تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
در نشست شبکه جهانی جام جم مطرح شد

مجمع خیرین کشور هماهنگ کننده، سیاستگزار و تسهیلگر است

شبکه جهانی جام جم میزبان رئیس و تعدادی از اعضای هیات مدیره مجمع خیرین کشور بود.

کد خبر: ۱۳۶۵۲۳
۱۰:۰۱ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۱

 

مجمع خیرین کشور هماهنگ کننده، سیاستگزار و تسهیلگر است

 

دیدارنیوز: در این نشست دکتر مجتبی رحماندوست، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور، دکتر محسن ولیئی، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور و مدیر عامل مجمع خیرین استان تهران و دکتر اشکان تقی پور، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور و مدیر عامل موسسه خیریه نیک گامان و ... حضور داشتند و درباره‌ی نقش اثرگذار ایرانیان خارج از کشور در حل مشکلات هم‌میهنان داخل کشور و شور و ذوق آن‌ها در خدمت به سرزمین مادری بر مبنای شواهد موجود در گذشته و حال از زوایای گوناگون صحبت کردند و نقش برنامه محور رسانه ملی به ویژه شبکه جهانی جام جم را در آگاهی رسانی و ترغیب بیشتر و بهتر و بجا و بانشاط خیرین در راه آبادانیِ ایران اسلامی بسیار مهم دانستند.

مهندس حبیب الله بور بور، رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور، در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از سابقه شکل گیری و نحوه فعالیت ها، از شیوه همکاری مجمع با خیرین خارج از کشور در امور مهمی، چون مدرسه سازی سخن گفت.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین کشور با اشاره به این موضوع که ۸ نهاد و سه دانشگاه در حوزه خیریه در کنار مجمع خیرین کشور فعالیت دارند، گفت: مجمع خیرین کشور صرفا هماهنگ کننده و سیاستگزار و تسهیلگر فعالیت‌ها در این حوزه است و نقشی در اجرا ندارد و تبیین سیاست‌ها در امور خیریه و تسهیلگری و ایجاد رابطه‌ی اثرگذار بین مسئولان ذیربط نهاد‌های کمک رسان دولتی یا نهاد‌های تاثیرگذار حاکمیتی در این امر با خیرین و موسسات خیریه هدف اصلی مجمع است. هر چند که اعضای حقیقی و حقوقی مجمع خیرین کشور در راستای سیاست‌های خیرورزانه‌ی کلی مجمع خیرین کشور و برنامه‌های خیرورزی خود در انجام کار‌های خیر در اجرا هم پیشگام هستند.

وی افزود: در بسیاری از کشور‌های دیگر افرادی که به امور خیریه مشغول هستند، معاف از مالیات می‌شوند و مشوق‌های جدی دریافت می‌کنند، درحالیکه در داخل کشور در مبحث مالیات گلایه ها، دغدغه‌ها و نقصان‌هایی در انجام آسان امور خیر وجود دارد که به نظر می‌رسد برای جلب مشارکت و تشویق و ترغیب بیشتر مردم، قوانین مرتبط با امور خیریه باید اصلاح شوند.

وی در ادامه ضمن اشاره به پروژه‌ها و طرح‌های جدی مانند «نذر تخصص» و «بانک زمان» در مجمع خیرین کشور، از شبکه جهانی جام جم خواست تا با پخش برنامه‌هایی در این زمینه‌ها و زمینه‌های دیگر خیرورزی در سطح کلان ضمن معرفی اقدامات انجام شده توسط خیرین در حوزه‌های مختلف و ارائه راهکار‌ها و کانال‌های ارتباطی خیرین با نهاد‌ها و موسسات مرتبط، این مجمع مردم نهاد تاثیرگذار را در راستای جلب مشارکت‌های ایرانیان خارج از کشور که به آبادانی بیشتر میهن اسلامی می‌انجامد یاری رساند.

در ادامه جلسه، دکتر ملکی مدیر شبکه جهانی جام جم با اشاره به تعلق خاطر هموطنانمان در خارج کشور به ایران اسلامی گفت: طبق تجربه ما ایرانیان خارج از کشور افرادی با‌ایمان و میهن دوستند و در بسیاری از موارد پشتیبان و همراه حاکمیت و مردم در حل بحران‌ها و رفع مشکلات مردم به شکل مردم نهادند.

 

مجمع خیرین کشور هماهنگ کننده، سیاستگزار و تسهیلگر است

وی حس نوع دوستی و مشارکت ایرانیان خارج از کشور در امور خیریه در زمینه‌های مختلفی، چون ساخت مدرسه و بیمارستان را که اعضای هیات مدیره مجمع خیرین کشور بر شمرده بودند، ناشی از فرهنگ و هویت اصیل و مبتنی بر آموزه‌های دینی و ملی و اخلاقی ایرانیان در هر کجای دنیا دانست و افزود: در سال‌های اخیر بسیاری از هموطنانمان در نقاط مختلف دنیا برای انجام فعالیت‌های خیریه در ایران و بویژه شهر‌ها و روستا‌های زادگاهشان در برنامه‌های شبکه جام جم اشتیاق و علاقه خودشان را ابراز داشته اند.

ملکی در ادامه ضمن تشریح فعالیت‌های شبکه از سه کانال، تاکید کرد که امروز با سه کانال کل مناطق جهان از طریق شبکه تحت پوشش قرار گرفته است و شبکه آمادگی خود را برای پوشش فعالیت‌های مردم نهاد خیرین ایرانی خارج از کشور اعلام می‌کند.

وی اعتمادسازی در جامعه ایرانیان خارج کشور برای تداوم فعالیت‌های اجتماعی را مهم عنوان کرد و گفت: برای اولین قدم می‌توان امور و پروژه‌های خیریه‌ای را که توسط ایرانیان خارج کشور صورت گرفته است معرفی کرد تا هم‌میهنان خارج از کشور بدانند که وجوه به شکل شفاف و مردم نهاد صرف چه امور قابل مشاهده‌ای شده است و پیرو آن ایشان و دیگر هم‌میهنان خارج از کشور به تداوم امور خیریه ترغیب شوند.

وی در پایان ضمن دعوت از مهندس حبیب الله بوربور برای شرکت در برنامه «مشاور» و تشریح فعالیت‌های مجمع خیرین کشور از طریق این برنامه، به مستند «مسیر» جهت معرفی خیرین اشاره کرده و افزود: در صورت تهیه میان برنامه‌های کوتاه با محوریت خیرین اعم از معرفی خیرین، نحوه همکاری، چگونگی برقرای ارتباط، اعتماد سازی و تبیین کار خیر، امکان پخش در برنامه صبحگاهی و شامگاهی فراهم آمده و همچنین اطلاع رسانی و معرفی موسسات و نهاد‌های خیریه از طریق زیر نویس و .. امکان پذیر خواهد بود و امکانات شبکه جهانی جام جم برای تبلیغ کار خیر به شکل برنامه محور با ارائه‌ی ایده‌های مناسب در خدمت مجمع خیرین کشور خواهد بود.

مقرر شد با ادامه‌ی جلسات برنامه‌ی مدونی برای انجام امور خیریه و ترغیب و تشویق و آگاه سازی بیشتر خیرین ایرانی خارج از کشور با ارائه ایده‌های مجمع خیرین کشور و یاری هنرمندان و برنامه سازان و مدیریت شبکه جهانی جام جم صورت پذیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی