تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
خبر مهم برای زنان فوتبالدوست

حضور بانوان در آزادی از در مخصوص و جایگاه اختصاصی!

حضور زنان در ورزشگاه‌ها موضوع تازه‌ای نیست ولی هر بار مسئولان با بهانه‌های مختلف این موضوع را به تاخیر انداخته‌اند. با این حال خبرهای خوبی در این مورد وجود دارد.

کد خبر: ۱۳۴۷۹۳
۱۷:۵۶ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

زنان استادیوم

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: پس از اعمال فشارهای فیفا در زمان ریاست تاج در فدراسیون فوتبال، بنا بر این شد که به هر ترتیب این امکان فراهم شود و حداقل در بازی‌های ملی، زنان ایرانی بتوانند وارد استادیوم شوند. اتفاقی که در چندین بازی نیز روی داد اما گرفتاری‌های مداوم فوتبال ایران مانع از آن شد که خواسته فیفا تامین شود. پس از آن فیفا سختگیری بیشتری کرد، ولی شیوع گسترده ویروس کرونا همه معادلات را تغییر داد و باعث شد تا ورزشگاه‌ها برای مدت‌ طولانی به روی  تماشاگر از هر دو جنس بسته شود. با فروکش کردن کرونا انتظار می‌رفت دوباره امکان حضور زنان در ورزشگاه فراهم شود اما ماجراهای بازی تیم ملی در باعث شد دوباره حساسیت و فشارهای فیفا روی فدراسیون فوتبال ایران افزایش یابد.

ظاهرا آخرین نامه فیفا برای الزام حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران در روزهای اخیر به دست فدراسیون رسیده و نهاد اصلی تصمیم گیرنده فوتبال جهان از مسئولان فدراسیونی که فعلا با سرپرست و نه آنچنان با نظم اداره می‌شود، درخواست کرده‌ که شرایط را برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها آن‌ هم در کوران رقابت های لیگ برتر مهیا شود.

اما مقامات سازمان لیگ عنوان کرده‌اند آنها به تنهایی مسئول برنامه‌ریزی در این زمینه نیستند ولی می توانند با وزارت ورزش تنها در شهر تهران و استادیوم آزادی، همکاری کنند.

البته وزارت ورزش هم تدارکاتی را برای حضور زنان در مسابقات لیگ، دیده است. قرار است بانوان بتوانند از ورودی متفاوت نسبت به آقایان وارد استادیوم شوند و حتی پارکینگ مجزا داشته باشد. اینکه چه جایگاهی برای خانم‌ها در نظر گرفته شده سوال دیگری است؟ اینطور که مشخص شده قسمت راست زیر جایگاه خبرنگاران به خانم‌های هوادار اختصاص داده شده است. در عین حال بلیت فروشی بازی‌های لیگ، همچنان از طریق سامانه انجام می شود و با توجه به اینکه گفته شده تنها ۳۰ درصد گنجایش ورزشگاه‌ها به دلیل خیز مجدد کرونا برای تماشاگران در نظر گرفته خواهد شد، هنوز معلوم نیست چه تعداد صندلی به خانم‌ها اختصاص داده می‌‍شود .

تنها چیزی که تا این لحظه مسجل شده این است که حضور خانم‌ها برای تماشای مسابقات در لیگ برتر فوتبال، با وجود اینکه زیرساخت‌ها در بعضی شهرها مناسب است تنها در تهران و استادیوم آزادی امکان‌پذیر خواهد بود و شاید در ادامه اگر شرایط مساعد باشد این روند در شهرستان‌ها هم صورت بگیرد. به هر حال الزام فیفا در این مورد را نمی‌توان نادیده گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی