تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
دیمیتری پسکوف مدعی شد

حل بحران روسیه و غرب با «مذاکره»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین که کشورش روسیه بیش از شش ماه پیش به اوکراین حمله کرد و جهان امروز را با مشکلات بزرگ امنیتی، سیاسی، اقتصادی و .. مواجه کرد، ادعا کرده بحران روسیه و غرب بالاخره پشت میز مذاکره حل و فصل می‌شود.

کد خبر: ۱۳۶۸۱۷
۱۱:۴۷ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱

حل بحران روسیه و غرب با «مذاکره»

دیدارنیوز: سخنگوی کرملین گفت، بحران روسیه و غرب بالاخره پشت میز مذاکره حل و فصل می‌شود، اما تاکید کرد که مسکو آماده است تا در آن روز از منافع خود دفاع کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در گفتگو با شبکه خبری «روسیا ۱» روسیه گفت، کشور‌های غربی «اشتباهات زیادی کرده‌اند و باید بهای آن را بپردازند».

پسکوف گفت: در پی هر تقابلی، تنش زدایی اتفاق خواهد افتاد و هر بحرانی بر سر میز مذاکره حل و فصل خواهد شد، این بار هم چنین خواهد شد. اما به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

این سخنگو گفت، وقتی چنین گفتگو‌هایی شکل می‌گیرد، مسکو در دفاع از منافع خود لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد. روسیه در سال‌های اخیر «تجربه ارزشمند» سر و کله زدن با غرب را به دست آورده و از این تجربه استفاده خواهد کرد تا «گفتگو‌هایی شکل گیرد که به هیچ وجه به منافع روسیه آسیبی نرسد».

دیمیتری پسکوف در این گفتگو به برخی از اشتباهات غرب اشاره کرد، از جمله تصمیم «وحشتناک» آلمان برای ارسال سلاح به اوکراین که علیه سربازان روس استفاده می‌شود. او همچنین کشور‌های اروپایی را به دلیل حمایت از دولتی که «به نازی‌ها» اجازه می‌دهد آزادانه نمادهایشان را به نمایش بگذارند و با مشعلی در دست راهپیمایی کنند، مورد انتقاد قرار داد و بیان کرد که این اشتباه هم به اندازه اشتباه آلمان، وحشتناک است.

پسکوف همچنین مقصر بحران انرژی اروپا را تصمیمات «بی‌معنای» سیاستمداران اروپایی دانست که تجهیزاتی که خودشان به شرکت گازپروم فروخته‌اند را تعمیر نمی‌کنند.

این سخنگو خاطرنشان کرد که این ابرشرکت انرژی روسیه طی چندین دهه، خود را به عنوان یک تامین‌کننده قابل اعتماد گاز طبیعی جا انداخته و تا امروز هم کاری نکرده که این محبوبیت را خدشه‌دار کند.

او گفت: تقصیر گازپروم نیست، تقصیر سیاستمدارانی است که تصمیم به تحریم گرفته‌اند.

شرکت گازپروم اخیرا صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله «نورد استریم ۱» را برای مدت نامعلومی متوقف کرد و دلیل آن را مشکلات فنی عنوان کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی