تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

«حیای» تاج و بدهی ۱۰۰ میلیاردی فدراسیون فوتبال!

در حالی که فدراسیون فوتبال ایران خودش درگیر مشکلات شدید مالی و جنگ قدرت در آستانه انتخابات ریاست این فدراسیون است، مهدی تاج که قرارداد با ویلموتس را بهترین قرارداد می‌دانست و حالا بدهی سنگین ده‌ها میلیاردی برجای گذاشته، گفته من حیا داشتم و ۲‌، ۳ سال سکوت کردم!

کد خبر: ۱۳۴۵۵۳
۱۷:۴۳ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱

«حیای» تاج و بدهی ۱۰۰ میلیاردی فدراسیون فوتبال!

دیدارنیوز: بالاخره رأی دادگاه CAS در پرونده «ویلموتس» صادر شد و فدراسیون فوتبال به‌جز مبالغی که به این مربی بلژیکی پرداخت کرده باید سه میلیون و ۳۲۵ هزار یورو به‌همراه جرائم پرداخت کند. این در حالی است که «مهدی تاج» به‌جای عذرخواهی از حیای خود گفت!

رأی دادگاه

پس از کش‌وقوس‌های فراوان دادگاه CAS روز پنجشنبه رأی خود را درمورد پرونده «مارک ویلموتس» به فدراسیون فوتبال کشورمان ابلاغ کرد. بر این اساس دادگاه CAS با شکستن رأی شش میلیون و حدود ۲۰۰ هزار یورویی کمیته وضعیت فیفا رأی این پرونده را به حدود سه میلیون و ۳۲۵ هزار یورو کاهش داد. به این تربیت فدراسیون فوتبال ایران باید این مبلغ به‌اضافه پنج درصد سود سالانه را به سرمربی بلژیکی سابق تیم‌ملی که در چهار بازی رسمی دو شکست مقابل عراق و بحرین را رقم زد، پرداخت کند. فدراسیون در زمان همکاری با ویلموتس و قبل از بازی با عراق به این مربی، دو میلیون یورو پرداخت کرده بود. همچنین ویلموتس به پرداخت نصف هزینه رسیدگی محکوم شده است.

قرارداد «ویلموتس» چقدر آب خورد؟

با احتساب ۱.۷ میلیون یورویی که پیش از این به مارک ویلموتس پرداخت شده بود و ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار یورویی که CAS رأی داده (با احتساب ۵ درصد سود سالیانه حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار)، فدراسیون فوتبال بابت قرارداد این مربی بلژیکی که در زمان ریاست مهدی تاج امضا شده بود، بیش از ۵ میلیون یورو به ویلموتس پرداخت خواهد کرد. علاوه بر این فدراسیون فوتبال بابت استقراض ۲ میلیون یورو از شستا، ساختمان فدراسیون و دودانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس را هم در مزایده از دست داد که در زمان ریاست تاج رخ داد.

«تسنیم» در ادامه نوشت: این زیان سنگین در یک قرارداد بد با مارک ویلموتس، در حالی است که قیمت سالیانه این مربی ۴۵۰ هزار یورو بوده که در زمان مهدی تاج، به سالیانه ۲ میلیون ۲۵۰ هزار یورو و در مجموع ۷ میلیون و ۸۷۵ هزار یورو رسید. با وجود شکسته‌شدن رأی فیفا در CAS این مربی باز بیش از ۵ میلیون یورو از فدراسیون فوتبال ایران دریافت خواهد کرد که میانگین بیش از ۱۲ سال قرارداد او بوده، اما او بابت ۵ ماه فعالیت در ایران چنین مبلغی دریافت می‌کند. در کنار این موضوع حراج ساختمان فدراسیون را نیز دارد تا عملا فدراسیون ایران بازنده مطلق این پرونده باشد. حالا فدراسیون فوتبال علاوه بر ۱.۷ میلیون یورویی که به ویلموتس پرداخت کرده، حدود ۳‌میلیون و ۷۰۰ هزار یوروی دیگر باید به این مربی پرداخت کند. این علاوه بر ۳۰۰ هزار یورویی است که پیش از این به دستیاران ویلموتس پرداخت شده و هنوز شکایت آن‌ها نیز در جریان است.

پاسخ تاج!

تاج که حالا نامزد ریاست انتخابات فدراسیون فوتبال است، در این خصوص گفت: زمانی‌که ویلموتس با ما قرارداد بست قبلا سرمربی بلژیک بود و موفقیت‌ها و عدم موفقیت‌هایی هم داشت. او سال ۲۰۱۶ با مبلغ ۱.۲ میلیون یورو قرارداد بسته بود و ما ۲۰۱۹ با ۲.۲ میلیون یورو با وی قرارداد بستیم. اعلام کردند شما پول نداشتید چرا با مربی خارجی قرارداد بستید؟ همان زمان با تحریم‌هایی که داشتیم و ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شد همه‌چیز تشدید شد. ما زمان کی‌روش مبلغ قرارداد را از پول فیفا می‌دادیم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با اشاره به نامه‌های نوشته شده برای قرارداد با ویلموتس از محل شستا، بیان داشت: آقای سلطانی‌فر و رئیس‌جمهور با درخواست ما برای قرض ۲ میلیون یورو و اینکه ۱۰ میلیون دلار از فیفا طلب داریم موافقت کردند و قرار شد مبلغی را قرض بگیریم. ما با بانک‌مرکزی، مدیرعامل گل‌گهر و... مذاکره کردیم. همه این‌ها به شورای امنیت ملی رفت و قرار شد این پول را قرض بگیریم تا از محل طلب فیفا پرداخت شود. وی با بیان طولانی‌شدن پرداخت قرارداد ویلموتس، تصریح کرد: جان کلینر، مسئول اصلی حقوقی فیفاست که آن زمان مسئول پرونده ویلموتس بود. من خودم بار‌ها به فیفا و AFC نامه زده بودم، اما آن‌ها گفته بودند به‌خاطر تحریم‌ها نمی‌توانند به ما پول بدهند. همه مسئولان کشور هم در جریان تعویق پرداخت به ویلموتس به‌خاطر تحریم‌ها بودند. ۱۱ نامه به فیفا و ۹ نامه AFC به زدیم که پول ویلموتس را بدهید. فیفا گفت به‌خاطر تشدید فشار آمریکا نمی‌توانند یک ریال پرداخت کنند.

تاج در مورد اینکه گفته می‌شود هیات‌رئیسه و کمیته فنی با قرارداد ویلموتس موافقت نکرده بود، عنوان کرد: رئیس کمیته فنی معتقد بود استفاده از مربی بلژیک می‌تواند برای ما خوب باشد و نظر آن‌ها مثبت بود. آن زمان آقای ساکت، خانم صوفی‌زاده، شیری و... بودند. نامه دیگری هم از هیات‌رئیسه داشتیم و همه دوباره امضا کردند با علم به اینکه شرایط را می‌دانند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه من از همین‌جا دعوت می‌کنم کسانی‌که از فساد در پرونده ویلموتس اطلاع دارند صحبت کنند، تصریح کرد: باید به دادسرا بروند و بگویند به این دلایل در پرونده ویلموتس فساد هست. برای معاون وقت وزیر متاسفم که عقبه این پرونده را نمی‌داند. من حیا داشتم و ۲‌- ۳ سال سکوت کردم، چون دلم می‌خواست آرامش برقرار باشد. قرارداد ویلموتس درست بود و من از او دفاع می‌کنم، چون مربی نهم جهان بود و کی‌روش مربی هجدهم. پول ویلموتس را تقسیم بر اعزام مسافران، لاستیک‌های ماشین‌ها و... کرده‌اند! آن موقع استقلال و پرسپولیس درگیر پرونده‌های مالی بودند و چرا این پول‌ها را تقسیم بر لاستیک ماشین‌ها نکردند؟

تاج یادآور شد: زمانی‌که به دادسرا معرفی شدیم فیفا نامه زد و گفت شنیده‌ام هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال ۸ نفر را به دادسرا معرفی کرده‌اند و اگر درست باشد فوتبال ایران را تعلیق می‌کنیم. اگر آن موقع می‌گفتیم به ویلموتس پول نداریم بدهیم همان را در پرونده می‌گذاشتند. ۲ ماه اگر کسی پول نگیرد می‌تواند فسخ کند. ما ۲.۲ میلیون دلار قرارداد داشتیم، اما حالا جریمه را هم باید پرداخت کنیم. الان هم می‌توانیم این پول را ندهیم و جریمه هم به آن تعلیق نمی‌گیرد، چون می‌توانیم موضوع تحریم را مطرح کنیم. ما از فیفا طلبکاریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی