تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

عملكرد مدیریت تعمیر، تكمیل و خدمات فنی چاه ها در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۱

مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اقدامات این مدیریت را در چهار ماه نخست سال 1401 تشریح کرد.

کد خبر: ۱۳۵۳۰۶
۲۱:۵۴ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

عملكرد مدیریت تعمیر، تكمیل و خدمات فنی چاه ها در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۱

دیدارنیوز_سرویس‌خوزستان: به گزارش روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب، مهندس یونس عباسی‌لرکی اظهار داشت: با تلاش و پشتکار کارشناسان مجرب و متخصصان این مدیریت، به منظور صیانت در امر خطیر تولید و بهره برداری بهینه از تجهیزات ، اقداماتی صورت پذیرفت که در بخش خدمات فنی درون چاهی راندن رشته تکمیلی در 47 حلقه چاه، بررسی، خارج سازی و نصب شیر ایمنی درون چاهی3sv))، عمق‌یابی، رفع مانع، مانده‌یابی، نصب مجرابند، اندازه‌گیری فشار ایستا و بسیاری عملیات متنوع دیگر بر روی 192 حلقه چاه، تعمیر 855 مورد وسایل مختلف آزمایش چاه در کارگاه­های مربوطه انجام شده است.
وی ادامه داد: در بخش خدمات فنی سرچاهی انجام 163 فقره عملیات شامل تکمیل تاج چاه، جداره‌گذاری، بررسی شیرآلات درون چاهی و ... در حضور دکل، انجام 409 فقره عملیات شامل تعمیر شیرآلات سرچاهی و دیگر تجهیزات تاج چاه بر روی چاه­های بهره‌برداری و تعمیر 281 مورد وسایل و تجهیزات مرتبط با تاج چاه در کارگاه مربوطه انجام شده است.
مهندس عباسی‌لرکی گفت: در بخش عملیات پمپ‌های ویژه و مخازن حمل نیتروژن، انجام 36 فقره عملیات تأمین پمپ تراک به منظور  تزریق سیالات مختلف اعم از اسید، حلال، گازوئیل، گل حفاری، آب و ...، انجام 40 فقره عملیات تأمین پمپ نیتروژن به منظور فرازآوری ستون سیال درون چاه و همچنین جابجایی 900,438 گالن نیتروژن مایع با استفاده از مخازن ملکی حمل نیتروژن صورت گرفت.
وی افزود: صرف نظر از ارزش راهبردي اين تجهيزات كه با توجه به كمبودهاي موجود نقش بزرگي در جلوگيري از توقف توليد و بخش قابل توجهي از تعهدات شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب دارند، صرفه اقتصادي قابل توجهی در پی داشته است.
 شایان ذکر است برخی از این تجهیزات مخصوص در کلاس‌های مختلف و با آلیاژهای ویژه که جهت استفاده در چاه‌های با میزان هیدروژن سولفوره بالا (H2S TRIM) می‌باشد و در انحصار معدودی از شرکتهای خارجی قرار داشته كه این مدیریت علیرغم شرایط خاص همه گیری بیماری کرونا و شرایط سخت محیطی و گرمای طاقت فرسا با احیاء و بکارگیری مجدد اقلام مذکور نقش بسزایی در امر مهم نگهداشت و تولید ایمن و پایدار در مناطق نفتخیز جنوب را ایفا می‌نماید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی