تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

تنها بازمانده تیم‌ملی وزنه‌برداری ۱۹۴۸ لندن درگذشت

محمد زهتاب پیشکسوت، داور بین‌المللی، سرمربی و دبیر سابق فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان و تنها بازمانده تیم ملی ایران در ۱۹۴۸ لندن درگذشت.

کد خبر: ۱۳۶۸۷۲
۱۰:۲۱ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۱

تنها بازمانده تیم‌ملی وزنه‌برداری ۱۹۴۸ لندن درگذشت

دیدارنیوز: پیشکسوت، سرمربی و دبیر سابق وزنه‌برداری ایران درگذشت.

زهتاب یکی از چهره‌های شاخص و ماندگار ورزش کشور است و بیش از ۷۵ سال به ورزش و وزنه‌برداری ایران خدمت کرد. آن مرحوم سال‌ها به عنوان دبیر فدراسیون وزنه‌برداری فعالیت داشت و با ۵ رئیس فدراسیون کار کرد.

به این سوابق باید سال‌ها مربیگری و سرمربیگری در تیم ملی را هم اضافه کرد. از شاخص‌ترین دوران فعالیت مربیگری محمد زهتاب حد فاصل سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۰ بود که ابتدا به عنوان دستیار رگوفسکی لهستانی در المپیک توکیو حضور داشت و سپس به عنوان سرمربی تیم ملی را در بازی‌های آسیایی بانکوک هدایت کرد.

مرحوم زهتاب خود وزنه برداری را زیر نظر جهان پهلوان محمود نامجو آموزش دید و بعد‌ها به عنوان کاشف قهرمان اسطوره‌ای وزنه‌برداری، محمد نصیری شناخته می‌شد. او همچنین سال‌ها به عنوان داور بین المللی در عرصه ملی و جهانی قضاوت کرد و در تمام این سال‌ها ارتباط نزدیکی با شودل و آیان، روسای سابق فدراسیون جهانی وزنه‌برداری داشت.

آخرین قضاوت محمد زهتاب در عرصه بین المللی به سال ۲۰۱۵ در مسابقات جوانان جهان برمی‌گردد که آنجا عضو هیات ژوری مسابقات بود تا در ۸۸ سالگی لقب مسن‌ترین داور فعال IWF را دریافت کند.

دیدارنیوز، درگذشت این پیشکسوت وزنه‌برداری را به خانواده محترم آن مرحوم و جامعه وزنه‌برداری کشورمان تسلیت می‌گوید.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی