تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

جنجال دوباره ایلان ماسک!

تنها چند روز پس از شوخی جنجالی ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان با خرید باشگاه منچستریونایتد، پرواز ۹ دقیقه‌ای او از شهر سن خوزه در کالیفرنیا به سانفرانسیسکو جنجال‌آفرین شده است.

کد خبر: ۱۳۶۱۶۲
۱۹:۴۷ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۱

جنجال دوباره ایلان ماسک!

دیدارنیوز: انتشار خبری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه هواپیمای شخصی ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، یک پرواز ۹ دقیقه‌ای را از شهر سن خوزه در کالیفرنیا به سانفرانسیسکو انجام داده، انتقاد‌های زیادی را در پی داشت.

این خبر از سوی هایدن کلارکین که یک متخصص حمل و نقل عمومی است منتشر شد و بنا بر ادعای او، این پرواز در تاریخ ۶ مه انجام شده و نه تنها برای طی یک مسافت کوتاه ۳۵ مایلی (۵۶ کیلومتری) از یک هواپیمای شخصی استفاده شده بلکه هواپیما در این مسیر ۵ توقف نیز داشته است.

هایدن کلارکین اطلاعات مربوط به این پرواز را از حساب توییتری @ElonJet به دست آورده است. در این حساب که توسط یک نوجوان اداره می‌شود، داده‌های عمومی مربوط به جت ایلان ماسک تقریبا در زمان واقعی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

هنوز روشن نیست که آیا ایلان ماسک نیز داخل هواپیما بوده است یا خیر؛ او حاضر به پاسخ به رسانه‌ها در این باره نشده است.

هایدن کلارکین تصویری از مسیر پرواز را نیز در توییتر خود منتشر و در ادامه نوشته است: «من به معنای واقعی کلمه حرفی ندارم.»

آقای کلارک در ادامه می‌نویسد که می‌توان همین مسافت را با قطار و مدتی حدود ۱ ساعت طی کرد.

انتشار پیام توییتری هایدن کلارکین در تاریخ ۲۱ اوت، بویژه واکنش طرفداران محیط زیست را در پی داشت که می‌پرسیدند چگونه مالک یک شرکت سازندۀ خودرو‌های برقی در قبال آلودگی‌های زیست محیطی تا این اندازه بی‌توجه است.

یکی از کاربران توییتر در انتقاد به این کار ایلان ماسک نوشته است: «جای تعجب نیست اگر ۵۰ درصد دی اکسید کربن کره زمین توسط ۱ یک درصد از جمعیت جهان تولید شده باشد.»

پیش از این نیز بار‌ها کاربران شبکه‌های اجتماعی از افراد مشهور به دلیل استفاده از جت‌های خصوصی آنهم در بحبوحۀ افزایش نگرانی‌ها درباره آلودگی‌های زیست محیطی اعتراض کرده بودند. از جمله اعتراض به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که به تازگی با هواپیمای Air Force One از واشنگتن دی سی به دلاور سفر کرده بود.

برچسب ها: ایلان ماسک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی