تیتر امروز

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

جلوگیری از سرفه خشک کودکان با ویتامین D

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مکمل‌های ویتامین D و روغن ماهی می‌توانند به طور قابل توجهی به زنان باردار کمک کنند تا فرزندان خود را از ابتلا به عفونت ویروسی شایع قفسه سینه دور نگه دارند.

کد خبر: ۱۳۶۹۴۴
۰۹:۲۰ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۱

جلوگیری از سرفه خشک کودکان با ویتامین D

دیدارنیوز: کروپ یک عفونت قفسه سینه است که در بین کودکان خردسال شایع است. اگرچه اکثر موارد خفیف هستند، برخی از کودکان نوپا ممکن است برای تنفس نیاز به بستری شدن در بیمارستان و حمایت پزشکی داشته باشند.

دکتر نیکلاس بروستاد از بیمارستان دانشگاه کپنهاگ گزارش می‌دهد که زنانی که دوز‌های بالای این مکمل‌ها را در دوران بارداری مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به کروپ در آینده را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. علائم شایع این بیماری عبارتند از: سرفه، صدای خشن و مشکلات تنفسی. در حال حاضر هیچ واکسنی علیه پاتوژن ایجاد کننده این بیماری وجود ندارد.

بنابراین، راهبرد‌های پیشگیرانه دیگری مورد نیاز است و اقدامات آغاز شده در دوران بارداری ممکن است مهم باشد، زیرا کروپ در نوزادان و کودکان خردسال رخ می‌دهد. برای چنین هدفی، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد هم ویتامین D و هم روغن ماهی می‌توانند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارند.

زنان باردار چه مقدار ویتامین D مصرف کنند؟
این مطالعه بر روی ۷۳۶ زن باردار انجام شد که توسط مطالعات آینده نگر کپنهاگ در مورد آسم در دوران کودکی در سال ۲۰۱۰ انتخاب شدند. محققان مادران آینده را به چهار گروه تقسیم کردند.

همه این زنان از هفته بیست و چهارم بارداری خود تا هفته بعد از زایمان به مصرف مکمل‌ها ادامه دادند. گروه‌ها میزان ویتامین D، روغن ماهی یا روغن زیتون مصرفی خود را نمی‌دانستند. محققان همچنین کودکان را تا سومین سالگرد آن‌ها تحت نظر داشتند. یک پزشک به طور رسمی هر کودکی را که ممکن است در طول این مدت با علائم کروپ مواجه بوده باشد، تشخیص داد. در مجموع، ۹۷ مورد کروپ در طول مطالعه وجود داشت.

یافته‌های محققان نشان می‌دهد که ویتامین D و روغن ماهی می‌توانند در دوز‌های بالا در برابر کروپ دوران کودکی مفید باشند. این‌ها مکمل‌های نسبتا ارزانی هستند به این معنی که این می‌تواند یک رویکرد بسیار مقرون به صرفه برای بهبود سلامت کودکان خردسال باشد. ما از مکانیسم‌های دقیق پشت اثرات مفید ویتامین D و روغن ماهی مطمئن نیستیم، اما می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کند تا به نوزادان و کودکان خردسال کمک کند تا عفونت‌ها را به طور مؤثرتری پاک کنند.

ما می‌دانیم که سلامت ریه در نوزادان و کودکان خردسال می‌تواند در دوران بارداری تحت تاثیر قرار گیرد. به عنوان مثال، نوزادانی که مادرانشان سیگار می‌کشند، از سلامت ریه بدتری برخوردارند.

پروفسور روری مورتی از دانشگاه هایدلبرگ و رئیس گروه زیست شناسی رشد ریه و راه‌های هوایی انجمن تنفسی اروپا، می‌افزاید: «ما به طور فزاینده‌ای می‌بینیم که عناصر رژیم غذایی مادر نیز می‌تواند به رشد ریه نوزاد کمک کند یا مانع آن شود».

این تحقیق نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های ویتامین D و روغن ماهی در دوران بارداری می‌تواند برای نوزادان و کودکان خردسال فوایدی داشته باشد. ما می‌خواهیم تحقیقات بیشتری در این زمینه برای حمایت از این یافته‌ها ببینیم، زیرا این امر می‌تواند منجر به توصیه‌های جدیدی برای مصرف مکمل در دوران بارداری شود. زنان باردار همیشه باید قبل از مصرف مکمل‌ها با پزشک خود صحبت کنند.

منبع:سیناپرس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی