تیتر امروز

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
فرصت ثبت‌نام به پایان رسید

ثبت نام ۳۱ نفر برای انتخابات کمیته ملی المپیک/ صالحی‌امیری و سجادی نیامدند

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: ۳۱ نفر برای انتخابات کمیته ملی المپیک ثبت‌نام کرده‌اند.

کد خبر: ۱۳۵۳۱۹
۱۵:۴۴ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

ثبت نام ۳۱ نفر برای انتخابات کمیته ملی المپیک/ صالحی‌امیری و سجادی نیامدند

 

دیدارنیوز: کیکاووس سعیدی پس از پایان ثبت نام کاندیدا‌های انتخابات کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران بیان کرد: آن چیزی که در حال انجام است روند جاری ثبت نام کاندیدا‌های مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک در چهارچوب اساس‌نامه و آیین نامه است. استقبال خوبی انجام شد و جمعا ۳۱ نفر ثبت نام کرده اند. ۸ نفر برای ریاست، ۹ نفر برای نایب رییسی و ۱۹ نفر برای عضویت هیات اجرایی کاندیدا هستند. البته ۵ نفر برای دو پست کاندیدا شده اند.

او ادامه داد: کمترین مداخله در برگزاری انتخابات را داریم و ثبت نام در فضای خوب انجام شد. طبیعتا بلافاصله در اولین روز کاری اسامی داوطلبان را برای مراجع ذی ربط ارسال می‌کنیم و پس از ۱۰ روز اسامی نهایی داوطلب‌ها را رسما اعلام می‌کنیم.

سعیدی در مورد امکان تعویق انتخاب است، گفت: خیر به هیچ عنوان به تعویق نمی‌افتد. بار‌ها رییس کمیته ملی المپیک درخواست کرده که انتخابات فدراسیون‌ها برگزار شود و چالشی ایجاد نشود. هر گونه ابهامی وجود داشته از کمیته بین المللی المپیک استعلام می‌کنیم.

وی در مورد ثبت نام سجادی و صالحی امیری گفت: سجادی خودشان رسما مواضع شان را اعلام کرده اند. در مورد صالحی امیری، در آخرین صحبتی که با او در قونیه داشتم، ضمن تشکر از همه قهرمانان، پیشکسوتان و جامعه ورزشی کشور درخواست‌های متعددی داشتند، اما ابراز شرمندگی داشتند و از الطاف همه تشکر کرد. از قبل اعلام کرده بود برنامه‌ریزی برای دوره چهار ساله بوده است. فضا را برای عزیزان دیگری باز گذاشتند.

سعیدی در مورد اینکه بررسی داشته اند که تعداد اعضای المپیکی بر غیر المپیکی در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک برتری دارد یا خیر؟ گفت:هیچ‌چیز مشخص نیست در روز مجمع مشخص می‌شود و آن روز تصمیم گرفته می‌شود. الان همه چیز گمانه زنی است و در روز مجمع همه چیز مشخص می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که راهکاری برای این دارند که اگر در روز مجمع توازن برقرار نبود، بتوانند به گونه‌ای عمل کند که تعداد رای المپیکی‌ها بیشتر باشد؟ تصریح کرد:خیر، این کار خلاف اخلاق است و چنین اتفاقی نیفتاده و در دستور کار نیست. در کمال بی طرفی مجمع را برگزار می‌کنیم. تا آن موقع هر فدراسیونی در شرایط سرپرستی به سر می‌برد انتخاباتش برگزار شود به جمع اعضای مجمع اضافه می‌شود.

سعیدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر انتخابات به هر دلیلی برگزار نشود تکلیف ثبت‌نام‌ها چه می‌شود و باید ثبت نام مجدد انجام شود یا خیر؟ تصریح کرد: در مجمع تصمیم گیری و تصمیم لازم اتخاذ می‌شود. در اساسنامه هیچ اشاره‌ای نشده است و در هیات اجرایی و مجمع بررسی خواهیم کرد که شرایط چگونه خواهد بود.

او در مورد نامه فدراسیون جهانی ژیمناستیک مبنی بر تعلیق فدراسیون ایران گفت: هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است و مکاتبات در حال انجام است. انتظار است فدراسیون هر چه زودتر به برگزاری انتخابات اقدام کند. در جلسه‌ای که صالحی امیری و سجادی با مسئولان فدراسیون جهانی ژیمناستیک داشتند، تعهد دادند که انتخابات هر چه سریع‌تر برگزار شود، اما اتفاق نیفتاده است. امیدوارم هر چه سریع‌تر برگزار شود تا خدایی نکرده منجر به تعلیق نشود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی