تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

انتقاد بایدن از ترامپ؛ برای جلوگیری از حمله به کنگره شجاعت نداشتی!

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، در پیامی ضبط شده، دونالد ترامپ را فردی ضد پلیس خواند که شجاعت لازم برای توقف حمله به کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ را نداشته است. در جریان این حمله پنج نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نیروی پلیس زخمی شدند.

کد خبر: ۱۳۴۳۲۲
۱۳:۵۳ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۱

انتقاد بایدن از ترامپ؛ برای جلوگیری از حمله به کنگره شجاعت نداشتی!

دیدارنیوز: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ را فردی ضد پلیس خواند که شجاعت لازم برای توقف حمله به کنگره را نداشته است.

بایدن در این پیام ضبط شده برای کنفرانس نوبل که در ایالت فلوریدا برگزار می‌شد، اظهار کرد در روز حمله به کنگره نیرو‌های پلیس قهرمان بودند. اما دونالد ترامپ آن قدر شجاعت نداشت که این حمله را متوقف کند.

بایدن که به دلیل ابتلا به کرونا نتوانسته بود در این کنفرانس شرکت کند، در پیام ضبط شده خود با انتقاد از جمهوری خواهان فلوریدا خاطرنشان کرد فرماندار دسانتوس و دیگر سناتور‌های جمهوری خواه فلوریدا مخالف ممنوعیت استفاده از سلاح‌های جنگی هستند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: این موضوع برای من ساده است: شما نمی‌خواهید سلاح‌های جنگی به خیابان‌های آمریکا بیایند. اما بسیاری از جمهوری خواهان با این موضوع مخالف هستند.

این در حالی است که کمتر از دو ماه پیش مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا و با رای مثبت هر دو حزب، لایحه کنترل سلاح را تصویب کرد که بر مبنای آن حداقل سن مجاز خرید سلاح‌های نیمه اتوماتیک افزایش یافته و فروش خشاب اسلحه با ظرفیت بیش از ۱۵ فشنگ ممنوع است.

این لایحه با ۲۲۳ رای موافق و ۲۰۴ رای مخالف طرح افزایش حداقل سن مجاز خرید اسلحله از ۱۸ به ۲۱ سال را تصویب کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، تصویب این لایحه در حالی است که انتظار نمی‌رود سناتور‌های جمهوری خواه آمریکا اجازه دهند این لایحه تبدیل به قانون شود. اما با تصویب این لایحه، شانس دموکرات‌ها برای کسب اکثریت آرا در انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر افزایش می‌یابد، زیرا بسیاری از مردم آمریکا خواستار تصویب این لایحه هستند.

بسیاری از سناتور‌های آمریکایی معتقدند کنترل سلاح راه حل مبارزه با خشونت‌های مسلحانه در آمریکا نیست بلکه باید با اجرای برنامه‌های سلامت ذهنی مردم، افزایش امنیت و ایمنی مدارس و استفاده از نگهبانان مسلح در مدارس، به کاهش این نوع حوادث کمک کرد.

همچنین ۲۰ تن از سناتور‌های مجلس سنای آمریکا شامل ۱۰ سناتور دموکرات و ۱۰ سناتور جمهوری خواه، از حصول توافق بین اعضای دو حزب برای کنترل سلاح خبر دادند.

سناتور کریس مورفی یکی از مذاکره کنندگان ارشد دموکرات در این توافق، اظهار کرد این توافق شامل سرمایه گذاری و کمک به ایالت‌ها برای اجرای قانونی موسوم به «پرچم قرمز» است که پلیس می‌تواند با استناد به این قانون، سلاح‌های افرادی را که به نظر می‌رسد خطری برای خود یا دیگران دارند را ضبط کند.

سرمایه گذاری میلیارد دلاری در بخش خدمات سلامت روانی شامل سرمایه گذاری در شبکه کلینیک‌های رفتار درمانی و ارتقای امنیت مدارس، جزو دیگر مفاد این توافق دو حزبی است.

از دیگر مفاد این توافق می‌توان به تصویب نخستین قانون فدرال علیه قاچاق اسلحه و اعمال محدودیت و افزایش سن مجاز خرید اسلحه به ۲۱ سال و داشتن پیش زمینه‌های شفاف و درست برای خرید اسلحه در افراد زیر ۲۱ سال و ارایه الزامات جدید برای نام نویسی از توزیع کنندگان اسلحه، اشاره کرد.

همچنین در این توافق آمده است که هر فرد با داشتن سابقه تروریستی اجازه خرید اسلحه را ندارد.

«لیز چنی» نایب رئیس کمیته تحقیقاتی ۶ ژانویه روز گذشته اعلام کرد دادگاه‌های ویژه رسیدگی به حمله به کنگره طی هفته‌های آتی با حضور افراد و شاهدان بیشتری برگزار خواهد شد.

وی افزود: تاکنون با برگزاری این جلسات، کمیته به این نتیجه رسیده که دونالد ترامپ مسئول حمله طرفدارانش به کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ است، زیرا او به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ معترض بود و قصد داشت با این اقدام نتایج انتخابات را تغییر دهد.

دونالد ترامپ تحقیقات کنگره آمریکا درباره حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در سال ۲۰۲۱ را «مسخره کردن عدالت» خواند و گفت: حقیقت این است که آمریکایی‌ها با جمعیتی انبوه، در واشنگتن جمع شدند تا مقامات منتخب خود را پاسخگو کنند.

در جریان این حمله پنج نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نیروی پلیس زخمی شدند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی