تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
فضانورد اروپایی

ایستگاه فضایی بین‌المللی بوی عجیبی دارد

فضانورد اروپایی ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌گوید که این ایستگاه فضایی بوی عجیبی داشته که به طور دائمی در این ایستگاه وجود دارد و عادت کردن به آن چند روز طول می‌کشد.

کد خبر: ۱۳۴۵۳۸
۱۵:۲۲ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱

ایستگاه فضایی بین‌المللی بوی عجیبی دارد

دیدارنیوز ـ به نقل از اسپیس، به گفته سامانتا کریستوفورتی (Samantha Cristoforetti) فضانورد اروپایی حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)، "بوی عجیبی" به طور دائمی در ایستگاه فضایی پیچیده است.

کریستوفورتی این موضوع را در تیک تاک خود به اشتراک گذاشت و گفت: وقتی چند ماه پیش برای اقامت دومم به اینجا رسیدم، بلافاصله بوی بسیار عجیبی را حس کردم که فوراً خاطرات اولین سفرم را به یادم آورد. اما در عرض چند روز به آن عادت کردم و اکنون دیگر نمی‌توانم آن را احساس کنم.

کریستوفورتی در مورد بوی ایستگاه فضایی توضیح بیشتری نداد، اگرچه او خاطرنشان کرد که فیلتر‌های توانمند ایستگاه فضایی بیشتر بو‌ها را از بین می‌برند. او اولین پیاده‌روی فضایی خود را در روز ۲۱ ژوئیه (۳۰تیر) به انجام رساند.

فضانوردان دیگر بوی فضا را به بوی باروت یا اُزُن تشبیه کرده‌اند، به ویژه به این دلیل که اعتقاد بر این است که اکسیژن به صورت تک اتمی در خلاء به لباس‌های فضایی می‌چسبد.

کریستوفورتی همچنین برای افراد مشتاق به بازدید از ایستگاه فضایی خلاصه‌ای از مکان‌های بدبو را شرح داد که در ایستگاه فضایی باید از آن‌ها اجتناب کنند.

در ماه ژوئن (خرداد-تیر)، خدمه ماموریت اکسپدیشن ۶۷ در این آزمایشگاه مداری زباله‌ها را در بخش بالایی یک فضاپیمای باری به نام سیگنوس (Cygnus) قرار دادند تا به سمت زمین حرکت کند و ورودی آتشین به جو زمین داشته باشد. او در مورد فضاپیمای پر از زباله گفت: البته که ممکن است بدبو باشد.

سایر بو‌های نامطلوب از توالت ایستگاه فضایی متصاعد می‌شود. سیستم آن طوری طراحی شده که ادرار را به آب آشامیدنی بازیافت می‌کند. با این حال، همیشه پس از تکمیل این فرآیند، مقادیری باقی می‌ماند.

با همه‌ی این موارد فضانورد آژانس فضایی اروپا به ۶۰۰ هزار دنبال کننده خود در تیک‌تاک اطمینان داد که جدا از این مناطق، سایر بخش‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی عاری از بو‌های نامطلوب است. او گفت: غیر از این، ایستگاه فضایی بوی بسیار مطبوعی دارد.

ماموریت اکسپدیشن ۶۷ با هفت سرنشین در روز ۳۰ مارس سال ۲۰۲۲ (۱۰ فروردین ۱۴۰۱) به فضا پرتاب شد. این ماموریت قرار است به مدت ۱۲۰ روز به طول بیانجامد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فضانوردی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی