تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
وزارت خارجه آمریکا موافقت کرد

فروش ۱.۱ میلیارد دلار سلاح آمریکایی به تایوان

با وجود تهدیدهای اخیر مقامات چینی، وزارت خارجه آمریکا با قرارداد ۱.۱ میلیارد دلاری فروش تجهیزات نظامی به تایوان موافقت کرد. وزیر دفاع تایوان نیز در بیانیه‌ای ضمن اعلام مراتب تشکر خود از واشنگتن اظهار کرد فعالیت‌های تحریک کننده اخیر چین نشان دهنده تهدیدی جدی است.

کد خبر: ۱۳۶۶۶۲
۱۲:۱۲ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

فروش ۱.۱ میلیارد دلار سلاح آمریکایی به تایوان

دیدارنیوز: وزارت خارجه آمریکا با فروش ۱.۱ میلیارد دلار سلاح به تایوان موافقت کرد.

با وجود آنکه دولت چین روز گذشته متعهد شد که اگر ایالات متحده فروش تسلیحات جدید به تایوان را رها نکند، «اقدامات متقابل» انجام خواهد داد، اما وزارت خارجه آمریکا با این قرار داد موافقت کرد.

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن روز گذشته در سخنانی اعلام کرد که «چین قاطعانه تدابیر متقابل، قانونی و ضروری را با توجه به وضعیت کنونی، اتخاذ خواهد کرد».

به گزارش روسیا الیوم، وی تصریح کرد: «ایالات متحده با فروش تسلیحات به تایوان، حاکمیت و منافع امنیتی چین را تضعیف می‌کند».

آژانس همکاری‌های امنیتی دفاعی پنتاگون اعلام کرد این قرارداد که در بحبوحه تنش‌ها بین پکن و واشنگتن امضا خواهد شد، شامل ۶۰ فروند موشک ضدکشتی هارپون به ارزش ۳۵۵ میلیون دلار و ۱۰۰ فروند موشک هوابه‌هوای ساید واینر به ارزش ۸۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار و کمک به تجهیز رادار‌های نظارتی تایوان به ارزش ۶۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار است.

وزارت دفاع آمریکا، «پنتاگون» در حالی از این بسته تسلیحاتی پرده بردای کرد که عملیات‌های نظامی چین در نزدیکی تایوان در پی سفر نانسی پلوسی و برخی مقامات و سناتور‌های آمریکایی به این کشور، همچنان در جریان است.

پنتاگون تصریح کرد این قرارداد نظامی تعادل نظامی اولیه را در منطقه مختل نخواهد کرد و مقامات آمریکایی هیچ تغییری در سیاست‌های خود نسبت به تایوان نخواهند داشت.

دولت آمریکا اظهار کرد این بسته نظامی با مشورت و هم فکری قانون گذاران آمریکایی و تایوانی تهیه شده و برای یک مدت زمان خاصی تحت ملاحظاتی قرار دارد.

وزیر دفاع تایوان نیز در بیانیه‌ای ضمن اعلام مراتب تشکر خود از واشنگتن اظهار کرد فعالیت‌های تحریک کننده اخیر چین نشان دهنده تهدیدی جدی است و فروش سلاح به تایوان برای مقابله با این فشار‌های نظامی کمک خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است امضای این قرارداد باعث تقویت توانایی‌های دفاعی داخلی و حفظ مشترک امنیت و صلح تنگه تایوان و منطقه آسیا اقیانوسیه می‌شود.

رویترز هفته گذشته گزارش داد که دولت بایدن و برخی قانون گذاران این کشور بر حمایت همه جانبه خود از تایوان تاکید کرده و موارد زیادی در مسیر تایید برای تایوان وجود دارد که طی هفته‌ها و ماه‌های آتی به اطلاع خواهد رسید.

سه منبع آگاه که به دلیل حساسیت موضوع خواستند نامشان فاش نشود اظهار کردند در حال حاضر به جای تجهیز ارتش تایوان به قابلیت‌های جدید که احتمال افزایش تنش با چین را بالا می‌برد، تمرکز بر حفظ و ارتقای سیستم‌های نظامی فعلی تایوان برای مقابله با تهاجم چین است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی