تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

درخواست برقراری پوشش بیمه برای تجویز نسخه‌های آزمایش و مشاوره‌های تغذیه و رژیم درمانی

گروهی از دانش‌آموختگان رشته تغذیه با راه‌اندازی کارزاری از وزیر بهداشت خواستند پوشش بیمه برای تجویز نسخه‌های آزمایش و مشاوره‌های تغذیه و رژیم درمانی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برقرار شود.

کد خبر: ۱۳۵۹۶۶
۱۳:۲۲ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

 

 

درخواست برقراری پوشش بیمه برای تجویز نسخه‌های آزمایش و مشاوره‌های تغذیه و رژیم درمانی

دیدارنیوز: گروهی از دانش‌آموختگان رشته تغذیه با راه‌اندازی کارزاری از وزیر بهداشت خواستند پوشش بیمه برای تجویز نسخه‌های آزمایش و مشاوره‌های تغذیه و رژیم درمانی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برقرار شود.

در متن این کارزار که تا امروز بیش از ۵ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:

«همانطور که مستحضرید حضور کارشناسان تغذیه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی،‌ در کنار تیم‌های درمان می‌تواند در کاهش طول مدت اقامت بیمار، افزایش کارایی بالینی و رضایتمندی بیماران و پیشگیری از سوءتغذیه بسیار مثمر ثمر باشد.

مطابق با ابلاغیه‌های وزارت بهداشت، مشاوره تغذیه و رژیم درمانی بیماران بستری در بخش‌های ویژه و تروما، بیماران دیابتی، کلیوی و دیالیزی، قلبی عروقی، فشارخونی، سرطانی، مادران باردار، اطفال و...، به‌عنوان گروه‌های آسیب‌پذیر، در اولویت است.

با توجه به شیوع بالای بیماری‌های متابولیک وابسته به تغذیه در کشور، بی‌توجهی به امر خطیر، حساس و مهم مشاوره تغذیه بیماران، می‌تواند منجر به طولانی شدن مدت بازتوانی و تحمیل هزینه‌های بالا و غیرضروری برای مراقبت‌های بیماران شود.

از آنجاییکه پوشش بیمه اقدامی اساسی برای حمایت از اقشار جامعه جهت سهولت دسترسی به خدمات و مراقبت‌های درمانی و پزشکی، از جمله تغذیه و رژیم‌درمانی است و با توجه به امتناع سازمان‌های بیمه‌گر از پوشش بیمه‌ای خدمات مشاوره تغذیه برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و ارشد تغذیه که اکثریت دانش‌آموختگان تغذیه را جهت مسئولیت‌های ذکرشده تشکیل می‌دهد، ما امضاکنندگان کارزار پیش‌رو از حضرتعالی تقاضا داریم درخصوص برقراری پوشش بیمه‌ای جهت تجویز کلیه نسخ آزمایشاتی، که برای کارشناسان و متخصصین تغذیه مجاز است و همچنین برقراری مجدد پوشش بیمه‌ای برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و ارشد تغذیه، اقدامات و دستورات لازم را مبذول دارید.»

این کارزار تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/39776) در حال جمع‌آوری امضاست.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی