تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

هشدار زرد هواشناسی تهران؛ بارش‌های رگباری و خطر سیلاب

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به بارش‌های رگباری، وزش باد شدید، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها هشدار داد.

کد خبر: ۱۳۵۸۲۳
۱۷:۰۶ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

اداره کل هواشناسی استان تهران هشدار دادبارش‌های رگباری در تهران/خطر سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی

دیدارنیوز: اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: رشد ابر‌های همرفتی و بارش‌های رگباری و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد احتمال تگرگ به‌ویژه در ساعات عصر و شب در دامنه و ارتفاعات شمال استان تهران، به‌ویژه ارتفاعات شمال شرق از ظهر یکشنبه (۳۰ مردادماه) تا چهارشنبه (۲ شهریورماه) پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره احتمال جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی بعضی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، رخداد صاعقه، احتمال خسارت بر اثر وزش باد شدید لحظه‌ای، رخداد مه و کاهش شعاع دید در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی، اختلال موقت در آمد و شد به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، امکان شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنایع و بخش‌های مختلف کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی برای کاهش آسیب‌ها و خسارات عدم تردد و اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیما‌های سبک و بالگرد، مستحکم‌سازی سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیرو‌های امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و ... توصیه می‌شود.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی