تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

نانسی پلوسی تایوان را ترک کرد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که با آغاز تور آسیایی خود به ویژه با سفر به تایوان جنجال به پا کرده، این جزیره خودگردان را بعد از ملاقات با مقام‌های سیاسی آن ترک کرد.

کد خبر: ۱۳۴۸۶۸
۱۴:۴۱ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

نانسی پلوسی تایوان را ترک کرد

دیدارنیوز ـ طبق اعلام دفتر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، سفر این مقام عالی‌رتبه از سنگاپور آغاز شد و قرار است شامل سفر به ژاپن، کره‌جنوبی و مالزی باشد. او در این بین، شامگاه سه‌شنبه هم به تایوان سفر کرد، جزیره‌ای خودگردان که چین بر سر آن ادعا دارد و سفر مذکور باعث اعتراض شدید پکن شد.

براساس گزارش خبرگزاری دولتی چین (شینهوا)، شیه فنگ، معاون وزیر خارجه چین در واکنش به سفر پلوسی گفت: این اقدام بسیار انگشت‌نما و مفتضحانه و تبعات آن عمیقا جدی است. چین دست روی دست نخواهد گذاشت. کسانی که با آتش بازی می‌کنند، با آن هلاک خواهند شد.

در همین حال تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری تایوان امروز (چهارشنبه) از پلوسی "بابت سفرش و اقدامات قاطعش در حمایت از تایوان در این دوران حیاتی" قدردانی کرده و گفت که این جزیره "در مواجهه با تهدید‌های نظامی تسلیم نخواهد شد. "
رئیس‌جمهوری تایوان و پلوسی امروز ملاقات کردند و تسای گفت که او "یکی از وفادارترین دوستان" این جزیره است و از او بابت "حمایت تزلزل‌ناپذیرش در عرصه بین‌المللی" قدردانی کرد. تسای گفت: تایوان یک شریک قابل اعتماد برای ایالات متحده است و به کار با آمریکا به منظور تقویت همکاری در عرصه امنیت و توسعه اقتصادی و زنجیره تامین ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نانسی پلوسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی