تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

افزایش آلودگی خوزستان در پاییز / روزهای آلوده "بی در رو" در راه است

کارشناس اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تداوم آلودگی هوای استان، عوامل تجمع آلودگی‌ها را زنگ خطری دانست و گفت: باید آلاینده‌های زمینه‌ای در خوزستان به حد پایین‌تری برسند و مدیریت و نظارت بر صنایع افزایش یابد تا اگر روزی شرایط بی در رو یا اینورژن رخ داد، تجمع آلاینده‌ها کاهش یابد.

کد خبر: ۱۳۶۸۸۸
۱۲:۲۱ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۱

افزایش آلودگی خوزستان در پاییز / روزهای آلوده

دیدارنیوز - سرویس خوزستان: آذریان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم و تداوم آلودگی هوای خوزستان و به ویژه اهواز اظهار کرد: با توجه به اینکه آتش‌سوزی خارج از مرز ایران است مدیریت این مساله مشکل است. باید در خصوص مراقبت و پیشگیری از این مسائل اقدام شود تا شاهد تکرار آتش‌سوزی‌ها نباشیم و در زمان وقوع حریق نیز با اخذ تدابیر لازم، امکان ورود به بخش عراقی و اطفای حریق وجود داشته باشد تا با تعامل دو کشور این مساله مرزی حل شود.
 وی با اشاره به وقوع حریق‌های مکرر در بخش عراقی تالاب هورالعظیم در تابستان امسال، افزود: از سال ۹۸ شاهد وقوع آتش‌سوزی در بخش عراقی بوده‌ایم اما به مرور زمان تعداد آتش‌سوزی‌ها بیشتر شد و عرصه‌های بیشتری در آتش سوختند، در نتیجه در سال‌های اخیر شرایط آلایندگی هوا نیز افزایش یافته است. در شهریورماه امسال دو بار آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب رخ داد که آلودگی ناشی از این حریق قابل لمس بوده است.

آذریان در خصوص دیگر عوامل آلودگی هوای خوزستان افزود: قرار گرفتن در شرایط پایدار جوی یعنی کاهش باد و پراکندگی گرد و غبار منجر به تجمع آلاینده‌ها و آلودگی هوا می‌شود؛ اکثر آلودگی‌ها و غبارهای با اندازه ۲.۵ میکرون می‌توانند آلودگی صنعتی باشند و پدیده ریزگرد معمولی را در بر نمی‌گیرند اما این عوامل موجب تجمع انواع آلودگی‌ها می‌شوند.

کارشناس اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: عوامل تجمع آلودگی‌ها زنگ خطری است تا آلاینده‌های زمینه‌ای در خوزستان به حد پایین‌تری برسند؛ مدیریت و نظارت بر صنایع باید افزایش یابد تا اگر روزی شرایط بی در رو (Adiabatic process) یا اینورژن رخ داد، تجمع آلاینده‌ها کاهش یابد.

آذریان بیان کرد: قطعا در فصل پاییز شاهد شرایط اینورژن خواهیم بود و در این فصل، آلودگی خوزستان و اهواز افزایش خواهد یافت.

 وی عنوان کرد: تجربه نشان داده در فصل پاییز به کرات اینورژن و وارونگی هوا رخ می‌دهد. از طرف دیگر در برخی روزها جریانات جوی کمتر می‌شود. علاوه بر این، پاییز فصل آلرژی‌زایی است و با توجه به این شرایط، اگر عوامل آلرژی‌زا مانند گذشته تداوم یابد و آلودگی زمینه‌ای نیز وجود داشته باشد موجب تشدید آلودگی و آلرژی‌زایی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی