تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

مولایی: تاخیر در اجرای برجام به نفع ایران نیست

یوسف مولایی، کارشناس حقوق بین الملل با اشاره به اینکه ایران تحت فشار تحریم‌ها قرار دارد و گذشت زمان هم حاصلی نخواهد داشت، گفت: تاخیر در احیای برجام برای ایران منفعتی ندارد و گذر زمان برای ایران هم هزینه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۳۶۸۵۶
۰۸:۰۶ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۱

مولایی: تاخیر در اجرای برجام به نفع ایران نیست

دیدارنیوز: یک کارشناس حقوق بین الملل با بیان این که ایران در روند مذاکرات باید استراتژی داشته باشد، ابراز عقیده کرد در صورتی که ایران در محاسباتش متوجه شود آمریکا می‌خواهد توافق را به تعویق بیاندازد، باید اجماع جهانی به وجود آورده و آمریکا تحت فشار قرار گیرد.

یوسف مولایی، در تحلیل خود از روند گفتگو‌ها برای احیای برجام و توافق هسته‌ای اظهار داشت: ایران تحت فشار تحریم‌ها قرار دارد و گذشت زمان هم حاصلی نخواهد داشت، مگر این که استراتژی واحدی را تعریف کرده و در چارچوب خرید زمان هدف تعیین کند که شاید از این موضوع بی اطلاع باشیم.

وی تصریح کرد: در واقع اگر در چارچوب استراتژی برنامه‌ها و گفتگو‌ها دنبال شود، آن زمان می‌توان برایش ارزش قائل شد در غیر این صورت تاخیر در احیای برجام برای ایران منفعتی ندارد و گذر زمان برای ایران هم هزینه خواهد داشت.

این استاد دانشگاه همچنین بیان کرد: اگر توافق قبل از انتخابات کنگره آمریکا صورت می‌گرفت تیم بایدن می‌توانست از آن استفاده کرده و بهره برداری کند، اما در شرایط فعلی اگر آمریکا بخواهد به ایران امتیاز دهد احتمالا از نظر داخلی با مشکلاتی مواجه شود و به دنبال آن رقبای بایدن از وضعیت استفاده می‌کنند.

این کارشناس حقوق بین الملل افزود: از سوی دیگر پرونده ایران به عنوان صلح و امنیت بین المللی تعریف شده و حداقل ۶ قطعنامه در مورد پرونده ایران صادر شده است و نگاه دنیا به پرونده ایران ساده نیست.

مولایی ادامه داد: اگر اقدامات ایران در راستای استراتژی باشد و در همین راستا انعطاف هم نشان دهد، اما ببیند آمریکا می‌خواهد توافق را به تعویق بیاندازد، در این شرایط باید اجماع جهانی به وجود آورده که طرف مقابل به دنبال وقت کشی است. ایران باید تلاش کند افکار عمومی جهان را بسیج کرده، آمریکا را تحت فشار قرار دهد و بهره برداری سیاسی داشته باشد.

وی ابراز عقیده کرد: در صورتی که پرونده به شورای حکام برود به نفع ایران نیست، بنابر این برای جلوگیری از این قطعنامه باید با آژانس بین المللی انرژی اتمی تعامل بیشتری داشته و مذاکرات جدی برای حل مشکل پادمانی داشته باشیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی