تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تعداد نوزادان رها شده از سال ۹۹ تا سال ۱۴۰۱ در استان تهران اعلام شد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران آمار نوزادان رها شده طی سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و در ۵ ماهه ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

کد خبر: ۱۳۶۴۸۹
۱۶:۲۷ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۱

تعداد نوزادان رها شده از سال ۹۹ تا سال ۱۴۰۱ در استان تهران اعلام شد

دیدارنیوز ـ فاطمه ارزانیان معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از شیرخوارگاه شبیر با اشاره به اینکه متاسفانه رسانه‌های بیگانه در ارتباط با نوزادان رها شده در کشورمان بزرگ‌نمایی می‌کنند، اظهار کرد: آمار‌های کودکان رها شده در سال‌های اخیر حکایت از این دارد که تعداد کودکان رها شده نه‌تن‌ها افزایش نداشته بلکه کاهش هم داشته است.

وی تصریح کرد: براساس آمار اخذ شده در سطح استان تهران در سال ۹۹، ۱۲ نوزاد، درسال ۱۴۰۰، ۱۳ نوزاد و در ۵ ماهه گذشته از سال ۱۴۰۱، هشت نوزاد در سطح استان رها که پس از ورود اورزانس اجتماعی سازمان بهزیستی و اخذ فرایند‌های قضایی این نوزادان به شیرخوارگاه‌های سطح استان انتقال داده شده‌اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران افزود: از سال۱۳۹۹ تا به امروز ۳۳ نوزاد در استان تهران رها و به سه شیرخوارگاه شبیر، رقیه و آمنه ارجاع داده شده‌اند.

ارزانیان در خصوص آمار تصحیح شده نوزادان ارجاع داده شده به شیرخوارگاه‌های سطح استان تهران گفت: از شیرخوارگاه شبیر در سال ۹۹ هفت نوزاد، سال ۱۴۰۰ هشت نوزاد و در ۵ ماهه سال ۱۴۰۱ تا به امروز یک نوزاد منتقل شده است. همچنین در شیرخوارگاه رقیه در سال ۹۹ چهار نوزاد، سال ۱۴۰۰ دو نوزاد و سال ۱۴۰۱ چهار نوزاد منتقل شده‌اند. علاوه بر اینکه در شیرخوارگاه آمنه در سال ۹۹ یک نوزاد، سال ۱۴۰۰ سه نوزاد و در پنج ماهه سال جاری نیز سه نوزاد منتقل شده‌اند.

زهره امان‌آبادی، سرپرست شیرخوارگاه شبیر نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۰ کودک (۷۰ پسر و ۴۰ دختر) در شیرخوارگاه شبیر نگهداری می‌شوند. از ۱۱۰ کودک ۷۰ کودک زیر سه سال و ۴۰ کودک بالای سه سال دارند.

وی افزود: ۶۰ درصد نوزادان انتقال داده شده به شیرخوارگاه شبیر از طریق اورژانس اجتماعی و تماس مردم با اورژانس اجتماعی بوده است. بخش دیگر کودکان از طریق بیمارستان‌ها به شیرخوارگاه منتقل می‌شوند.

سرپرست شیرخوارگاه شبیر با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۱ کودک پذیرش و ۸۳ کودک ترخیص شده‌اند، تصریح کرد: از این ۸۳ کودک، ۴۳ مورد فرزندخواندگی، ۲۷ مورد بازپیوند به خانواده‌ها داشته‌اند. ظرفیت شیرخوارگاه برای نگهداری از کودکان ۱۲۰ نفر است.

امان‌آبادی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص هزینه نگهداری هر یک از کودکان گفت: متوسط نگهداری هر کودک میانگین حدود ۵ میلیون تومان است.

منبع: تسنیم
برچسب ها: نوزادان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی