تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مانور نظامی چین در سواحل مقابل تایوان پس از تنش با آمریکا

پس از تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، کشورهای غربی از احتمال حمله چین به تایوان خبر دادند و حالا به نظر می‌رسد افزایش تنش‌ها در شرق آسیا، احتمال یک جنگ دیگر را بیشتر کرده است. پس از اینکه نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سفر به تایوان را در برنامه خود قرار داد، چینی‌ها شتاب‌زده اقدام به تهدید و هشدار نسبت به سفر مقام آمریکایی کردند و دست به یک مانور نظامی زدند.

کد خبر: ۱۳۴۵۵۱
۱۷:۳۴ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱

مانور نظامی چین در سواحل مقابل تایوان پس از تنش با آمریکا

دیدارنیوز: چین پس از هشدار به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر لغو برنامه‌های احتمالی‌اش برای سفر به تایوان، اعلام کرد، مانور‌هایی نظامی را امروز (شنبه) در سواحلش مقابل تایوان برگزار کرده است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری شینهوا گزارش داد: ارتش آزادی‌بخش خلق چین امروز مانور‌هایی را با استفاده از گلوله‌های واقعی در نزدیکی جزایر پینگتان در استان فوجیان برگزار کرد.

اداره امنیت دریایی به کشتی‌ها هشدار داده که امروز از عبور از این منطقه اجتناب کنند.

چنین مانور‌هایی معمولا شامل تجهیزات توپخانه‌ای هستند. این اطلاعیه کوتاه به اینکه آیا مانور امروز شامل موشک، جنگنده و یا دیگر تسلیحات نیز بوده یا خیر هیچ اشاره‌ای نکرد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که عالی‌رتبه‌ترین مقام منتخب آمریکایی خواهد بود که از سال ۱۹۹۷ میلادی به تایوان سفر می‌کند، هنوز به طور صد درصد تایید نکرده که به این جزیره سفر می‌کند. شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در تماس تلفنی روز پنجشنبه با جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش نسبت به مداخله خارجی در سیاست پکن در رابطه با تایوان هشدار داد.

چین تاکید دارد که تایوان حق ندارد روابط خارجی داشته باشد. پکن سفر مقامات آمریکایی به تایوان را به عنوان اقدامی برای ترغیب این جزیره برای به رسمیت بخشیدن به استقلال دوفاکتوی چند دهه‌ای‌اش می‌داند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی