تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کاهش ابتلا به «کرونا» با رژیم غذایی گیاهی

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که خوردن غذا‌های گیاهی سالم خطر ابتلا به کرونا و شدت آن را کاهش می‌دهد. تحقیقات پیشین نشان می‌دهد که تغذیه خوب تاثیر مستقیمی بر کاهش بیماری‌های عفونی دارد.

کد خبر: ۱۳۴۳۷۷
۱۰:۵۹ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

کاهش ۴۱ درصدی مرگ و میر کرونایی به کمک رژیم غذایی

دیدارنیوز: به نظر می‌رسد اثر محافظتی رژیم غذایی در برابر کووید برای کسانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند بیشتر باشد. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که خوردن غذا‌های گیاهی سالم خطر ابتلا به کرونا و شدت آن را کاهش می‌دهد.

مطالعات محققان نشان می‌دهد احتمالا اثر محافظتی یک رژیم غذایی گیاهی سالم در برابر کووید برای کسانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند بیشتر باشد. دکتر جوردی مرینو، نویسنده اول این مطالعه، درباره موضوع فوق گفت: گزارش‌های قبلی حاکی از آن است که تغذیه نامناسب یک ویژگی مشترک در میان گروه‌هایی است که به طور نامتناسبی تحت تأثیر این همه گیری قرار گرفته اند، اما داده‌هایی در مورد ارتباط بین رژیم غذایی و خطر و شدت کرونا وجود ندارد. تحقیقات پیشین نشان می‌دهد که تغذیه خوب تاثیر مستقیمی بر کاهش بیماری‌های عفونی دارد.

محققان گزارش داده اند: تکثیر کرونا ویروس‌های انسانی معمولی مانند ۲۲۹E و SARS-CoV-۱ با تجویز لینولئیک یا آراشیدونیک اسید به بیماران متوقف شده اند. مطالعات دیگری نیز ارتباطی بین مکمل‌های غذایی خاص و مواد مغذی با کاهش خطر ابتلا به عفونت کووید پیدا کردند.

در طول سال ۲۰۲۰، پژوهشگران ۵۹۲ هزار و ۵۷۱ فرد در بریتانیا و ایالات متحده را مورد بررسی قرار داد. برای ارزیابی کیفیت رژیم غذایی، از شرکت کنندگان در مورد عادات غذایی آن‌ها قبل از همه گیری سوال شد.

این تیم از یک سیستم امتیازدهی استفاده کرد که شامل دسته‌های غذایی مانند سبزیجات، میوه ها، ماهی‌های روغنی، چربی و محصولات قندی بود. نا سالم‌ترین گروه غذایی امتیاز ۱ و سالم‌ترین گروه ۳ امتیاز کسب کردند.

دانشمندان دریافتند که کسانی که رژیم غذایی با کیفیت بالایی دارند کمتر در معرض عوارض جدی ناشی از کروناهستند. شرکت‌ک نندگان در بالاترین ربع امتیاز رژیم غذایی، ۹ درصد کمتر به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و ۴۱ درصد کمتر به بیماری شدید مبتلا می‌شوند.

دکتر مرینو در این رابطه گفت: یافته‌های فوق در طیف وسیعی از تحلیل‌های حساسیت که سایر رفتار‌های سالم، عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت و نرخ انتقال ویروس جامعه را به حساب می‌آورد، سازگار بود.

دکتر اندرو چان، یکی از دیگر نویسندگان مطالعه، گفت: اگرچه ما نمی‌توانیم به اندازه کافی بر اهمیت واکسن زدن و پوشیدن ماسک در محیط‌های شلوغ داخلی تاکید کنیم، مطالعه ما نشان می‌دهد که افراد می‌توانند با توجه به رژیم غذایی خود خطر ابتلا به کرونا یا پیامد‌های آن را کاهش دهند.

علاوه بر این، تأثیر منفی رژیم غذایی نامناسب بر سلامتی زمانی که با وضعیت اقتصادی-اجتماعی پایین همراه باشد، حتی بیشتر است.

یافته‌های ما فراخوانی است به دولت‌ها و ذینفعان برای اولویت بندی رژیم‌های غذایی سالم و تندرستی با سیاست‌های تأثیر گذار، در غیر این صورت ما در خطر از دست دادن چندین دهه پیشرفت اقتصادی و افزایش قابل توجه در نابرابری‌های بهداشتی هستیم.

شرح کامل این مطالعه در مجله GUT منتشر شده است.

منبع:سیناپرس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی