تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

آتش‌سوزی یک استودیو بر اثر گرمای شدید

بعد از ظهر دوشنبه آتش سوزی در استودیو تاریخی چیه‌چیتا در رم رخ داد که ۳ تیم آتش‌نشان موفق به خاموش کردن آن شدند.

کد خبر: ۱۳۴۸۶۵
۱۴:۲۵ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

آتش‌سوزی یک استودیو بر اثر گرمای شدید

دیدارنیوز ـ آتش سوزی در استودیو تاریخی چینه‌چیتا و در بخشی رخ داد که سِت فلورانس در دوران رنسانس است. آتش بخش‌هایی از این ست را ویران کرد و موجب اختلال در فیلمبرداری «نگهبان پیر» شد که با بازی شارلیز ترون و توسط نتفلیکس در حال ساخته شدن است.

سخنگوی استودیو چینه‌چیتا به خبرگزاری فرانسه گفت آتش‌سوزی به سرعت خاموش شد و هیچ خسارت جانی و مادی جدی نداشت.

علت آتش‌سوزی روشن نشده، اما موج شدید گرما و خشک بودن هوا احتمالا موجب آتش سوزی شده است.

این استودیو قبلا نیز طعمه آتش شده و سال ۲۰۰۷ شعله‌های آتش انبار‌های سریال «روم» بی‌بی‌سی/اچ‌بی‌او را دربرگرفت و ۳۲ هزار فوت مربع را ویران کرد. در سال ۲۰۱۲ نیز بخشی از قسمت‌های استودیو ۵ که فیلم «زندگی شیرین» فدریکو فلینی در آن فیلمبرداری شده بود تخریب شد.

این استودیو قدمتی ۸۵ ساله دارد و سال ۱۹۳۷ در دوران بنیتو موسولینی ساخته شده است و اکنون با بودجه ۳۲۱ میلیون دلاری در دست بازسازی است.

پس از جنگ جهانی دوم این استودیو روابط نزدیک با هالیوود برقرار کرد که به صنعت فیلم ایتالیا کمک کرد تا جایگاه بین‌المللی خود را تقویت کند. فیلم‌های مشهوری در این استودیو ساخته شده که «روزی روزگاری در آمریکا» سرجیو لئونه، «۸ونیم» فلینی و «افسانه پیانیست در اقیانوس» جوزپه تورناتوره از جمله آنهاست. پائولو سورنتینو سریال «پاپ» را هم در سال ۲۰۱۹ در همین استودیو ساخت.

«دارو دسته‌های نیویورکی» اسکورسیزی، «زندگی آبزیان» وس اندرسون، «فرشتگان و شیاطین» ران هاوارد و «خاندان گوچی» ریدلی اسکات از جمله فیلم‌های آمریکایی هستند که در این مکان فیلمبرداری شده‌اند.

برچسب ها: یونان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی