تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

شکوری‌راد: می‌خواهند با مساله حجاب «معیشت مردم» را به موضوع دوم تبدیل کنند

علی شکوری‌راد، سخنگوی جبهه اصلاحات معتقد است سخت‌گیری‌های اخیر درباره حجاب در جامعه به این دلیل است که موضوع اصلی که وضعیت اقتصاد کشور و معیشت مردم است را از موضوع اول به موضوع دوم تبدیل کنند و در حاشیه قرار دهند. از نظر شکوری‌راد، اصولگرایان می‌خواهند توجه مردم به ناکارآمدی‌ها و فساد‌ها در دوره حاکمیت یک‌دست اصولگرا‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهند.

کد خبر: ۱۳۴۲۹۲
۰۹:۳۵ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۱

شکوری‌راد: برخی اصولگرایان در جریان نیستند که چه سناریویی توسط دوستانشان در حال اجراست

دیدارنیوز: فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به اینکه برخی اصولگرایان پیش آمدن موضوعی مثل بی‌حجابی را به گردن اصلاح طلبان می‌اندازند و می‌گویند آن‌ها از آمریکا تقلب می‌کنند، اظهار کرد: این حرف‌ها را کسانی از اصولگرایان می‌گویند که در حاشیه قرار دارند و اصلا در جریان نیستند چه سناریویی توسط دوستان خودشان در حال اجراست.

علی شکوری راد، سخنگوی جبهه اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح طلب، در پاسخ به این سوال که چرا برخی اصولگرایان در ارتباط با موضوع حجاب و گشت ارشاد، اصلاح‌طلبان را مورد حمله قرار می‌دهند، اظهار کرد: این سخت گیری‌ها راجع به حجاب قبلا هم وجود داشته است، ولی اینکه در حال حاضر تشدید مى‌شود به این دلیل است که موضوع اصلی که وضعیت اقتصاد کشور و معیشت مردم است را از موضوع اول به موضوع دوم تبدیل کنند. به همین دلیل فکر می‌کنم اصولگرایانی که این مسائل غیر اقتصادی را برجسته کرده و پیرامون آن صحبت می‌کنند اگر چه در نگاه اول به ضرر خودشان تمام می‌شود، ولی در حقیقت به دنبال طرح موضوعاتی هستند تا آن ضرر بزرگتر، که توجه مردم به ناکارآمدی‌ها و فساد‌ها در دوره حاکمیت یک‌دست اصولگرا‌ها است را تحت‌الشعاع قرار دهند.

او افزود: اساسا هزینه این موضع‌گیری‌ها برای تندرو‌ها اهمیتی ندارد و آن‌ها عمدا زیر بار این هزینه‌ها می‌روند تا از زیر بار هزینه‌های سیاسی بزرگتر در قبال فساد، ناکارآمدی و گرانی‌ها، که به پای آنهاست، دَر بروند و به نوعی عوام فریبی می‌کنند. این سیاست شناخته شده‌ای است برای این که مردم را از مسائل اصلی دور کنند مسائل غیر اصلی را تبدیل به مسأله اصلی می‌کنند.

شکوری راد تاکید کرد: موضوع حجاب اجباری و سخت گیری در مورد آن و سبک زندگی و پوشش، موضوع مردم هست، ولی موضوعی نیست که به شکل سیاسی به آن بپردازند. در حقیقت این مطالبات قالب نوعی، ناجنبش دارد و از نظر ما تبدیل آن به جنبش سیاسی کارکرد مثبتی ندارد. سیاسی کردن این موضوعات به نفع خود موضوع نیست و به همین دلیل است که اگر شما کم‌تر می‌بینید که اصلاح طلبان مستقیما به این نوع مسائل فرهنگی و حجاب ورود می‌کنند، می‌دانند داغ کردن این موضوعات توسط اصولگرایان دان پاشیدن و عوام فریبی است. البته برخی نهاد‌ها با این موضوعات به نیرو‌های عملیاتی خود که نسبت به موضوع اصلی یعنی معیشت و گرانی منفعل هستند، انگیزه می‌دهند.

او در پاسخ به اینکه برخی اصولگرایان پیش آمدن موضوعی مثل بی‌حجابی را به گردن اصلاح طلبان می‌اندازند و می‌گویند آن‌ها از آمریکا تقلب می‌کنند، اظهار کرد: این حرف‌ها را کسانی از اصولگرایان می‌گویند که در حاشیه قرار دارند و اصلا در جریان نیستند چه سناریویی توسط دوستان خودشان در حال اجراست و موضوع در اصل چیست؟ آن‌هایی که از نظر سازمانی و تشکیلاتی در حاشیه هستند، از نظر ذهنی عقب و نسبت به تصمیم گیری‌های اصلی جناح خود بی اطلاع هستند بنابراین این حرف‌ها را می‌گویند. به همین دلیل به سخن آن‌ها نباید اعتنا کرد.

منبع: منیبان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی