تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
بارش شدید باران در شمال غرب تهران

سیل در امام‌زاده داوود تهران، افزایش جان‌باختگان به ۵ نفر + ویدیو

جاری شدن سیلاب و رانش زمین در منطقه امام‌زاده داوود تهران موجب بروز خسارات و مصدومیت تعدادی از شهروندان شد. ۲ نفر در این حادثه جان باختند و صد‌ها نفر نیز گرفتار شدند.

کد خبر: ۱۳۴۴۳۵
۱۱:۱۲ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۱

سیل در امام‌زاده داوود

دیدارنیوز: رئیس امداد نجات کشور با اشاره به انتقال ۵۰۰ حادثه دیده رانش زمین در امامزاده داوود گفت: متاسفانه تاکنون 5 نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و عملیات امدادرسانی از ۳ جهت ادامه دارد.

پنج شنبه ساعت 13: در پی جاری شدن سیلاب در برخی مناطق غربی و جنوبی استان تهران تاکنون ۹ تن از هموطنان مصدوم و ۵ تن نیز جان باخته‌اند و با توجه به شدت آب گرفتگی‌ها و رانش زمین در برخی نقاط ، در حال حاضر تیم‌های امداد و نجات واکنش سریع در تهران و شهرستان‌های استان مشغول امداد رسانی بوده و جستجو برای مفقودان احتمالی ادامه دارد.

بدنبال هشدارهای سازمان هواشناسی، شب گذشته بارش شدید باران در استان تهران روی داد که در پی این بارش‌ها در چند نقطه از استان بویژه نقاط غربی و جنوبی آبگرفتگی، رانش زمین و وجود گل و لای بویژه در منطقه کن (امامزاده داوود) اتفاق افتاد. بر این اساس عوامل عملیاتی هلال احمر، سازمان اورژانس کشور و مدیریت بحران استان در آماده باش قرار گرفتند. در همین راستا و بنا بر اعلام هلال احمر استان تهران بالغ بر ۸۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور داشته و در حال امداد رسانی هستند. 

فوتی‌های حادثه امامزاده داوود به ۴ نفر رسید

ساعت 11: معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از پیدا شدن چهارمین پیکر در محل حادثه سیل منطقه امامزاده داوود خبر داد.

مرتضی مرادی‌پور سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: دقایقی پیش پیکر چهارمین فرد که در محل حادثه امامزاده داوود، جان خود را از دست داده، توسط امدادگران هلال احمر بیرون کشیده شد.

وی ادامه داد: تا کنون در این حادثه ۴ نفر جان خود را از دست داده اند و ۹ نفر مصدوم شدند. مرادی پور گفت: ۱۰ تیم با سگ‌های زنده یاب در حال جستجو برای یافتن مفقودین احتمالی هستند.

***

مهدی ولی پور، رئیس امداد نجات کشور درباره جزئیات رانش زمین در منطقه امامزاده داوود استان تهران اظهارداشت: در اثر این حادثه حجم زیاد گل و لای به داخل امامزاده و منازل اطراف راه یافته و گرفتاری خودرو‌ها را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه این حادثه ساعت ۱:۳۰ بامداد به وقوع پیوسته است، گفت: بلافاصله ۲۳ تیم عملیاتی و چندین تیم واکنش سریع به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس امداد نجات کشور ادامه داد: عملیات امدادرسانی با همکاری آتش نشانی و اورژانس جهت خروج مردم و خودرو‌ها از گل و لای ادامه دارد. ولی پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰۰ حادثه دیده به مناطق امن منتقل شده‌اند و عملیات امدادرسانی از ۳ جهت ادامه دارد.

ویدیوی سیل در امام‌زاده داوود



سیل و رانش زمین در شمال غرب

شب گذشته بارش باران در تهران موجب بروز خسارات و خطراتی شد. مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور نیز درباره جزئیات این حادثه گفت: حوالی ساعت ۱:۳۶ بامداد امروز فردی با مرکز فوریت‌های ۱۱۵ اورژانس تماس گرفته و از وقوع سیلاب در محدوده امام‌زاده داوود (ع) خبر داد. اما دقایقی بعد تلفن همراه این فرد خاموش شد با این وجود  با توجه به هشدار‌های قبلی هواشناسی، عوامل اورژانس این گزارش را به منزله یک گزارش صحیح تلقی کرده و بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه واقع در امامزاده داوود (ع) اعزام شد. مدتی بعد هم  سه دستگاه آمبولانس دیگر به این منطقه اعزام شد و در حال حاضر مجموعا هفت دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در محل مستقر است.

خالدی با بیان اینکه همزمان اتاق بحران در سازمان اورژانس کشور نیز فعال شده و معاون عملیات اورژانس کشور به محل اعزام شد، گفت: تا حوالی امام‌زاده داوود (ع) خبری از وقوع سیلاب نبود، اما با حضور عوامل اورژانس در این محل مشاهده شد که در چند نقطه رانش زمین رخ داده و جاری شدن سیلاب سبب وارد شدن گل و لای به محوطه داخلی امام‌زاده شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تعدادی خودرو در گل و لای گیر کرده بود، گفت: گزارش‌های اولیه حاکی از مصدومیت شش تن است که در این میان مصدومیت چهار نفر شدید است که این افراد در اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس در حال دریافت خدمات درمانی هستند. البته احتمال افزایش مصدومان در این حادثه وجود دارد.

خالدی با بیان اینکه از سازمان مدیریت بحران شهر تهران، سازمان آتش‌نشانی و جمعیت هلال احمر درخواست تیم جستجو و نجات انجام شده است، گفت: همچنین بالگرد اورژانس البرز نیز آماده پرواز در منطقه است و با روشن شدن هوا نسبت به پرواز و گشت‌زنی در این محدوده اقدام خواهد شد.

وی از قطع برق در این محدوده نیز خبر داد و گفت: امدادرسانی در این محدوده همچنان ادامه دارد و دو بیمارستان شهدای تجریش و حضرت رسول نیز در حالت آماده باش قرار هستند. همچنین بخشی از کف صحن امام‌زاده نیز ریزش کرده است.

سیل در امام‌زاده داوود

اعزام ۵ گروه نجات از سوی آتش‌نشانی

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز در گفتگو با ایسنا، درباره ماموریت آتش‌نشانی تهران در سیلاب رخ داده در امام‌زاده داوود (ع) گفت: این محدوده جزو حوزه تحت پوشش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیست و آتش‌نشانان تهران به عنوان نیروی کمکی به این محل اعزام شده‌اند. با این وجود عوامل آتش‌نشانی جزو اولین نیرو‌های امدادی حاضر در این منطقه بودند.

وی با بیان اینکه این حادثه در بخش‌های بالایی جاده امامزاده داوود (ع)، روستا‌های اطراف و محوطه داخلی امامزاده رخ داده بود، گفت: پنج گروه نجات آتش‌نشانی تهران در حال حاضر در محل حضور داشتند و در حال انجام عملیات جستجو و نجات هستند. طبق گزارش‌های اولیه جاری شدن سیلاب سبب ورود مقادیری گل و لای به برخی از اماکن از جمله محوطه امامزاده داوود (ع) شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اضافه کرد: آتش‌نشانان تهرانی در همان دقایق اولیه چندین نفر را نجات دادند. اما آمار دقیقی از شمار نجات یافتگان وجود ندارد و عملیات همچنان در حال انجام است.

سیل در امام‌زاده داوود تهران

برچسب ها: سیل در ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی