تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
گزارش دیدار از مشکلات معیشتی کارمندان وزارت میراث فرهنگی

کارمندان بی‌حقوق، وزیر بی‌خبر است!

عزت الله ضرغامی همان قدر که از تفاوت مسجد امام و شیخ لطف الله اصفهان خبر ندارد، به همان اندازه هم از حقوق نگرفتن کارمندانش در استان‌های دیگر بی خبر است؟

کد خبر: ۱۳۴۶۸۱
۱۲:۵۷ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

کارمندان بی حقوق، وزیر بی خبر و میراثی که نابود می‌شود

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: یکی از کار‌هایی که وزیر میراث فرهنگی دولت ابراهیم رئیسی چند ماه بعد از به دست گرفتن سکان این وزارت انجام داد نوشتن نامه‌ای به رئیس جمهور مبنی بر اضافه کردن حقوق کارکنان این وزارت تا سقف ۵۰ درصد بود، کاری که از ظن او می‌توانست در اول راه جایگاه بهتری را در بین کارکنان پیدا کند، اما ...

درنامه‌ای که ضرغامی چهارم آبان ۱۴۰۰ برای ابراهیم رئیسی نوشته بود از او خواست که موضوع برخورداری کارکنان این وزارت از سقف پنجاه درصد (۵۰%) فوق‌العاده ویژه بند «۱۰» ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری در هیئت محترم وزیران، طرح و مورد تصویب قرار گیرد.

بعد از این تاریخ هیچ خبری مبنی بر موافقت رئیس جمهور با این درخواست و تائید نامه منتشر شد، اما اگر از همان تاریخ تا به امروز را جستجو کنید اخبار زیادی مبنی بر به تعویق افتادن حقوق کارمندان این وزارتخانه در استان‌های دیگر می‌بینید که نه مدیر آن استان و نه شخص وزیر هیچ اقدام جدی برای رفع این مشکل نکرده اند.

آخرین خبری که در این باره ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ بود که سایت شوش ۲۴ منتشر به نقل از مهدی حیدری زاده مدیرانجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش بود که اعلام کرد:دو ماه است که کارگران دو پایگاه‌های میراث جهانی، شوش و چغازنبیل حقوق دریافت نکردند و متاسفانه عدم پرداخت حقوق به صورت منظم سالهاست گریبانگیر کارگران زحمت کش محوطه‌های باستانی شوش شده است.

البته این اولین خبر در این زمینه نبود و قطعا آخرین هم نخواهد بود هر چند که مشکلات در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آنقدر زیاد است که توجه به چنین خواسته‌های در اولویت کار‌های ضرغامی نیست، زیرا او خود را موظف می‌داند به جای رفع موانع توسعه صنعت گردشگری یا رسیدگی به وضعیت هنرمندان صنایع دستی که هنوز در پیچ و خم بیمه هستند حتی انتخاب مرمتگران کاربلد و خبره، برای رفع یک مشکل با ژستی خاص دادستان یک شهر را مجبور به صدور یک دستور کند؛ حرکتی که در حیطه وظیفه وزیر نیست!

به نظر می‌رسد مدیریت ضرغامی در این حوزه در سطح حمل یکی از شیء‌های تاریخی کشور پیچیده در پنبه در سبد پلاستیکی حمل نان است و بیشتر از این نباید از وزیری که هیچ تسلط و آگاهی به حوزه‌های وزارتخانه ندارد انتظار داشت کاری انجام دهد.

حقوق نگرفتیم

عدم پرداخت حقوق دو ماهه کارگران بیستون کرمانشاه و گفت و گوی آن‌ها با دیدار نیوز بهانه‌ای شد تا به مطالبه آن‌ها و سایر بخش‌های دیگر وزارت که حقوق معوقه دارند پرداخته شود.

یکی از کارگران مجموعه بیستون در پاسخ به این پرسش که چند ماه است حقوق نگرفته اید، می‌گوید: این مجموعه ۳۵ پرسنل دارد و دو ماه است که حقوق نگرفته اند.

او با اشاره به اینکه هیچ کدام از کارمندان این مجموعه حقوق دریافت نکرده اند در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط اقتصادی چطور زندگی خود را می‌گذرانید می‌گوید: مجبور می‌شویم هر ماه قرض کنیم و وقتی حقوق دادند مجبور می‌شویم بدهکاری‌ها را پس بدهیم.

او که از بومی‌های کرمانشاه است، یکی از مشکلات بزرگ خود را پرداخت هزینه اجاره خانه می‌داند و می‌افزاید: صاحب خانه هم پولش را می‌خواهد و درکی از نگرفتن حقوق ندارد.

البته تاخیر در پرداخت حقوق کارمندان و کارگران میراث فرهنگی مربوط به این دولت و دولت قبل نیست و سال‌های سال است که هر چند وقت یکبار گزارش و اخبار متفاوتی از عدم دریافت حقوق این افراد که بیشتر مربوط به استان‌ها و شهرستان‌ها می‌شود منتشر می‌شود و مدتی سر و صدا به پا می‌کند و خیلی‌ها نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند و پس از چند روز ماجرا فراموش می‌شود و دوباره همه چیز به خانه اول برمی گردد.

از آنجایی که دولت سیزدهم و رئیس جمهور و وزیر میراث فرهنگی همیشه و همه جا صحبت از عدالت و رسیدگی به حق و حقوق تضیع شده افراد می‌زنند بهتر است پرداخت حقوق ناچیز کارمندان و کارگرانی که در دورترین پایگاه‌های میراث فرهنگی کار می‌کنند و کمتر از آن چیزی که حقشان هست را دریافت می‌کنند را در اولویت کار‌های خود قرار دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی