تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
نماینده مجلس خبر داد

ایران برای «جبهه اقتصادی مشترک» در ونزوئلا و اروگوئه پالایشگاه می‌سازد

محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از ساخت پالایشگاه در کشور‌های ونزوئلا و اروگوئه توسط ایران خبر داد و گفت: از حیث پالایشگاه سازی و حوزه پتروشیمی دارای بنیه مناسبی هستیم و در این زمینه‌ها به پیشرفته مناسبی رسیده‌ایم. این کشور‌ها به این شیوه در جبهه ما قرار می‌گیرند و می‌توانیم یک جبهه اقتصادی مشترک با این کشور‌ها تشکیل دهیم.

کد خبر: ۱۳۷۲۴۲
۱۰:۰۵ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱

نماینده مجلس: ایران در ونزوئلا و اروگوئه پالایشگاه می‌سازد

دیدارنیوز: یک نماینده مجلس شورای اسلامی از ساخت پالایشگاه در کشور‌های ونزوئلا و اروگوئه توسط ایران خبر داد.

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اقدام وزارت نفت ایران برای انعقاد قرارداد با دو کشور ونزوئلا و اروگوئه و در جهت راه اندازی پالایشگاه‌های فراسرزمینی و انتقال خوراک به این پالایشگاه‌ها و سهامدار شدن در آن‌ها و همچنین انتقال خدمات فنی و مهندسی به آن‌ها اقدامی بسیار لازم و ضروری و مهم بوده و است.

وی افزود: از حیث پالایشگاه سازی و حوزه پتروشیمی هم دارای بنیه مناسبی هستیم و در این زمینه‌ها به پیشرفته مناسبی رسیده‌ایم و می‌توانیم از این فرصت پیش آمده استفاده کنیم؛ هم اکنون که پالایشگاه‌های فرا سرزمینی ایجاد شده است ما به بازار‌های جدیدی اقتصادی برای انتقال نفت و تکنولوژی میرسیم و این امر فرصت‌های شغلی زیادی را برای تحصیل کردگان ما در حوزه انرژی ایجاد می‌کند.

میرتاج الدینی تصریح کرد: پالایشگاه‌های فراسرزمینی باعث تضمین فروش نفت ما به کشور‌های پیشرفته و خارجی می‌شود. در این صورت ما در شرایط تحریم هم می‌توانیم صادرات و فروش نفت را داشته باشیم؛ علاوه بر این پالایشگاه‌های فراسرزمینی موجب گسترش ظرفیت و توانمندی اقتصادی کشور ما می‌شود و رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص ملی را برای ما به دنبال دارد. علاوه بر این نقش ایران را در مشارکت در حوزه صادرات انرژی در منطقه و جهان بالا می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: تاثیر دیگر ایجاد پالایشگاه‌های فراسرزمینی از بین بردن تحریم نفت است و علاوه بر این فرآوری روی نفت انجام می‌شود و محصولات پالایشگاهی و غیر قابل تحریم به این وسیله تولید می‌شود و ایران از این طریق نیز به سوددهی می‌رسد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در ادامه ضمن تاکید بر اینکه میتوان پالایشگاه‌های فراسرزمینی را با کشور‌های منطقه نیز داشت ادامه داد: اگر پالایشگاه‌های فراسرزمینی در کشور‌های همسایه عملیاتی شود، قطعاً انتقال خوراک به این کشور‌ها آسان‌تر خواهد بود و ما می‌توانیم نفت را از طریق لوله به آن‌ها منتقل کنیم. این شیوه انتقال از انتقال نفت به کشوری دیگر در شرایطی که ما تحریم هستیم مطمئن‌تر است.

میرتاج الدینی در ادامه بیان کرد: این کشور‌ها به این شیوه در جبهه ما قرار می‌گیرند و می‌توانیم یک جبهه اقتصادی مشترک با این کشور‌ها تشکیل دهیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی