تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

درگیری‌ خونین مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

ارمنستان و جمهوری آذربایجان از وقوع درگیری‌های گسترده در طول مرز‌های دو کشور و کشته شدن شماری از نیرو‌های جمهوری آذربایجان خبر دادند.

کد خبر: ۱۳۷۲۵۹
۱۱:۵۸ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱

درگیری‌ خونین مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

دیدارنیوز: وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که جمهوری آذربایجان روز سه‌شنبه با توپخانه، پهپاد و سلاح‌های کالیبر بزرگ، مواضع نظامیان ارمنستان را در مسیر‌های گوریس، سوتک و جرموک هدف حمله قرار دادند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان هم ارمنستان را به «اقدامات خرابکارانه و تحریک‌آمیز» در نزدیکی مناطق مرزی داشکسان، کلباجار و لاچین متهم کرد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، حملات خمپاره‌ای نیرو‌های ارمنستان به مواضع و پایگاه‌های این کشور در مناطق مرزی، منجر به تلفات و آسیب‌رسیدن به زیرساخت‌های نظامی شده است.

آمریکا با ابراز نگرانی از وضعیت ایجاد شده در امتداد مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان، خواستار توقف فوری درگیری‌ها در این مناطق شد.

افزایش تنش‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان که می‌تواند صلح در این منطقه را با خطر مواجه سازد با انتقادات بین‌المللی مواجه است.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان پس از نخستین جنگ بر سر قره‌باغ در اوایل دهه ۱۹۹۰ با بیش از ۳۰ هزار کشته، بار دیگر در پاییز ۲۰۲۰ بر سر کنترل این منطقه با یکدیگر درگیر شدند.

در جنگ سال ۲۰۲۰ بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر کشته شدند و بخش‌هایی از قره‌باغ به موجب یک توافق آتش‌بس میان ایروان و باکو که با میانجیگری مسکو منعقد شد، تحت حاکمیت دوباره جمهوری آذربایجان درآمد.

البته پس از این توافق هم گزارش‌هایی از وقوع درگیری‌های پراکنده همراه با تلفات منتشر شده است.

الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در ماه مه در پی گفتگوهایشان با شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا با یکدیگر به توافق رسیده بودند تا مذاکرات درباره یک معاهده صلح بر سر منطقه قره‌باغ را پیش ببرند.

ارمنستان پیش‌تر از جامعه جهانی خواسته بود تا مانع «اقدام‌های تهاجمی» جمهوری آذربایجان شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی