تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

برای اولین‌بار از زمان قتل خاشقجی؛ پای «بن‌سلمان» به اروپا رسید

برای اولین بار پس از قتل فجیع جمال خاشقجی از منتقدان حاکمان عربستان سعودی، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان وارد خاک اروپا شد و قرار است از یونان به فرانسه برود.

کد خبر: ۱۳۴۴۱۸
۱۸:۱۸ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

برای اولین‌بار از زمان قتل خاشقجی؛ پای «بن‌سلمان» به اروپا رسید

دیدارنیوز: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی شامگاه سه‌شنبه به آتن سفر کرد و مورد استقبال رسمی کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان قرار گرفت. حاکم دوفاکتوی پادشاهی سعودی در ادامه نخستین تور اروپایی خود از زمان قتل جمال خاشقجی پس از یونان به فرانسه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولیعهد عربستان در جریان سفر به آتن چند سند همکاری دوجانبه با دولت محافظه‌کار میتسوتاکیس در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و به‌ویژه انرژی امضاء کرد.

چند وزیر و یک هیات بزرگ بازرگانی محمد بن سلمان را در این سفر اروپایی همراهی می‌کنند.

در پی قتل و مثله شدن جمال خاشفجی، روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های ولیعهد جاه‌طلب سعودی در سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول، رهبران بسیاری از کشور‌های جهان عملا بن‌سلمان را به‌عنوان عامل اصلی جنایت بایکوت کردند. با این حال خروج این چهره جنجالی خاورمیانه از انزوا، حدود یک ماه پیش و با سفر وی به آنکارا و دیدار با رجب طیب اردوغان آغاز شد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه پیش‌تر از محمد بن سلمان خواسته بود مثل یک برادر به او گوش کند.

پس از نرمش رئیس جمهوری ترکیه در برابر «آمر» قتل جمال خاشقجی، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در جریان سفر خاورمیانه‌ای خود به ریاض با «خوش و بش» در برابر دوربین رسانه با محمد بن سلمان، احتمالا راه را برای عادی‌سازی روابط دیگر کشور‌های غربی با وی بازتر کرد.

از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، قیمت نفت در اروپا و آمریکای شمالی به شدت افزایش پیدا کرده است. رهبران دولت‌های متحد اوکراین در جنگ خواستار افزایش صادرات نفت عربستان برای آرام کردن بازار‌های متلاطم خود شده اند. با این حال پادشاهی سعودی با تکیه بر جایگاه این کشور در اوپک و اوپک پلاس (به همراه روسیه) می‌گوید امکان افزایش صادرات خارج از سازوکار این دو سازمان را ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی