تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان خبر داد

نهایی شدن تجارت آزاد ایران و اوراسیا در ماه‌های آینده

رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان می‌گوید با پیگیری مذاکرات میان ایران و کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا در ماه‌های آینده مقدمات آزادسازی تجارت میان دو طرف فراهم خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۷۱۳۸
۱۶:۲۷ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۱

نهایی شدن تجارت آزاد ایران و اوراسیا در ماه‌های آینده

دیدارنیوز ـ اکبر گداری در همایش تجاری ایران و ارمنستان اظهار کرد: از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم برنامه‌ریزی برای توسعه روابط تجاری میان ایران و کشور‌های همسایه به شکل جدی در دستور کار قرار گرفته و در این بین مذاکره با اعضای اوراسیا نیز به عنوان یک اولویت جدی دنبال شده است.

به گفته وی در ماه‌های گذشته میان ایران و اوراسیا ۹ دور مذاکره انجام شده که یکی از اصلی‌ترین محور‌های آن آزاد سازی تجارت میان دو طرف بوده است. به نظر می‌رسد با پیگیری مراحل مربوط به قانون گذاری در این کشور‌ها در ماه‌های آینده امکان توسعه تجارت میان دو طرف فراهم خواهد شد.

رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان با بیان این‌که بازار این کشور برای ایران ظرفیت بسیار مطلوبی دارد، توضیح داد: با وجود آنکه یک دیدگاه غلط معتقد است با توجه به وسعت محدود و جمعیت سه میلیون نفری ارمنستان نمی‌توان روی این کشور به عنوان یک بازار بزرگ حساب کرد، اما با توجه به موقعیت جغرافیایی و ارتباطات مرزی که میان دو کشور وجود دارد قطعا این بازار برای کالا‌های صادراتی ما اهمیت زیادی خواهد داشت.

گداری ادامه داد: ما در میان کشور‌های همسایه با بازار‌های متفاوتی روبه‌رو هستیم. در شرایطی که در کشور‌هایی مانند عراق و افغانستان کالا‌های ایرانی شرایط رقابت ساده‌تری دارند؛ اما در کشوری مانند ارمنستان کالا‌ها از نقاط مختلف جهان وارد می‌شوند و از این رو باید ما برای رقابت با کیفیت‌های مختلف آماده باشیم.

رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان خاطر نشان کرد: ایران و ارمنستان از نظر سیاسی و تاریخی روابط گسترده‌ای با یکدیگر دارند و از این‌رو می‌توان با استفاده از این ظرفیت سطح تعاملات تجاری را به شکل جدی بالا برد و مقدمات را برای صادرات کالا‌های ایرانی این همسایه شمالی فراهم کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اوراسیا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی