تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
دیدار بررسی می‌کند

وزیری که همیشه در سفر است؛ ۲۵۲ روز از ۳۶۵ روز!

عزت الله ضرغامی سفر به ۸۴ شهرستان را در طول یک سال گذشته در کارنامه خود ثبت کرده؛ اگر به طور میانگین برای هر سفر سه روز وقت گذاشته باشد یعنی ۲۵۲ روز از ۳۶۵ روز را در وزارت‌‌خانه حضور نداشته است!

کد خبر: ۱۳۶۴۱۰
۱۳:۳۶ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۱

وزیری که همیشه در سفر است؛ ۲۵۲ روز از ۳۶۵ روز!

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که چند روز پیش مهمان برنامه «جهان‌آرا» بود سعی کرد با طرح یک سری موضوعات از کارنامه یکساله خود دفاع کند و جالب است که بدانید نمره قابل قبولی را هم به خودش داد، نمره‌ای که به اقدام‌های انجام شده‌ای داده که جزء وظایف ذاتی او به شمار می‌رود!

او در این گفت‌و‌گوی کم افت و خیز، انتصاب مدیران اسبق صدا و سیما را بدون هیچ آشنایی در وزارتی که حتی کارشناسان آن باید اشراف کامل روی هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته باشد، تشریح کرد و با بیان اینکه حضور علی دارابی به عنوان معاون میراث فرهنگی نقطه عطف همه انتصاب‌ها است بکارگیری ۲۰ مدیر دهه شصتی را نیز درست دانست.

البته او انتصاب‌های شایسته خود را فقط به مدیران ستادی معطوف نکرد و گفت که ما در استان‌های از نیرو‌های متخصص استفاده کردیم برخی از افراد وقتی می‌خواهند به دولت حمله کنند می‌گویند که باید بانیان وضع موجود کنار بروند و همه مدیران عوض شوند، به خصوص در استان‌ها. اما مگر می‌شود کسی بدون تجربه مسئولیت مهمی را به عهده بگیرد!

مدیر پیپ کش موفق است؟

یکی از انتصاب‌های موفق ضرغامی البته از ظن خودش، انتخاب فردی که در فضای مجازی به نام چلمن سیزدهم معروف شده بود به سمت مدیر موزه ملی فرش است؛ او در دفاع از این انتصاب گفته است: « زمانی که از موزه فرش بازدید کردم متوجه شدم کار نمی‌تواند به همین روال ادامه داشته باشد. این موزه مهم است و سال‌ها به همین شکل اداره می‌شده،  درحالی که موزه باید فعال باشد به همین دلیل تصمیم گرفتم آقای نوروزیان را منصوب کنم و عملکرد او تا اینجا خیلی موفق بوده است.»

ضرغامی برای اینکه خط بطلانی روی موضوعات منتشره درباره رئیس جدید موزه فرش بکشد و دلیل منطقی برای حضور او در این موزه داشته باشد مسیر گفتگو را به این سمت و سو برد که در فضای مجازی به دلیل انتشار محتوایی طنز به نوروزیان چلمن سیزدهم گفتند و دو اشکال به این شخص گرفتند، صحبت به اینجا که رسید ضرغامی فرار رو به جلو کرد و این جو سازی‌ها را گردن کسانی انداخت که از نظر او مافیای این وزارتخانه بودند.

از آنجایی که وزیر میراث فرهنگی هیچ تصمیمی برای کوتاه آمدن برای انتصاب چلمن سیزدهم _بخوانید نوروزیان_ ندارد پیپ کشیدن او را هم با بیان اینکه «گفتند او در صفحات مجازی پیپ می‌کشد و به این کار هم علاقه دارد مگر چه اشکالی دارد که یکی پیپ بکشد. خیلی از بزرگان ما پیپ می‌کشیدند و بعد‌ها کنار گذاشتند!» ماجرا را به این سمت و سو برد که امکان ندارد عزت ضرغامی اشتباه کند!.

البته او در نهایت یک جایی کوتاه آمد و با بیان اینکه «زیرساخت‌های ما در حوزه گردشگری کلاً مشکلات جدی دارند» گفت: «با وزارتخانه‌ها جلسات فراوانی گذاشتیم تا مسائل زیرساختی را حل کنیم. مثلاً گردشگری دریایی یکی از زمینه‌های مهم کار ماست. سواحل زیادی داریم، اما از آن استفاده نمی‌شد. اما پیگیری کردیم تا به آن‌ها سوخت یارانه‌ای داده شد. معتقدم حوزه گردشگری دریایی را باید در هنگام بازی‌های جام جهانی قطر راه اندازی کنیم.»

ضرغامی بعد از این موضوع و برای اینکه سرمایه گذاران گردشگری را تشویق به ورود به این حوزه کند از اعطای ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان وام تبصره ۱۸ خبر داد و تاکید کرد که این وزارتخانه جزء سه دستگاهی هستیم که توانسته ایم عملکرد خوبی داشته باشیم. در همه حوزه‌هایی که سرمایه گذاران نیاز دارند باید بگویم که وضع ما از نظر دادن تسهیلات خوب است و دولت هم همراهی می‌کند.

وزیر میراث فرهنگی برای اینکه نشان دهد روی همه حوزه‌های وزارت خانه‌اش تسلط کافی دارد به سراغ حوزه مهجور و مظلوم صنایع دستی رفت و این هنر را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی دانست و گفت معتقدیم که هر خانه‌ای می‌تواند یک کارگاه صنایع دستی باشد. ۲۹۹ رشته صنایع دستی داریم آن هم از ۴۰۰ رشته در جهان و در حال حاضر ۲۶۰ رشته از این تعداد نیازی به مجوز فعالیت ندارند و فعالان می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند و کار خود را انجام دهند.

با اینکه ضرغامی خود را وزیر موفقی می‌داند و نمره بیست کلاس را به خودش داده، اما شخص خود او در جایگاهی نیست که بتواند عملکرد خود را اینگونه ارزیابی کند بلکه این مردم هستند که باید بگویند که عملکرد وزیر میراث فرهنگی در چه سطحی بوده و شایستگی دریافت نمره بیست را دارد یا ...

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی