تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
مهاجمان هدف در قرمز و آبی چه خواهند کرد؟

سرنوشت سه تفنگدار

 لیگ بیست و دوم با نقل و انتقالات پر سر و صدا همراه شد و در نهایت سه مهاجم نامدار با تغییر رنگ پیراهن‌های‌شان طوری در لیگ جا به جا شده‌اند که حتی نوسترآداموس هم نمی‌توانست پیشگویی کند و همه فوتبال‌دوستان سورپرایز شدند.

کد خبر: ۱۳۶۶۹۵
۱۷:۵۸ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

سه تفنگدار

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: با حضور دیاباته در پرسپولیس، شهباززاده در استقلال و کاوه رضایی در تراکتور، به نظر می‌رسد داستان «سه تفنگدار» در لیگ برتر ایران آماده نوشتن باشد. در ابتدای فصل نقل و انتقالات، فوتبالی ترین هواداران هم به ذهن‌شان خطور نمی کرد که در پایان این پنجره و حتی در وقت‌های اضافه، شیخ دیاباته به پرسپولیس بپیوندد، شهباززاده به استقلال برگردد و کاوه رضایی پس از حضور پر سر و صدایش در اردوی آبی پوشان  در نهایت به خاطر پر بودن لیست استقلال، به تراکتور برسد! می‌خواهیم بررسی کنیم این سه تفنگدار چه حال و هوایی در تیم‌های امسال شان دارند.

خط حمله فرنگی پرسپولیس

از خط هجومی پرسپولیس شروع می کنیم. پرسپولیس نقل و انتقالات را طوفانی شروع کرد‌ و در پست دروازه‌بان، دفاع و هافبک بهترین مهره های موجود در بازار را قرمزپوش کرد، اما در میانه راه فقدان یک مهاجم، اعتراضات یحیی گل محمدی و هواداران پرسپولیس را به دنبال داشت، تا جایی که درویش به فکر جذب مهاجم خارجی افتاد. اسم‌های زیادی مطرح شد و در نهایت جذب لوکادیای هلندی و دیاباته مهاجم اهل مالی، پرسپولیس را به گران ترین تيم در ترانسفر مارکت ایران تبدیل کرد.

نکته قابل توجه در خصوص دیاباته این است که او در لیگ برتر ایران در دوره نوزدهم موفق شد با پیراهن استقلال با ۱۹ گل عنوان آقای گل را به خودش اختصاص دهد. دیاباته همچنین عنوان بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال در لیگ برتر نیز لقب گرفت، اما در فصل دوم دیاباته به شکلی ملموسی افت کرد و دیگر نشانی از ستاره فصل گذشته نداشت و بیشتر در مرخصی و مصدومیت و... بود. تا جایی که هواداران استقلال معتقد بودند تنها آندره استراماچونی می تواند از او بازی بگیرد‌ و گل بسازد. با همین پیش زمینه او فصل گذشته بار دیگر شاگرد استراماچونی در الغرافه شد. دیاباته در الغرافه هم عملکرد خوبی داشت و موفق شد، ۱۱ گل برای تیمش به ثمر برساند و ۱ پاس گل نیز هم داد. باید دید آیا یحیی گل محمدی می تواند از این مهاجم بازی بگیرد یا سن بالا و مصدومیت بار دیگر دامن این مهاجم مالیایی را خواهد گرفت؟

شهباز استقلال 

سجاد شهباززاده مهاجم فصل گذشته سپاهان تا شروع لیگ بیست و دوم در ۲۷۴ بازی در لیگ برتر به میدان رفت و موفق شد ۷۲ گل به ثمر برساند که میانگین آن می شود هر ۴ بازی یک گل . او در لیگ بیستم موفق شد با به ثمر رساندن ۲۰ گل با پیراهن سپاهان آقای گل لیگ شود، اما در این فصل و پس از بازگشت سجاد، او در چهار بازی ابتدایی لیگ موفق نشده با پیراهن استقلال گلی بزند که البته نباید از نبود یک هافبک بازی‌ساز در استقلال هم غافل شد.

به هر حال سجاد شهباززاده شاید به این دلیل به استقلال آمد تا با درخشش مجدد بتواند شانس خود را برای حضور در جام جهانی قطر بالا ببرد. او حتی در روزهای اوج خود نیز زیرسایه مهاجامن لژیونر ایران یعنی طارمی، سردار و جهانبخش مانده و این آخرین شانس او برای قرار گرفتن در پیشانی خط حمله تیم ملی تلقی می‌شود.

از ژوپیتر به تراکتور

اما سومین تفنگ می‌رسد به کاوه رضایی. مهاجمی که  پس از بازگشت پر سر و صدایش در استقلال و حضور در تمرینات پیش‌فصل ترکیه، به دلیل پر بودن لیست آبی‌ها در نهایت راهی باشگاه تراکتور شد، هر چند که مسئولان استقلال وعده حضور او در نیم فصل دوم را به هواداران آبی‌ها داده اند، اما با توجه به اینکه نیمه دیگر لیگ پس از رقابت‌های جام جهانی قطر برگزار خواهد شد احتمالا لژیونر شدن این بازیکن هم وجود دارد و ممکن است دیگر آبی پوش نشود.

کاوه در ۱۵۱ بازی که در لیگ برتر داشته موفق شده ۳۳ گل و ۲۷ پاس گل ثبت کند. رضایی همچنین در بلژیک هم  در ۱۲۱ بازی به میدان رفت که موفق شد  با ۴۱ گل و ۱۴ پاس گل، آمار نسبتا خوبی را به ثبت برساند. گفتنی است کاوه رضایی در ۲۰۱۷ به همراه تیم زوله بلژیک موفق شد با به ثمر رساندن ۱۰ گل به همراه ایساک مهاجم واسلند بورن به عنوان آقای گلی رقابت‌های ژوپیتر بلژیک دست پیدا کند. او برخلاف شیخ و شهباززاده انگیزه های زیادی برای دعوت به تیم ملی و حضور در رقابت‌های جام جهانی قطر دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی