شب از مسابقات جهانی کشتی آزاد در بلگراد صربستان، سه کشتی‌گیر ایران یعنی عموزاد، اطری و محمدیان برای کسب مدال طلا و برنز روی تشک می‌روند.

کد خبر: ۱۳۷۵۴۲
۲۱:۲۰ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۱

 رحمان عموزاد

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: در روز پایانی مسابقات جهانی کشتی آزاد در صربستان و در شرایطی که تیم ملی ایران مقام دوم این رقابت‌ها را برای خود مسجل کرده، سه کشتی‌گیر پایانی ما در مرحله نهایی به روی تسک می‌روند.

اکبر اطری، مبهوت ژاپنی

در دیدار فینال وزن ۶۱ کیلو گرم و در حالی که بسیاری امیدوار بودند اکبر اطری در اولین فینال زندگی خود یک مدال طلا بگیرد، این اتفاق نیفتاد و ری هیگوچی قهرمان پرتوان ژاپنی در همان سه دقیقه اول کار را تمام کرد. در این مسابقه ابتدا اطری یک بار از دست هیگوچی گریخت، اما قهرمان المپیک نشان داد که از چه کلاسی در این وزن برخوردار است.

هیگوچی با زیرگیری و بارانداز و فیتیله پیچ توانست قبل از پایان سه دقیقه اول به امتیاز ۱۰ برسد همه را مبهوت هنر خود کند. در عین حال مدال نقره اطری نیز نخستین مدال او در سطح جهان بود.

رحمان عموزاد، قهرمان جهان

در فینال ۶۵ کیلو گرم، اما ستاره جدیدی در جهان درخشیدن آغاز کرد. رحمان عموزاد، جوان خلیل شهری در دیدار نهایی با جان دیاکو میهالیس مصاف جانانه‌ای داشت و گرچه در ثانیه‌های ابتدایی و در پی رد و بدل شدن چند فن، ۸ بر ۶ عقب افتاد، اما خیلی زود خودش را پیدا کرد و با یک استراتژی دقیق و دفاع جانانه و حملات به موقع توانست حریف جوان، اما قدرتمند خود را با نتیجه ۱۳ ـ ۸ شکست دهد و در اولین حضور خود در مسابقات جهانی به مدال طلا برسد.

این دومین مدال طلای ایران در مسابقات جهانی است و حالا در وزن ۶۵ کیلو گرم یک ایرانی آقای دنیاست. رحمان عموزاد بعد از پیروزی بزرگ خود با پرچم ایران ولوله‌ای در سالن به پا کرد و در اولین صحبت‌هایش از همه ان‌هایی که برای او تلاش کرده‌اند تشکر کرد. رحمان مدال طلای خود را به مردم ایران هدیه کرد و از اینکه در وزن ۶۵ کیلو گرم قهرمان شده ابراز خوشحالی کرد.

محمدیان، مدال را پس داد

در مسابقه رده بندی وزن ۹۷ کیلو گرم آخرین کشتی‌گیر ایران به روی تشک رفت تا با ماگمدوف آذربایجانی برای مدال برنز بجنگد. این کشتی هم دچار تحولاتی شد و در حالی که محمدیان پیش افتاد در یک غافلگیری ابتدا عقب افتاد و بعد هم به دلیل یک حمله نافرجام اسیر بدلکاری حریف شد و شانه‌هایش به تشک چسبید تا مدال برنز را از دست بدهد. محمدیان البته دچار آسیب دیدگی و خونریزی هم شد و نهایتا مدال را به حریف تقدیم کرد تا هشتمین مدال به تیم ایران نرسد.

 

 

 

برچسب ها: کشتی ایرانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی