تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
شرحی بر انتخاب مجمع فدراسیون فوتبال

تاراج با تاج!

صبح امروز مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال برگزیده شد اما به نظر ماه عسل این پیروزی با توجه به رویه مجمع و بحران‌های فوتبال ایران خیلی زود به پایان برسد.

کد خبر: ۱۳۶۵۰۲
۱۹:۰۵ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۱

تاراج با تاج!

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال با همه ماجرا‌های عجیب و غریب و متفاوتش سرانجام صبح امروز برگزار شد و در فضایی پر از التهاب و نگرانی نهایتا مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون رأی اکثریت را کسب کرد. گرچه اطلاق عنوان «رئیس جدید» برای مهدی تاج با توجه به سوابقش بی‌کاربرد و بی‌مزه به نظر می‌رسد، اما نمایش تیم فاتح که همگی در ادوار گذشته عملکرد خود را نشان داده‌اند در انتخابات امروز به گونه‌ای بود که انگار سرزمین اشغال شده و ملک طلق خود را بازستانده‌اند.

انتخابات فدراسیون فوتبال اگرچه از نظر شکلی و تئوریک به صورت دموکراتیک و با آرای ۸۱ نفر از اعضای مجمع برگزار شد، اما می‌توان ردپایی از نارضایتی مردم را نسبت به انتخاب‌های انجام شده مشاهده کرد، چه آنکه اساسا مردم به عنوان مالک اصلی فوتبال ایران به هیچ طریقی در روند انتخاب‌های انجام شده سهمی نداشتند و درعین حال انتقاد‌ها و اعتراض‌های آن‌ها نیز بازتاب نیافت.

نظرسنجی یک سایت ورزشی پربازدید که از مخاطبان خواسته بود رأی خود را به صورت نمادین به سه نامزد ریاست فدراسیون فوتبال اعلام کنند نشان داد که هیچ یک از سه کاندیدای حاضر در این رقابت انتخاباتی کم‌مایه، مورد وثوق و مطلوب مخاطبان عام فوتبال نیستند و اکثر نظرات مردمی بر گزینه «هیچکدام» متمرکز بود. تا پیش از این اگر در مورد هر انتخاباتی از عبارت «انتخاب بین بد و بدتر» صحبت می‌شد، اما انتخابات امروز فدراسیون فوتبال شاید به نوعی رقابت بین «بد و بدتر و بدترین!» بود.

عجیب‌تر اینکه اعضای مجمع فدراسیون نیز بی‌اعتنا به نظرات مردم کوچه و بازار و با اتکا به یک بی‌مسئولیتی و خودبزرگ‌بینی واضح، بی‌آنکه به اصول و قواعد انتخاب عاقلانه و مدبرانه پایبند باشند، سرنوشت فوتبال کشور را به بیراهه‌ای انداختند که سرانجام خوشی در آن وجود ندارد. فوتبال ایران امروز اسیر تقدیرگرایی اعضای مجمع شد و انگار قاطبه اعضای مجمع تنها قصد داشتند از این مرحله حساس عبور کنند، الخیر فی ما وقع....

اما نباید از این موضوع غافل شد که این رفتار غیرمسئولانه ممکن است چه عواقب جبران‌ناپذیری را برای فوتبال و صاحبان اصلی آن یعنی مردم به وجود بیاورد. در واقع اعضای مجمع امروز به بازگشت افراد ناکارآمد و به زعم برخی مافیای قدرت و ثروت به فوتبال، مشروعیت بخشیدند آن هم به روشی دموکراتیک و انتخابی! این نمایش را نیز می‌توان مولود آن کودتایی دانست که منجر به عزل رئیس قبلی فدراسیون شد، لطفا دنبال اسامی نباشید...

گناه نابخشودنی نمایش انتخاباتی امروز، لطمه زدن به حیثیت و روح دموکراسی بود همان چیزی که باید منجر به باز کردن مسیر برای افراد شایسته و صالح و گماردن نفرات اصلح باشد. پشت آن جعبه شفاف و شیشه‌ای که آرای اعضای مجمع در آن می‌افتاد، دُم زشت و بدمنظر دیکتاتوری بیرون زده بود.

حالا تیم جدید مدیریتی فدراسیون با زعامت مهدی تاج مجددا به صندلی‌های خود بازگشته‌اند در حالی که مشخص نیست چه مقدار از وعده‌های پرطمطراق و در عین حال پوپولیستی «رئیس قدیمیِ جدید» قابل اجرا باشد و به مذاق مردم خوش بیاید. هنوز بحران بدهی غول‌آسای ویلموتس حل نشده، تکلیف مالکیت ساختمان فدراسیون فوتبال روشن نیست و سایه تحریم‌های مالی بر دارایی‌های فوتبال ایران در فیفا رفع نشده؛ آن وقت صحبت از ورود مربی خارجی، اخراج اسکوچیچ و بالا رفتن ستون بدهکاری فوتبال ایران در تراز مالی فدراسیون به گوش می‌رسد.

به نظر می‌آید فوتبال ایران خرج خود را از مردم جدا کرده و زار و زندگی خود را برداشته و به جزیره‌ای مجزا از پهنه کشور برده و چشم و گوش خود را نیز شمع‌آجین کرده تا مثلا در قطر ورق تازه‌ای از افتخار را رو کند و از جام جهانی ۲۰۲۲ رهاورد بزرگی در حد و اندازه‌های برد مقابل انگلیس و آمریکا بیاورد و صعود به دور بعد را به مردم هدیه کند! اما با اتفاقاتی که امروز افتاد و با انتخاب تاج وارد مرحله دیگری از تاراج سرمایه ملی و اعتماد مردمی خواهیم شد، عصر تاوان!

تجربه نشان داده شکست مفتضحانه در جام جهانی پیش از همه، طومار مربی و رئیس فدراسیون را خواهد پیچید. بیرون از زمین فوتبال شمار مدعیان و رجزخوان‌ها بسیار است، اما برنده درون زمین معلوم می‌شود، پیروز میدان کسی است که به جای زبان، روح و جسم و عقلش آماده کارزار باشد. فوتبال با دروغ بیگانه است!             

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی