تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

از دستاوردهای شركت نفت و گاز اروندان در دولت سیزدهم،افزایش ۱۸ درصدی تولید در سال

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در بازدید خبرنگاران از تاسیسات نفتی این شرکت ضمن تشریح روند تولید میادین نفتی و اشاره به موفقیت‌های اخیر آن، به مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار از آن‌ها تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر: ۱۳۵۳۳۲
۲۲:۴۳ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

از دستاوردهای شركت نفت و گاز اروندان در دولت سیزدهم،افزایش ۱۸ درصدی تولید در سال

صبح امروز ۲۰ مردادماه جمعی از اصحاب رسانه خوزستان به دعوت روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان از تاسیسات نفتی تلمبه خانه غرب کارون، وکارخانه فرآورش غرب کارون این شرکت بازدید کردند.
عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران حضور یافت و ضمن تبریک‌روز خبرنگار و اهمیت و جایگاه این مجاهدین جبهه‌ رسانه اظهار کرد: ما در شرکت نفت و گاز اروندان سه منطقه عملیاتی دارخوین (میدان نفتی مستقل) و ۲ میدان نفتی آزادگان شمالی و  جنوبی (مشترک) داریم.
برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری هفت میلیارد دلاری در میدان نفتی آزادگان
وی افزود: میدان نفتی آزادگان بزرگترین میدان نفتی مشترک کشور است و برنامه ریزی‌های زیادی روی آن صورت گرفته و به زودی یک برنامه برای آن تعریف می‌شود تا هفت میلیارد دلار روی آن سرمایه گذاری شود و ماه گذشته نیز تفاهم‌ نامه بسیار خوبی از سوی دکتر خجسته مهر مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت با شرکت گازپروم روسیه منعقد شد که میدان ازادگان هم‌ از آن سهم بسزایی خواهد داشت.
هدف‌گذاری استحصال روزانه ۵۷۰ هزار بشکه نفت از میدان نفتی آزادگان
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: برنامه‌ای که شرکت ملی نفت ایران برای تولید از میدان نفتی آزادگان دارد، ظرفیت بسیار بالایی است و در حدود ۵۷۰ هزار بشکه نفت در روز تنها از این میدان نفتی ، نفت استحصال خواهد شد؛ البته ظرفیت تولیدی ما کمتر از این بوده اما درصدد هستیم به وسیله کارهای عملیاتی و تصمیمات مدیریتی و نگاه ویژه دولت سیزدهم به امر تولید صیانتی و صلاح کشور ، میزان تولید را افزایش دهیم که الحمدالله تا کنون موفق بوده‌ایم.
وی ادامه داد: برای تثبیت تولید تا حد انتظار از کارهای عملیاتی‌ استفاده می‌کنیم و با انجام این امورات ظرفیت تولید نفت را  طی ۱۰ ماه گذشته ۱۸ درصد افزایش دادیم که رقم‌قابل توجهی است.
توانایی برای افزایش صادرات نفت
عذاری اهواز با بیان اینکه در حال حاضر تولید نفت شرکت نفت و گاز اروندان کمتر از میزان ظرفیت تولید است، اضافه کرد: ظرفیت تولید را طی ۲ ماه گذشته به حداکثر رساندیم و می توانیم با ظرفیت بالاتری نسبت به دولت قبل نفت صادر کنیم .
وی با اشاره به اینکه افزایش ۱۸ درصدی ظرفیت تولید عدد کمی نیست، بیان کرد: توانستیم با یک تغییر فرآورشی در غرب کارون برخی طرح‌های نفتی که توسط برخی شرکت‌های خارجی در منطقه اجرا می‌شد را در کارخانجات داخلی انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: یک واحد فرآورشی در  غرب کارون وجود دارد که نفت برای آن ارسال می‌شود که هزینه فرآورش را به دلار دریافت می‌ نماید اما با توجه به قراردادی که شرکت ملی نفت ایران از دولت سابق با آن شرکت دارد میزان نفتی را که به آن شرکت فرآورشی تحویل می‌دادیم کمتر کردیم که توانستیم طی یک ماه اخیر فقط ۷۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی داشته باشیم و این‌یک‌ موفقیت بزرگ است.
وی در ادامه مطلب فوق عنوان کرد: متاسفانه این موضوع حدود هفت سال ادامه داشت و این کار برای نخستین بار توسط شرکت نفت و گاز اروندان در دولت سیزدهم انجام شد. این دستاورد دولت و همکاران ما در شرکت نفت و گاز اروندان است و در مجموع این کار سالانه بیش از ۸ میلیون دلار صرفه جویی ارزی و اقتصادی برای  کشور عزیزمان ایجاد می‌کند.
ظرفیت فرآورش ۱۶۵ بشکه نفت در روز
عذاری اهوازی در پایان گفت: کارخانه فرآورش نفت و گاز اروندان ۳ ردیف فرآورش ۵۵ هزار بشکه‌ای دارد که هر ردیف می‌تواند ۵۵ هزار بشکه نفت را فرآورش کند که در مجموع روزانه قادر به فرآورش ۱۶۵ هزار بشکه نفت در کارخانه فرآورش غرب کارون هستیم تا پس از آن آماده صادرات شود.
همچنین محمد عبیاتی مدیر تلمبه خانه نفت غرب کارون در بازدیدی که از این تاسیسات به عمل آمده بود در بین خبرنگاران اظهار کرد: همانطور که شرق کارون حوزه فعالیت شرکت مناطق نفتخیز جنوب است، حوزه فعالیت عملیاتی و میادین غرب کارون، مختص شرکت نفت و گاز اروندان است.
وی با بیان اینکه شرکت نفت و گاز اروندان از نظر میزان تولید، دومین شرکت تولیدکننده نفت و گاز در کشور محسوب می شود، افزود: شرکت نفت و گاز اروندان دارای میادین کوچک، متوسط، بزرگ و بسیار بزرگ است و یکی از بزرگترین میادین نفتی کشور و جهان به نام میدان نفتی آزادگان را در خود جای داده است.
مدیر تلمبه خانه غرب کارون ادامه داد: میادین یادآوران، آزادگان شمالی و جنوبی، دارخوین، یاران و غیره در حوزه عملیاتی غرب کارون و در اختیار شرکت نفت و گاز اروندان است.
عبیاتی عنوان کرد: کلیه نفت‌های تولیدی سبک و سنگین در میادین بالادست حوزه اروندان به وسیله خطوط انتقال به تلمبه خانه غرب کارون منتقل می‌شود.
وی همچنین گفت: نفت سبک و سنگین در تلمبه خانه تجمیع و از این محل به مبادی صادراتی انتقال داده می شود.
فعالیت ۲۴ ساعته تلمبه‌ خانه غرب کارون
عبیاتی تاکید کرد: تاسیسات تلمبه خانه بسیار استراتژیک و حساس بوده و به صورت ۲۴ ساعت فعال است. 
وی با بیان اینکه تولید نفت به دلیل تولید صیانتی نباید متوقف شود، گفت: درصورت بروز مشکل در پایین دست تلمبه خانه، نفت تولیدی در مخازن ذخیره سازی و پس از رفع مشکل، مجدد به مدار انتقال برمی‌گردد.

کار در شرایط سخت برای خدمت به کشور

 

مدیر تلمبه خانه غرب کارون، نگاه ویژه به منابع انسانی شرکت را ضروری دانست و تاکید کرد: نیروهای عملیاتی مستقر در تلمبه خانه، در شرایط سخت همچون گرما، سرما، شرجی و گردوخاک به صورت ۲۴ ساعته برای خدمت به کشور، مشغول کار هستند.

 

همچنین مهندس رضا جعفری‌ و صادق میاحی مدیر منطقه آزادگان و جفیر و رییس این کارخانه در بازدید از این تاسیسات توضیحاتی از مرحله ورود نفت به کارخانه فرآورشی غرب کارون، تلاش بی وقفه و ۲۴ ساعته پرسنل رسمی و پیمانکاری در بدترین شرایط هوا و ضرورت توجه به استخراج و تفکیک مراحل نفت از آب و گاز را به شرح کامل توضیح و به پرسشهای خبرنگاران در کنار سایت کارخانه و در جوار تاسیسات غرب کارون پاسخ داده شد.

 

در پایان این بازدید عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان به مناسبت روز خبرنگار از تلاش آن‌ها تقدیر و تشکر کرد.

از دستاوردهای شركت نفت و گاز اروندان در دولت سیزدهم،افزایش ۱۸ درصدی تولید در سالاز دستاوردهای شركت نفت و گاز اروندان در دولت سیزدهم،افزایش ۱۸ درصدی تولید در سالاز دستاوردهای شركت نفت و گاز اروندان در دولت سیزدهم،افزایش ۱۸ درصدی تولید در سال

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی