تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

داوطلبان منتظر تعویق آزمون ارشد نباشند

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون کارشناسی ارشد ۱۱ و ۱۲ اسفند برگزار می‌شود و داوطلبان نباید به فکر تعویق کنکور باشند.

کد خبر: ۱۳۶۷۷۰
۱۶:۵۵ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۱

داوطلبان منتظر تعویق آزمون ارشد نباشند

دیدارنیوز ـ حسن مروتی گفت: ۴۰ درصد از داوطلبان کنکور سراسری امسال یعنی حدود ۵۹۰ هزار نفر انتخاب رشته نکرده و جزء افرادی هستند که رتبه‌های بالایی به دست آورده اند و به علت این که احتمال کمی دارد در دانشگاه قبول شوند، رشته‌ای را انتخاب نکرده اند.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: در کنکور سراسری ۶۰ درصد بانوان و ۴۰ درصد آقایان شرکت کردند و برای انتخاب رشته هم ۶۰ درصد بانوان و ۴۰ درصد آقایان انتخاب رشته نکرده اند.

مروتی درباره نبود منبع دقیق برای کنکور هنر افزود: منابع کنکور هنر دارای دروس مشخصی است و برای رشته‌های ریاضی، انسانی و تجربی دروس متناظری داریم و کتاب‌ها مشخص هستند؛ اما برای هنر و زبان نداریم.

او ادامه داد: آزمون کارشناسی ارشد در تاریخ ۱۱ و ۱۲ اسفند برگزار می‌شود و به تعویق نخواهد افتاد. روز پنجشنبه صبح آزمون دکتری و عصر پنجشنبه و جمعه صبح و بعد از ظهر کنکور ارشد برگزار خواهند شد تا بتوانیم نتایج آن‌ها را زودتر اعلام کنیم.

مروتی تاکید کرد: دانشجویانی که امسال در کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند، اگر قبل از ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ انصراف دهند می‌توانند مجدد در کنکور شرکت کنند.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: دانشجویان شبانه پذیرفته شده در مقطع ارشد ۱۴۰۱ هم پس از شرکت در کنکور و اعلام نتایج، چنانچه در دانشگاه خوبی پذیرفته شده باشند می‌توانند از دانشگاه قبلی انصراف دهند و در دانشگاه جدید نام نویسی کنند.

برچسب ها: آزمون ارشد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی