تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

پاپ فرانسیس: فعلا نمی‌توانم به اوکراین یا روسیه سفر کنم

رهبرمسیحیان کاتولیک جهان درمصاحبه‌ای بیان کرد، به دلیل سفارش دکترش به استراحت در ارتباط با مشکل ایجاد شده برای زانویش نخواهد توانست تا بعد از برگزاری یک گردهمایی رهبران مذهبی در تاریخ ۱۳-۱۵ سپتامبر در قزاقستان به مسکو و کی‌یف سفر کند.

کد خبر: ۱۳۶۹۰۷
۱۵:۲۷ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۱

پاپ فرانسیس فعلا نمی‌توانم به اوکراین یا روسیه سفر کنم

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در مصاحبه‌ای که با سی ان ان پرتغال انجام داد با پرسش درباره اظهار تمایلش در گذشته برای سفر به روسیه و اوکراین بعد از سفر اخیرش به کانادا با هدف حمایت از گفتگو برای پایان دادن به خصومت‌ها میان این دو کشور مواجه شد.

فرانسیس خاطرنشان کرد: حالا من نمی‌توانم این سفر را انجام دهم، زیرا بعد از سفرم به کانادا کمی درمان زانویم به مشکل برخورد و پزشک من برایم انجام این سفر را منع کرده و گفت "قبل از قزاقستان تو نمیتوانی سفر کنی".

او خاطر نشان کرد: "اما من ارتباطم از طریق تلفن را حفظ کرده‌ام. می‌شود کاری در بین همه ما انجام شود. من وضعیت را با درد و دعا کردنهایم دنبال می‌کنم. اما وضعیت واقعا غم انگیز است. "

وی افزود: من همواره معتقدم ما با داشتن گفتگو پیشرفت می‌کنیم.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در مصاحبه‌ای که در ماه ژوئیه انجام داد گفت خواستار سفر به کی یف است، اما همچنین می‌خواهد به مسکو هم سفر کند و ترجیحش این است که ابتدا به مسکو برود تا از صلح حمایت کند.

او به رویترز نیز گفته بود که دچار یک "شکستگی کوچک" در زانویش هنگامی که یک گام را اشتباه برداشت شده است.

فرانسیس قرار است برای شرکت در هفتمین کنگره رهبران مذاهب سنتی و جهان به شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان سفر کند.

فرانسیس تلویحا روسیه را متهم به "فتح مسلحانه، توسعه طلبی و امپریالیسم" در اوکراین کرده بود. واتیکان اخیرا مجبور شد برای جلب نظراوکراین به خاطر ناخرسندی کی یف از اظهار نظر پاپ فرانسیس درباره داریا دوگینا، دختر استراتژیست متحد پوتین رئیس جمهور روسیه که چندی پیش به دلیل بمبگذاری در خودرویش ترور شد، به ترمیم روابط آسیب دیده اش با اوکراین بپردازد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: پاپ فرانسیس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی