تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
چند نکته از نبردهای پرهیجان و جیغ‌های آبی + ویدیو

نقطه جوش فوتبال در هفته سوم لیگ برتر

در هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران شاهد دیدارهای جذابی بودیم که نشان می دهد موتور لیگ زودتر از پیش‌بینی‌ها گرم شده و به زودی حرارت مسابقات بیشتر هم خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۶۲۴۹
۱۳:۴۷ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱

نقطه جوش فوتبال در هفته سوم لیگ برتر

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: با اینکه بسیاری از کارشناسان فوتبال از روزهای قبل پیش‌بینی کردند که به دلیلی تغیر و تحولات تیم‌ها در فصل جدید طبیعتا پنج شش هفته طول خواهد کشید تا بازی‌ها سر و شکل واقعی خود را پیدا کنند اما اینطور که مشخص است هیجان خیلی زودتر از انتظار بالا گرفته است. هفته سوم لیگ برتر با انجام چند بازی تماشایی به پایان رسید که بیش از همه بازی در سیرجان تماشایی بود. جدال گل‌گهر و سپاهان یکی از بازی‌های تماشاگر پسند لیگ بود که در کلاس رقابت‌های آسیایی برگزار شد. در این هفته استقلال با برد خانگی به یک امتیازی سپاهان رسید و فولاد با جواد نکونام نشان داد که برنامه ویژه ای برای لیگ و آسیا دارد. نکاتی از ۴ بازی جذاب لیگ یعنی سپاهان و گل‌گهر، استقلال و مس، آلومینیوم و پرسپولیس و فولاد و تراکتور را با هم مرور می‌کنیم.

کامبک ژنرال علیه مورایس پیروزی

۱. مصاف دو تیم گل‌گهر و سپاهان به واسطه برخورد مورایس و امیر قلعه‌نویی روی نیمکت دو تیم از جذابیت‌های زیادی برخوردار بود. در حالی که مورایس با دو گل زکی پور از رقیبش که خود روزگاری سرمربی سپاهان بود پیش افتاد اما در نیمه دوم انگار گل‌گهر و شاگردان ژنرال غیرتی شدند و هر دو گل را جبران کردند و به بازی برگشتند.

۲.پیام نیازمند که هفته گذشته از لیگ پرتغال به ایران برگشت، مقابل گل‌گهر در ترکیب سپاهان به میدان رفت و حتی بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو بست، ولی نتوانست در اولین حضورش پس از بازگشت به دروازه سپاهان، آمار خوب کلین شیت‌های خودش را حفظ کند.

۳.دقیقه ۵۲ روی خطای بازیکنان گل‌گهر روی سپاهانی‌ها، زرد پوشان اصفهانی صاحب یک ضربه ایستگاهی مناسب در سمت راست شدند که رامین رضائیان و  زکی پور پشت ضربه کاشته ایستادند و در نهایت زکی پور با یک شوت دقیق و در کلاس گل‌های اروپایی دروازه فروزان را باز کرد. در پایان بازی فروزان معتقد بود که هیچ تیمی نمی تواند سپاهان را شکست دهد!

۴.امیر قلعه نویی که به تازگی ۱۰۰۰ امتیازی شدن خود به عنوان مربی را در لیگ جشن گرفته در برابر سپاهان توانست یک امتیاز از این تیم بگیرد و در هفته سوم نوار پیروزی مورایس را پاره کند.

۵.یکی از نکته‌های جالب در مورد گل‌گهر حضور اریک بایناما، مهاجم گابنی در زمین بود که فصل گذشته باعث شد ۹ امتیاز از گل‌گهر و امیر قلعه نویی کم شود. او در نیمه اول نمایش خوبی داشت و چندباری مدافعان سپاهان را به زحمت انداخت و اگر واکنش فوق‌العاده نیازمند نبود، می‌توانست اولین گل خودش را هم به ثمر برساند.

ویدیوی حضور زنان در ورزشگاه را اینجا ببینید

 

حضور زنان در آزادی، جذاب‌تر از بازی

۱.در تهران البته اولین حضور زنان در استادیوم آزادی در یک دیدار لیگ پس از انقلاب،  مهم‌تر از بازی استقلال و مس بود و آن قدر این اتفاق بازتاب‌های خوبی در فیفا و AFC داشت که خود بازی تحت‌الشعاع آن قرار گرفت.

۲.سید حسین حسینی دروازه‌بان استقلال که در دو هفته اول گل خورده بود موفق شد مقابل مس دروازه خودش را بسته نگه دارد و به دور کلین‌شیت بازگردد.

۳.با تساوی گل‌گهر و سپاهان، استقلال به یک امتیازی سپاهان در صدر جدول رسید، ولی به زعم کارشناسان این تیم تا اینجا هنوز نتوانسته در زمین تاکتیک قابل توجهی را ارائه دهد.

۴.تشویق وریا غفوری در دقیقه ۲۱ و مرحوم منصور پورحیدری روی سکوها در دقیقه ۲۲ از نکات جالب این بازی بود.

۵.بلیت فروشی دیدار استقلال و مس بسیار پر ماجرا بود. به علت بدون تماشاگر شدن دیدار استقلال و سپاهان در هفته اول این تیم یک عده با بلیت‌های آن بازی جلوی استادیوم بودند. بلیت فروشی روز بازی برگزار شده بود و تعداد ۳۰ هزار بلیت هم فروخته شده بود ولی در نهایت تعداد بالای تماشگران پشت درهای استادیوم آزادی باعث شد تا اجازه حضور به تماشاگران جا مانده داده شود و آنها حتی تا دقایقی پس از شروع بازی در استادیوم حاضر شدند و در طبقه دوم جای گرفتند. خانمها هم ۵۰۰ بلیتی که برای آنها در نظر گرفته شده بود را ظرف ۵ دقیقه خریدند تا جایگاه خودشان را در استادیوم تثبیت کنند.

تماشاگران زن

یحیی برگشت، پرسپولیس برد

۱.سرانجام ۶ جلسه محرومیت یحیی گل محمدی که به دربی برگشت فصل گذشته مربوط می شد، تمام شد و او در اولین حضورش در کنار زمین موفق شد ۳ امتیاز را بگیرد و طلسم تساوی را بشکند.

۲.در حالی که قرار بود بازی پرسپولیس و آلومینیوم بدون تماشاگر برگزار شود، عده‌ای در استادیوم امام خمینی اراک از نزدیک این بازی را تماشا کردند ‌و افشین پیروانی پس از بازی عنوان کرد به دلیل فحاشی و حضور غیرقانونی تماشاگران از اراکی‌ها شکایت خواهد کرد.

۳.سومین کلین شیت علیرضا بیرانوند در اراک رقم خورد و او موفق شد برای سومین هفته پیاپی دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

۴.زاپاتا بازیکن آلومینیوم عملکرد خوبی در بین بازیکنان اراکی داشت ولی نتوانست دروازه پرسپولیس را باز کند.

۵.یورگن لوکادیا مهاجم  و مدل هلندی پرسپولیس در دیدار برابر آلومنیوم اولین بازی خودش را با پیراهن شماره ۴ پرسپولیس انجام داد. هر چند که به نظر می رسید این بازیکن هنوز از لحاظ بدنی آمادگی ندارد، ولی اولین حضور در زمین،  با برد و ۳ امتیاز همراه بود.

تعویض طلایی نکونام در اهواز

۱.در اهواز ابتدا شاگردان نکونام دو گل پیش افتادند ولی تراکتور توانست کامبک بزند و هر دو گل را جبران کند که اولین حضور اشکان دژاگه  از دقیقه ۸۰ برای فولاد با گل زنی او در دقیقه  ۹۳  باعث پیروزی فولاد شد.

۲.هواداران فولاد با حضور در استادیوم یک صدا تیم خود را تشویق می‌کنند. آنها پس از مدت‌ها توانستند در ورزشگاه فولاد آرنا شاهد بازی تیم‌شان باشند.

۳.در هفته سوم سر و کله دو جیمی جامپ در دو ورزشگاه  پیدا شد که یکی مربوط به بازی استقلال و مس بود و دومی در دیدار فولاد و تراکتور وارد بازی شد. جالب اینکه هر دو بار به ضرر تیم میزبان که در موقعیت حمله قرار داشت، تمام شد.

۴. جواد نکونام با تعویض به موقع اشکان دژاگه بازی مساوی را به برد تغییر داد تا اولین پیروزی فولاد در خانه و در مقابل بردیف رقم بخورد.

۵.گل دوم تراکتور با شوت هادی محمدی مدافع پیش تاخته تبریزی‌ها از فاصله 35 متری یکی از زیباترین گلهای لیگ تا به این جا بود که دروازه کنت را باز کرد.

پرسپولیس آلومینیوم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی