تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
۱۰ نکته از روز نخست لیگ برتر

استقلال قاتل رکورد استقلال؛ سپاهان، دوباره اوج

استقلال دیدار افتتاحیه لیگ مقابل سپاهان را با شکست آغاز کرد و مورایس به خوبی از پس همتای پرتغالی خود یعنی ساپینتو روی نیمکت آبی برآمد.

کد خبر: ۱۳۵۴۲۸
۱۷:۳۹ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

ساپینتو استقلال

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: رونمایی از استقلال مدل ساپینتو در ورزشگاه آزادی هیچ شباهتی به استقلال دفاعی فصل گذشته نداشت و انتظار می رفت در حالی که تیم‌ها شناخت کافی از هم ندارند این تیم به دنبال کسب تساوی از این دیدار خانگی باشد، ولی در همان ابتدا آمار ۳۰ هفته بدون شکست بودن تیم و کلین شیت‌های حسینی شکسته شد. هرچند که ساپینتو عنوان کرده آمارها برای او ارزشی ندارند ولی شاید در پایان فصل همین امتیازها قهرمانی را از استقلال بگیرد. نکاتی از این بازی را با هم بررسی می کنیم.

۱. در اکثر دیدارهای تدارکاتی استقلال با سیستم ۳-۴-۳ به میدان رفت در حالی که فصل گذشته این تیم با سیستم ۴-۲-۳-۱ به زمین می رفت. اما در بازی دیروز استقلال به گفته ساپینتو با سیستم ۳-۵-۲ به زمین رفته و آنها در پیش فصل روی این سیستم کار می کردند.

۲. استقلال در دیدار مقابل سپاهان محمد حسین مرادمند را به دلیل عدم صدور کارت پایان خدمت، محمد محبی به دلیل صادر نشدن کارت بازی، کاوه رضایی را  به دلیل عدم ثبت قرارداد و حردانی را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار نداشت. هواداران این تیم امیدوار هستند که در ادامه با اضافه شدن این افراد مشکل استقلال حل شود.

۳. در دیدار روز گذشته استقلال این تیم در جناح راست با جدایی وریا غفوری و مصدومیت حردانی، مشکل داشت و بارها تیم سپاهان از این نقطه به سمت دروازه استقلال حمله کرد. ضمن اینکه همانطور که پیش بینی می شد نبود بازیساز و فاصله زیاد خط حمله و دفاع باعث شد این تیم نتواند موقعیت‌های زیادی را روی دروازه سپاهان تدارک ببیند. برای همین شاید بازگشت مهدی قایدی و اضافه شدن محبی خبر خوبی برای استقلالی‌ها باشد و آنها بتوانند این مشکل را حل کنند.

۴. ساپینتو پیش از گل زنی سپاهان با چسب آبی که به انگشتانش زده بود مدام با حرکات دست تیمش را کوچ می کرد، اما بعد از زدن گل عملا او حرفی برای گفتن نداشت و در بیشتر دقایق دست به سینه بازی تیمش را تماشا می کرد. در مقابل مورایس درهنگام حمله و دفاع مرتب با بازیکنانش در مورد جایگیری های آنها صحبت می کرد و همین مساله هم منجر به گل اول سپاهان شد. در حالی که استقلال در حمله بود بازیکن سپاهان که جایگیری درستی داشت با توپ ربایی موقعیتی را روی دروازه استقلال تدارک دید که توپ دور از دستهای حسینی به گل نشست.

۵. سید حسین حسینی کاپیتان استقلال در بازی روز گذشته کاپیتان اول تیم بود. او در چند صحنه با گرفتن توپ دراوت و یا پاس اشتباه در منطقه جریمه، دروازه استقلال را به خطر انداخت و شاید فشار دفاع ضعیف و حملات پیاپی سپاهان او را بهم ریخته بود. در مقابل مظاهری در مقابل استقلال روز سختی نداشت و کمترموقعیت خطرناکی روی دروازه او شکل گرفت.

۶. هر چند که در صحنه‌ای جلوی دروازه ساپینتو و استقلالی ها معتقد به خطای پنالتی بودند، ولی باید بپذیریم که بدون سیستم ویدیویی شرایط داوری همین است و اگر به لیگ‌های اروپایی نیز نگاه کنیم می بینیم که در هر بازی حداقل چند بار داور سری به اتاق بازبینی می زند.

۷. رامین رضاییان بازیکن سابق پرسپولیس در ایران ماند تا بتواند جواز حضور در جام جهانی را کسب کند. بدون تردید او انگیزه‌های زیادی در سپاهان دارد و لیگ را هم با گل زنی شروع کرد.

۸. بدون تماشاگر بودن بازی نخست لیگ برای استقلال گران تمام شد و حضور هواداران آبی در ورزشگاه آزادی، می توانست در روند نتیجه گیری تیم موثر باشد.

۹. هر چند که دیدار نخست لیگ نمی تواند ملاکی برای ارزیابی یک تیم باشد و بسیاری معتقدند که به دلیل تمرینات بدنسازی هنوز شرایط ایده‌آلی ندارند ولی آنچه ما در این دیدار دیدیم  هیچ نشانی از استقلال  فصل گذشته و مدافع عنوان قهرمانی نداشت .

۱۰. ریکاردو ساپینتو مربی استقلال در تمام دقایق بازی به داوری اعتراض داشت و پس از اتمام بازی هم به سمت کمک داور و حیدری قاضی میدان رفت و نسبت به روند قضاوت‌های او اعتراض داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی