تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

آمار نگران کننده طلاق در خوزستان/ ثبت بیش از ۱۰ هزار ۲۰۰ طلاق در یک سال

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در سال گذشته ۴۰ هزار و ۳۹۲ ازدواج در خوزستان ثبت شد که درهمین مدت، بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ طلاق صورت گرفت.

کد خبر: ۱۳۴۳۹۰
۱۲:۳۷ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

آمار نگران کننده طلاق در خوزستان/ ثبت بیش از ۱۰ هزار ۲۰۰ طلاق در یک سال

 

دیدارنیوز: پرویز امیری معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال قبل ۴۰ هزار و ۳۹۲ ازدواج در استان خوزستان ثبت شد که ۳۷ هزار و ۲۹۶ مورد آن شهری و سه هزار و ۹۶ مورد روستایی بود.

وی با بیان اینکه یک چهارم ازدواج‌ها در خوزستان به طلاق ختم می‌شوند، افزود: در همین بازه زمانی ۱۰ هزار و ۲۴۸ مورد طلاق صورت گرفت که ۹ هزار و ۶۹۳ مورد شهری و ۵۵۵ مورد در مناطق روستایی این استان بود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: شهرستان اهواز با ۱۲ هزار و ۶۷۸ مورد ازدواج و سه هزار و ۷۱۹ مورد طلاق بیشترین آمار را در بین شهر‌های استان در سال گذشته داشت.

وی ادامه داد: عمده مشکل جوانان در مسیر ازدواج، بحث اشتغال و مسکن است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد همچنین میزان تسهیلات ازدواج باید افزایش یابد و به آسانی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

پرویز امیری تصریح کرد: متاسفانه خیلی از زوج‌های جوان آگاهی کاملی نسبت به زندگی زناشویی نداشته و از مراکز مشاوره قبل و بعد از ازدواج کمتر بهره می‌گیرند به همین دلیل هر اختلافی که بین طرفین ایجاد شود سریعا به درگیری و تنش کشیده می‌شود.

وی در ادامه به فعالیت سمن‌های استان اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد به صورت ویژه در جهت پیشگیری از بیماری‌های واگیردار و کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

وی عنوان کرد: بنا داریم از ظرفیت خانه‌های جوان جهت استقرار کادر بهداشت و خدمات رسانی به مردم استان استفاده کنیم.

امیری با اشاره به اینکه مهمترین مشکل و دغدغه جوانان مسئله اشتغال است که باید برای آن فکر اساسی کرد گفت: مهمترین گلایه به حق جوانان از مسئولان مبحث اشتغال است، زیرا حجم بزرگی از جامعه را جوانان تشکیل می‌دهند و باید فضای لازم برای فعالیت آن‌ها فراهم شود.

وی افزود: حل مشکلات جوانان تنها مربوط به وزارت ورزش و جوانان نیست، زیرا بسیاری از نهاد‌های دولتی، عضو ستاد ساماندهی امور جوانان هستند و آن‌ها نیز سهم بسیاری برای حل مشکلات جوانان دارند.

امیری گفت: در شرایط کنونی و با وجود مشکلات اقتصادی و بیکاری در جامعه، تا زمانی که بحث اشتغال جوانان حل نشود، نمی‌توان به فکر امور دیگر آن‌ها بود. موضوع جوانان صرفا مقوله ورزش نیست و گستره آن شامل تمام اقشار جامعه است که در صورت عدم توجه به این امر، مشکلات گریبانگیر تمام خانواده‌ها خواهد شد.



منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی