تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نسخه آخر برجام، مورد تایید مسکو/ لاوروف با «امیرعبداللهیان» دیدار می‌کند

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با اعلام اینکه نسخه آخر پیشنهاد‌ها پیرامون برجام مورد تایید مسکو است و منتظریم آمریکایی‌ها پاسخ دهند، گفت که به زودی با امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود دیدار خواهد کرد.

کد خبر: ۱۳۶۰۷۶
۱۷:۵۴ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱

نسخه آخر پیشنهاد‌های برجام، مورد تایید مسکو/ لاوروف: با «امیرعبداللهیان» دیدار می‌کنم

دیدارنیوز: لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز در کنفرانس خبری مشترک با همتای سوری خود در مسکو با اعلام دیدار آتی خود با وزیر خارجه ایران، گفت که کشورش با نسخه جدید پیشنهادی در مذاکرات رفع تحریم‌ها علیه تهران موافق است.

به نقل از المادین، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه در جریان کنفرانس خبری مشترک با فیصل مقداد همتای سوریه‌ای خود در مسکو در سخنانی در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌های ضدایرانی اعلام کرد: موضع آمریکا تا کنون مشخص نشده است.

وزیر خارجه روسیه در این باره اضافه کرد: تهران پاسخ خود را داده است و اکنون توپ در زمین آمریکا قرار دارد. نسخه آخر پیشنهاد‌ها پیرامون برجام مورد تایید مسکو است و منتظریم آمریکایی‌ها پاسخ دهند. ما موافقت خود با سندی که اکنون به همه شرکت کنندگان ارائه شده است را اعلام کرده ایم؛ اما موضع آمریکا همچنان نامعلوم است.

سرگئی لاوروف در ادامه خاطر نشان کرد که به زودی با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران دیدار خواهد کرد.

اعلام مواضع این مقام روس در حالی به انجام می‌رسد که جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعاتی پیش در مصاحبه با تلویزیون TVE اسپانیا گفته بود که بیشتر کشور‌های طرف مذاکره لغو تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران با پیشنهاد بروکسل در وین موافق هستند.

در همین ارتباط، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته در سخنانی گفت که همچنان موضوعاتی در مذاکرات با ایران باقی مانده است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، «ند پرایس» گفت: ما د رحال بررسی جدی پاسخ ایران به مفاد توافق هسته‌ای هستیم. ما مدت هاست که گفته ایم آماده بازگشت به توافق هسته‌ای هستیم؛ اما ایران این آمادگی را ابراز نکرده است! مذاکرات چند ماه به دلیل ایران معطل ماند! ما پس از پایان رایزنی و گفتگو با شرکای خود، جواب پاسخ ایران را خواهیم داد. ما در حال رایزنی‌های داخلی و خارجی درباره پاسخ ایران هستیم و در حد توان با سرعت عمل می‌کنیم.

پرایس گفت: ما همچنان معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه برای تعامل با پرونده هسته ئای ایران است. ما به برنامه هسته‌ای ایران به عنوان چالشی برای امنیت ملی خود نگاه می‌کنیم و مذاکرات را از این صدد انجام می‌دهیم. ما در راستای ارائه پاسخ مناسب به پیشنهادات ایران در سریعترین زمان ممکن اقدام می‌کنیم.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی